www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Riverbed neemt Aternity over

Overname zorgt voor de meest complete oplossing voor end-to-end inzicht in netwerk-, applicatie- en eindgebruikerservaringbeheer

Hoofddorp, 28 juli 2016 – Riverbed Technology, marktleider in applicatieperformance-infrastructuur, heeft definitieve overeenstemming bereikt over de overname van Aternity, een toonaangevend leverancier van monitoringoplossingen voor End User Experience (EUE) en applicatieprestaties. De overname betekent een uitbreiding van Riverbeds SteelCentral-monitoringoplossing. Riverbed-klanten en -partners beschikken hierdoor over de meest complete oplossing voor end-to-end inzicht in netwerk-, applicatie- en eindgebruikerservaringbeheer.

Aternity’s bewezen technologie biedt grote ondernemingen inzicht in de eindgebruikerservaring voor elke applicatie op elk apparaat, met een breedte en diepte die ontbreekt bij veel van de beperktere monitoringtools voor netwerk- of applicatieprestatie die nu op de markt zijn. Door elk fysiek, virtueel en mobiel apparaat te transformeren in een zelfmonitorend en gebruikersbewust platform, beschikken grote ondernemingen over gebruikersgerichte, proactieve IT-managementmogelijkheden. Hierdoor kunnen zij het aantal mogelijke storingen minimaliseren en tegelijkertijd de productiviteit verhogen.

Dit inzicht is zeer belangrijk, omdat grote ondernemingen vertrouwen op een mix van publieke en private clouds om aan operationele flexibiliteit te winnen, applicaties sneller in te zetten en kosten te besparen. Dit resulteert in een hybride IT-omgeving waarin applicaties en data verspreid zijn over heterogene besturingssystemen, meerdere datacenters en cloudomgevingen als Microsoft Azure en AWS.

Aternity is een pionier in het monitoren van eindgebruikerservaringen en monitort momenteel meer dan 1,7 miljoen mobiele, virtuele en desktop-endpoints. Op device gebaseerde monitoring is belangrijk voor het bepalen van de concrete eindgebruikerservaring, helemaal nu het gebruik van applicaties voor wat betreft plaats en platform, en de gebruikerstoegang tot applicaties steeds meer versplinteren. De overname van Aternity zorgt ervoor dat klanten beschikken over een toonaangevende oplossing voor eindgebruikerservaring- en op device gebaseerde monitoring. Dit zorgt voor inzicht in alle mobiele, virtuele en desktop-devices, en in alle applicaties inclusief cloud- en SaaS-applicaties. Riverbed zal Aternity-oplossingen bieden binnen zijn solide partnerecosysteem.

“Aternity is een nieuwe, spannende en strategische overname voor Riverbed. Aternity’s innovatieve oplossingen voor monitoring van de eindgebruikerservaring zijn een waardevolle aanvulling op, en uitbreiding van onze SteelCentral-oplossingen”, zegt Jerry M. Kennelly, voorzitter en Chief Executive Officer van Riverbed. “Door het toenemende gebruik van mobiele apparaten, virtuele werkomgevingen en de cloud is het voor IT-organisaties belangrijker en complexer geworden om de eindgebruikerservaring te beheren. Met deze overname kan Riverbed – samen met partners – CIO’s en bedrijven nu een compleet inzicht bieden in netwerken, applicaties en eindgebruikers, allemaal in één oplossing.”

De overname van Aternity wordt naar verwachting voltooid in augustus 2016. Financiële voorwaarden van de overname worden niet bekendgemaakt.

Bezoek voor meer informatie over Aternity-oplossingen http://www.riverbed.com/solutions/end-user-experience-monitoring.html

Volg Riverbed

Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 27.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en 98 procent van de Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op www.riverbed.com.

Voor meer informatie:
LVTPR