Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 81 dagen geleden)
PR: LVTPR

Scribe Software verbetert data-integratie tussen Marketo en veel andere bedrijfsapplicaties

Data-integratie van cruciaal belang voor marketeer

Den Haag, 3 augustus 2016 Scribe Software introduceert een vernieuwde connector voor de software van marketing automation-leverancier Marketo op basis van REST. Hiermee is het mogelijk om data uit Marketo en tientallen andere CRM-, marketing-, datawarehouses-, ERP- en bedrijfssystemen aan elkaar te koppelen. Op deze manier creëren marketeers een breder inzicht in hun klanten en prospects, waardoor ze bijvoorbeeld precies weten welk moment ideaal is om iemand een aanbieding te doen. De Marketo-connector is ontwikkeld voor gebruik met Scribe Online, het flexibele Integratieplatform-as-a-Service (IPaaS) van Scribe. De tool is de eerste integratieoplossing die gecertificeerd is voor gebruik met de REST-API van Marketo.

De nieuwe connector biedt verschillende verbeteringen ten opzichte van de vorige versie. Zo is nu een hogere doorvoer mogelijk, waardoor gecombineerde data nog sneller beschikbaar zijn. Daarnaast is het eenvoudiger om te werken met custom data-objecten. Verder zijn er verschillende filtermogelijkheden die de tool in staat stellen alleen relevante data te verwerken en de omvang van de geïntegreerde dataset te verkleinen. Een snellere en gerichtere integratie stelt organisaties in staat eerder te reageren op wijzigingen in de data en daardoor het verschil te maken. Dankzij de korte implementatietijd besparen gebruikers tijd en kosten ten opzichte van het handmatig coderen van een integratie. Bovendien biedt de connector ondersteuning voor OAuth 2.0, zodat gebruikers verzekerd zijn van een veilige verbinding.

“We vinden het een eer dat wij als eerste profiteren van Marketo’s nieuwe connector en zo de Marketo-community nog betere connectiviteit kunnen bieden”, zegt Maarten Westdorp, Sr. Marketing Programs Manager EMEA bij Scribe en Marketo Champion. “We richten ons in de eerste plaats op het terugdringen van de kosten en de hoeveelheid tijd die nodig zijn om krachtige, op maat gemaakte integraties te creëren. De nieuwe Marketo-connector helpt Scribe-gebruikers snel integraties te creëren die precies aansluiten bij hun specifieke bedrijf en hun eigen sales- en marketingworkflow. Marketo is een fantastisch product en ook wij zijn als gebruiker zeer tevreden met de resultaten die we ermee behalen. Wat we hebben opgevangen op zowel de Marketo Summit als in de lokale Marketo-gebruikersgroepen is dat integratie met het CRM-systeem een veel besproken onderwerp onder marketeers is. Daarom zien wij het als groot voordeel dat marketeers met onze gebruiksvriendelijke interface zelf integraties kunnen opzetten en beheren.”

Een aantal voorbeelden van de mogelijkheden die de koppeling tussen Marketo en andere systemen biedt.
  • Data tussen Marketo en een CRM- of ander marketingsysteem realtime synchroniseren. Alle bedrijfsonderdelen die interacties aangaan met klanten, moeten voorzien zijn van de meest recente informatie. De Marketo-connector stelt gebruikers in staat informatie uit verschillende systemen te synchroniseren. Dat resulteert in effectievere gesprekken en uiteindelijk in betere conversieratio’s op salesleads.
  • Marketingdata analyseren. Om te bepalen of de inspanningen van de marketeer vruchten afwerpen, zijn uitgebreide analyses essentieel. Gebruikers kunnen met de Marketo-connector campagne- en klantdata overbrengen naar een datawarehouse of BI-tool voor analyses. De uitkomsten daarvan kunnen ze gebruiken om efficiënter te werk te gaan en zo de marketing-ROI te verbeteren.
  • Evenementgegevens integreren met Marketo. De connector stelt het marketingteam in staat informatie van evenement- en webinarsystemen van derde partijen te synchroniseren in Marketo, en personen in te delen in marketingcampagnes op basis van het soort evenement waarvoor ze zich hebben aangemeld. Dit zorgt voor een verhoging van de algehele conversieratio via deze campagnes, en stelt marketeers in staat automatisch in te spelen op de resultaten ervan.
  • Salesteams de juiste tools geven. De connector biedt inzicht in hoe een lead of prospect reageert op marketingcampagnes. Die informatie is voor salesteams bruikbaar in de gesprekken die zij voeren met de betreffende personen.
Bob Zurek, CTO Connectivity van Scribe: “Met de nieuwe connector op basis van REST verbeteren we de integratiemogelijkheden voor iedereen die graag met Marketo werkt. Dat resulteert enerzijds in lagere kosten en anderzijds is er ook minder tijd nodig om de data te koppelen op de manier waarop gebruikers dat wensen. Integraties zijn nu zeer snel te realiseren, helemaal afgestemd op hun specifieke bedrijf en hun eigen sales- en marketingworkflows.”

Scribe’s platform Scribe Online fungeert als flexibele data-integratieoplossing voor grote ondernemingen, grote onafhankelijke softwareleveranciers, Software-as-a-Service-leveranciers (SaaS), system integrators, value-added resellers en digitale-marketingbureaus. De Marketo-connector voor Scribe Online is nu beschikbaar in de Scribe iPaaS Marketplace. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor een gratis proefversie van Scribe Online. Zo ervaren ze zelf de snelheid waarmee ze tientallen veelgebruikte, zakelijke applicaties kunnen integreren, zoals Salesforce, Microsoft Dynamics CRM, Microsoft Dynamics GP, Microsoft Dynamics AX, SAP, NetSuite,  HubSpot, Marketo, Oracle Eloqua, ExactTarget, Intacct, ON24 en Silverpop.

Over Marketo
Marketo levert toonaangevende software en oplossingen voor engagement marketing, die marketeers helpen langetermijnrelaties op te bouwen met hun klanten – van werving tot ambassadeurschap. Marketo is gemaakt voor marketeers, door marketeers en bepaalt de innovatieagenda voor marketingtechnologie. Marketo zet marketing op nummer één. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in San Mateo, Californië (Verenigde Staten) en kantoren over de hele wereld. Marketo fungeert als strategisch partner voor grote enterprises en snelgroeiende kleine bedrijven in uiteenlopende sectoren. Meer informatie over Marketo’s Engagement Marketing Platform, LaunchPoint®-partnerecosysteem en de enorme community die de Marketo Marketing Nation® vormt, is te vinden op www.marketo.com.

Over Scribe Software
Scribe is een wereldwijd leverancier van oplossingen die data daar brengen, waar het nodig is – ongeacht de IT-infrastructuur. De producten van Scribe helpen 12.000 klanten en 1.200 partners data te gebruiken – cloudgebaseerd, on-premise of een mix daarvan – om zo omzetten te vergroten, service te verlenen en sneller business value te creëren. De oplossingen worden ondersteund door uitgebreide support en training. Hiermee verleent het bedrijf diensten aan klanten binnen een breed spectrum van sectoren, waaronder financiële dienstverlening, life sciences, productie, en media- en entertainmentbedrijven.

Volg Scribe op TwitterFacebookLinkedInYouTubeSlideshare en Instagram.

Voor meer informatie:
Scribe Software
Maarten Westdorp
T: +31 (0)70 – 82 09 854
E: maarten.westdorp@scribesoft.com

LVTPR
Michael Ros / Metta van Straten
T: +31 (0)30 – 65 65 070
E: scribe@lvtpr.nl

Laatste van Scribe Software BV
Scribe breidt activiteiten in Europa uit met nieuw datacenter in Duitsland

Scribe Software introduceert nieuwe generatie Scribe Online iPaaS

Vier Benelux-bedrijven in de prijzen bij Scribe EMEA Partner Awards
Verstreken tijd: 5 jaar en 81 dagen

Logo LVTPR
Scribe Softwar.. contact

Logo Scribe Software BV

+31 (0) 70-8200322
  scribe@lvtpr.nl
  www.scribesoft.com
Scribe Softwar.. sociaal

Scribe Softwar.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx