www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (4 jaar en 23 dagen geleden)
PR: Marcommit

Persverklaring beursgang Talend

Beste Redactie,

Vandaag, 29 juli 2016 maakt Talend, een vooraanstaand leverancier van big data en cloud-integratie oplossingen, bekend dat het het laatste technologiebedrijf is dat dit jaar naar de beurs gaat (IPO). Het bedrijf heeft 5.250,000 aandelen van American Depository Shares (ADSs) tegen een prijs van $18.00 per aandeel (ADS) uitgegeven. De aandelen worden verhandeld aan de NASDAQ met het symbool “TLND.”

De IPO van Talend is niet alleen een van de weinige in de technieksector dit jaar, maar ook uniek vanwege de goede financiële positie van het bedrijf:
  • een omzet van $76.0 miljoen in 2015;
  • de handel in big data en cloud oplossingen groeide de laatste twee jaar met meer dan honderd procent per jaar;
  • het heeft voortdurend een hoge, en versnellende, omzetgroei laten zien, terwijl de cashflow break-even bleef.
Volgens Accenture verwacht 84% van bestuurders van bedrijven dat big data hun concurrentieveld dit jaar gaat veranderen. In een wereld waar winst of verlies in toenemende mate wordt bepaald door een effectieve omgang met data, maakt Talend een verschil, omdat:
  • het al meer dan 1300 klanten wereldwijd, inclusief Air France, Citi, General Electric en Travis Perkins heeft geholpen hun data effectiever in te zetten om meer inzichten te verkrijgen en een betere concurrentiepositie;
  • zijn oplossingen tot zeven keer sneller zijn tegen een vijfde van de kosten ten
  • opzichte van concurrerende leveranciers;
  • zijn oplossingen inspelen op de snel groeiende noodzaak voor software dat data met elkaar verbindt en integreert. Deze noodzaak zal, volgens IDC, leiden tot uitgaven op dit vlak van wereldwijd 21 miljard dollar in 2019.
CEO, Mike Tuchen becommentarieert de beursgang als volgt: “Vandaag is voor ons een belangrijke mijlpaal die deels mogelijk is geworden door onze gerichte focus op het mogelijk maken van organisaties van allerlei soort om datagedreven te worden. Dit is een steeds belangrijker wordende vaardigheid in een wereld waar data een strategisch bedrijfsmiddel zijn. Hoewel de aankondiging van vandaag erg belangrijk is, zijn we nog maar net op weg. We zien ernaar uit om maximaal gebruik te maken van de kansen die we voor ons zien door ons bedrijf te versterken en een succesvol aandeel voor de lange termijn te creëren.”

“Data dat beschikbaar is voor besluitvorming groeit exponentieel, en de technologie om de gegevens te analyseren en ernaar te handelen is steeds capabeler, kostenefficiënt en overal aanwezig. Hierdoor ondergaan de IT-infrastructuren in alle sectoren een verandering naar nieuwe big data en cloud platformen. De oplossingen van Talend zijn uitermate geschikt om deze spannende kansen aan te grijpen en ze helpen ons neer te zetten als gedachtenleider op het gebied van de volgende generatie data-integratie.”

Over Talend
Talend is de volgende generatie leverancier in big data en cloud integratie oplossingen, die organisaties helpen meer datagedreven te zijn door gegevens toegankelijker te maken, de kwaliteit te verbeteren en data snel te brengen naar de plek waar het nodig is voor real-time besluitvorming. Door big data langs deze weg te vereenvoudigen, maakt Talend het voor bedrijven mogelijk te handelen met inzicht gebaseerd op accurate en real-time informatie over hun bedrijfsvoering, klanten en de industrie. De innovatieve oplossingen van Talend verzamelen data, bereiden ze voor en combineren ze snel en efficiënt uit honderden bronnen, waardoor bedrijven ze optimaal kunnen inzetten voor elk aspect van hun bedrijfsvoering.Talend ( Nasdaq : TLND ) hoofdkantoor is gevestigd in Redwood City, California. Voor meer informatie op www.talend.com en op twitter: @Talend.

En de link to the live stream of the Nasdaq Opening Bell (available at https://new.livestream.com/nasdaq/live or http://www.nasdaq.com/about/marketsitetowervideo.asx)

· At 3:18pm (French time): Nasdaq Ceremony

Met vriendelijke groeten,
Theo Vrugt,
Presscom PR & Marketing B.V.
mob.: +31 654353109
email.: theovrugt@presscom.nl
skype: vrugt.theo1
CEO Mike Tuchen van Talend
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Verstreken tijd: 4 jaar en 23 dagen

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise