www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: INFLUX PR

Virtuozzo 7 platform gebruikt nieuwe Linux kernel voor hogere betrouwbaarheid en stabiliteit

Apeldoorn / Seattle, WA (USA), 25 juli 2016 -- Virtuozzo, als toonaangevend virtualisatie platform het ‘hart' van meer dan vijf miljoen virtuele omgevingen voor serviceproviders, kondigt de algemene beschikbaarheid van Virtuozzo 7 aan. Met deze nieuwe versie biedt het platform een nieuw niveau van portabiliteit, betrouwbaarheid en prestaties, vooral voor klanten van grote datacenter-omgevingen waar leveranciersflexibiliteit, evenals lage latentietijd, van cruciaal belang is.

Virtuozzo 7 is het meest overtuigende, flexibele en kosteneffectieve virtualisatie-platform op de huidige markt,” stelt Alexey Kobets, senior vice president of Research and Development van Virtuozzo. “Het combineert onze geoptimaliseerde KVM (Kernel-based Virtual Machine) en de mogelijkheid om systeemcontainers te creëren in een hyper-geconvergeerd platform. Gebruikmakend van de gehele Virtuozzo 7 productomgeving - of van standalone producten daarbinnen, zoals Virtuozzo Storage - geeft het onze partners de flexibiliteit en efficiëntie die nodig is om met de laagste ‘total cost of ownership’ hun bedrijf in meerdere clouds te runnen.”

Virtuozzo 7 heeft de mogelijkheid om toepassingen of diensten naast elkaar in containers en hypervisors te draaien en voor het beheergemak een echt geconsolideerd overzicht van computers, netwerken en storage te bieden.  Bovendien ondersteunt Virtuozzo elke regie-oplossing zoals OpenStack of lokaal gebouwde platforms.

De markt voor hyper-converged integrated systems (HCIS) zal - volgens Gartner - met 79 procent groeien tot ongeveer $ 2 miljard in 2016. “HCIS zal het snelst groeiende segment van de totale markt voor geïntegreerde systemen zijn. Die zal tegen 2019 ongeveer $ 5 miljard bereiken, dat is 24 procent van de markt.” 1

Het nieuwe platform is voorzien van een bijgewerkte kernel - de nieuwste versie van CentOS (3.10+) - die nog betere stabiliteit en prestaties biedt, terwijl het de inzet voor open source software van Virtuozzo versterkt. Deze update biedt een nieuwe functie genaamd ReadyKernel™ waardoor rebootless en instant patchen van de kernel mogelijk is voor zeer gevoelige en kritische toepassingen met continu beveiligingsbeheer en uptime.

Virtuozzo 7 hoogtepunten:
  • Geoptimaliseerde KVM met vernieuwde hypervisor kern boven op open-source KVM wat resulteert in betere dichtheid, prestaties en beveiliging.
  • Rebootless kernel updates via ReadyKernel.
  • Enterprise klasse, 24x7 support.
  • Meer dan 200 uitbreidingen/verbeteringen, waaronder backup en out-of-the-box hoge beschikbaarheid en verbeterd geheugenbeheer dat CentOS KVM tot 33 procent overtreft.
  • Extra Docker ondersteuning met inbegrip van nieuwe storage plugin.
  • Virtuozzo Storage overtreft Ceph - de meest populaire open source-softwaregedefinieerde opslag - met 10 maal of meer op identieke hardware.
  • Geavanceerde Windows support toegevoegd aan KVM biedt klanten de mogelijkheid om Linux en Windows workloads met dezelfde functies en stabiliteit te draaien.

We vertrouwen al 10 jaar met succes op Virtuozzo als onze virtualisatie provider,” zegt Dave Idle, vice president, Product Marketing, Web.com. “Als we onze diensten uitbreiden, is het voor ons logisch om hen te betrekken bij deze nieuwe generatie serviceniveaus. Ongeacht waar onze infrastructuur zich bevindt, voorziet Virtuozzo 7 ons van een consistent platform.  Of het nu publiek of private is, de draagbaarheid, flexibiliteit en elasticiteit van Virtuozzo zorgt er voor dat we de eisen van onze klanten effectief en efficiënt kunnen ondersteunen.”

" Al bijna een decennium hebben we met succes met Virtuozzo gewerkt als onze virtualisatie provider,” aldus Todd Robinson, president, InMotion Hosting. “We hebben ook recent Virtuozzo Storage in gebruik genomen voor InMotion's nieuwe ‘choose your own stack’ cloud hosting.  Als een betrouwbare partner die consequent beter presteert dan andere leveranciers, zullen we voor onze volgende generatie serviceniveaus met nieuwe technologieën zoals KVM en Docker eerst naar Virtuozzo blijven kijken.”

De onderhoudskosten van open source of ‘proprietary software’ zijn altijd een punt van zorg voor bedrijven en service providers. Virtuozzo 7 biedt een TCO die drie keer lager is dan open source en vijf keer lager dan proprietary software en populaire commerciële hypervisor leveranciers.

Virtuozzo biedt een 30-dagen gratis trial via de website.

1 Gartner Press Release, Gartner Says Hyperconverged Integrated Systems Will Be Mainstream in Five Years, May 5, 2016, http://www.gartner.com/newsroom/id/3308017

Over Virtuozzo:  Virtuozzo is een pionier op het gebied van commercieel beschikbare containertechnologie en blijft innoveren in gebieden variërend van toonaangevende gevirtualiseerde object storage, cloud-geoptimaliseerde Linux-distributies en baanbrekende container migratietechnologieën. Belangrijke service providers vertrouwen wereldwijd op Virtuozzo virtualisatie als schaalbaar en veilig serviceplatform. Virtuozzo levert bijdragen aan vele open source projecten, waaronder OpenVZ, CRIUTM, KVM, Docker, OpenStack en de Linux-kernel, en werkt samen met Docker, OpenStack, Cloud Native Computing Foundation, Open Container Initiative en The Linux Foundation. Het hoofdkantoor van Virtuozzo is in Seattle en er zijn vestigingen in Londen en Moskou.
www.virtuozzo.com

Voor redactionele informatie:
Influx PR – Jakob Brons - tel: 055 366 3034, e-mail: virtuozzo@influx-pr.com

Eerder van Virtuozzo
25 jul 2016 Virtuozzo lanceert vernieuwde Hyper-Converged oplossing dankzij Open Source technologie en geoptimaliseerde KVM

13 jul 2016 Reisorganisatie Thomas Cook kiest Virtuozzo via cloudprovider netclusive
Persberichten van woensdag 20 november 2019
NTT Ltd. opent zijn eerste Client Innovation Center (CIC) in Europa

OutSystems lanceert AI-assistent voor applicatieontwikkeling

NetApp en Google Cloud zetten volgende stap in strategisch partnership om innovatie in de Cloud te stimuleren

Qualys tilt vulnerability management, detectie en respons naar een hoger niveau met haar VMDR oplossing

Lenovo en Schneider Electric kondigen strategische samenwerking aan op het gebied van slimme duurzame productie

Multifunctionele Toughbooks zijn ideaal gereedschap voor de zeevaart

Hoe kun je data gebruiken om te groeien in e-commerce?

BlackBerry zorgt voor balans tussen vraag naar productiviteit en veiligheid met vernieuwde UEM Software Suite

Advanced Persistent Threats in 2020: abuse of personal information and more sophisticated attacks are coming

Experts delen unieke kennis in Amsterdam

Verzekeringsarchitect ADD vereenvoudigt bescherming van fysieke en virtuele machines met SentinelOne

TIE Kinetix completes transition to FLOW with substantially increased order intake
Erniesoft wint FD Gazellen Award 2019

HPS Connectivity Solutions (HPS) verkoopt meerderheidsbelang aan SLTN Inter Access (SLTN)

AVM introduceert FRITZ!Repeater 1200 en 600

Nederlandse professionals zijn het meest bekend met 3D-printtechnologie

Cumulus Networks introduceert vierde generatie geavanceerde software voor Open Networking

Anoma van Eeden gestart als SVP of Global Marketing bij Foleon

Freshworks haalt $ 150 mln. op met financieringsronde en kondigt Customer-for-Life-Cloud aan

Havenbedrijf Rotterdam en ICT Group sluiten contract voor Container Exchange Route

F5 werkt samen met Rakuten Mobile aan veilige uitrol 5G-netwerk

VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Orange Business Services breidt SD-WAN-portfolio uit met Fortinet Secure SD-WAN

PERSONALIA: Bob Bomer nieuwe CFO van Amac

Siemens voegt materiaalmodellering toe aan Simcenter met overname van MultiMechanics

Thuiswinkel.org stuurt brandbrief over online identificatie naar minister
Logo INFLUX PR

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl