www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 98 dagen geleden)
PR: Progress Communications

Besteed de zomer nuttig – verbeter in vier stappen je klantbeleving

Het is – eindelijk – volop zomer. De tijd om het rustig aan te doen, of juist een periode om nuttig te besteden aan zaken waar je de rest van het jaar niet aan toekomt. Als je toch aan het werk bent tijdens de komkommertijd, steek je tijd dan bijvoorbeeld in het verbeteren van je klantbeleving. Want in een tijd waarin goede klantenservice vanzelfsprekend is, maakt de customer experience het verschil. De veelal rustige zomer is de perfecte tijd om die eens flink te verbeteren.

1.      Customization
Door de veranderende digitale wereld verandert ook de relatie tussen de consument en de branche. Consumenten maken gebruik van steeds meer devices, die ook nog eens meer en meer met elkaar verbonden zijn. Door hiervan optimaal gebruik te maken, kun je consumenten een echt goede gebruikersbeleving bieden. Weet je bijvoorbeeld wel dat een klant twee afzonderlijke producten bij je heeft afgenomen? Geef dan korting bij aanschaf van een derde apparaat of dienst, of laat je klant weten dat een bepaalde accessoire perfect past bij dat ene product dat hij of zij al heeft. Om dit echt goed te doen, voer je dit door in bijvoorbeeld een persoonlijke nieuwsbrief. Gebruik de rustige zomerperiode om je klantenservice op customization in te richten.

2.      Vituele assistent inzetten
Nu nieuwe, digitale innovaties elkaar in rap tempo opvolgen – van smartphones tot smart watches, van apps tot ApplePlay –, is er meer ondersteuning nodig voor consumenten. Als bedrijf moet je namelijk niet alleen weten om te gaan met de huidige consumentenvragen, maar ook met problemen en onverwachte neveneffecten van al die nieuwe producten. Om je te ondersteunen bij al die nieuwe klantvragen, is het gebruik van een virtuele assistent ideaal. Deze zomermaanden zijn perfect om onderzoek te doen naar het inzetten van zo’n virtuele assistent (of het perfectioneren ervan als je er al een inzet voor je klantbeleving).

3.      Maak feedback geven makkelijk
Maar het is niet alleen de digitale wereld die verandert – de gehele maatschappij doet dat. Je klantenbestand, en dus je doelgroep, verschuift continu. Veel merken richten zich op Generatie Y en in toenemende mate ook op Generatie Z: de generaties jongeren die de komende tijden volwassen worden. Heerlijke generaties om mee te werken, omdat deze jongeren – in tegenstelling tot eerdere generaties die minstens zo mondig waren – óók graag hun mening uiten als die positief is. En dat is fijn voor de marketeer: niemand is immers beter in het binden van klanten dan klanten zelf. Positieve reviews zijn goud waard, maar die krijg je alleen maar als je het de klant niet te moeilijk maakt om deze achter te laten. Door de komende tijd obstakels weg te nemen en het achterlaten van feedback (nog) sneller en eenvoudiger te maken, vergroot je de kans op positieve feedback. En dat genereert mogelijk weer meer business. Let er hierbij overigens wel op dat je je bestand van oudere klanten niet uitsluit – de koopkracht is immers nog steeds in handen van oudere generaties.

4.      Gebruiksvriendelijke beveiliging
Helaas zit er ook een nadelige kant aan al die nieuwe ontwikkelingen. Zo zijn klantgegevens voor allerlei doeleinden in te zetten, maar waak er wel voor dat je bedrijf hier voorzichtig mee omgaat. Ga deze zomer na of je security wel voldoende op orde en up-to-date is. En check dan gelijk even of je hierover naar je klanten toe op een transparante manier communiceert, want dat kan al een hoop zorgen over privacy en veiligheid wegnemen. Maar let op: het versterken van security komt het verbeteren van gebruikersbelevingen niet altijd ten goede. Extra lagen beveiliging doen vaker wel dan niet afbreuk aan de snelheid en efficiëntie die de consument verwacht. Daarom worden gebruiksvriendelijker maatregelen als spraakbiometrie en spraakauthenticatie steeds vaker ingezet als extra beveiliging.

Summer School
Denk je dat jouw organisatie nog stappen kan zetten voor een betere klantbeleving die ook bijdraagt aan de merkbeleving? Je hebt de komende maanden alle tijd om je er (extra) in te verdiepen. Deze zomer kom je eenvoudig meer te weten over hoe je het best kunt omgaan met de snel veranderende wereld van klantbeleving door het volgen van 12 interactieve webinars in het kader van de Verint Summer School. Schrijf je hier gratis in en volg van 2 t/m 25 augustus 2016 webinars die je gegarandeerd voorzien van nieuwe inzichten en praktische adviezen.

Tekst: Marije Gould, ‎Vice President Marketing EMEA bij Verint

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications
Ruud Berendsen / Corinna Peekel
Verint@progresscommunications.nl
Laatste van Verint
Verint en Frontline slaan handen ineen om Customer Engagement-oplossingen in Nederland uit te breiden

Verint Mobile Work View helpt werknemersbetrokkenheid te vergroten

Onderzoek Verint: twee derde Nederlandse consumenten blijft trouw aan dienstverlener
Verstreken tijd: 4 jaar en 98 dagen

Logo Progress Communications
Verint contact

Logo Verint

info.nl@verint.com
  www.verint.com
Verint sociaal

Verint tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS