www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Slimme brievenbus Parcer van start in Nederland

Afleveren én ophalen van pakjes zonder dat de bewoner thuis hoeft te zijn

Breda, 20 juli 2016- Parcer International B.V. gaat in Nederland van start met een slimme brievenbus – de ‘Parcer’ – die het mogelijk maakt om alle online bestellingen af te leveren zonder dat de ontvanger thuis hoeft te zijn. Op dezelfde manier kunnen ook pakjes worden opgehaald. Parcer International start tevens in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk met de uitrol van de slimme brievenbussen.

De Parcer-brievenbus werkt onafhankelijk van vervoerder of bezorgdienst en kan in de tuin worden geplaatst of aan de gevel worden bevestigd. De brievenbus is ruim genoeg voor het grootse standaardpakket van PostNL (485 x 360 x 260 mm). De besturing van de brievenbus en de ‘track and trace’ van de pakjes verloopt via een online gebruikersportal. Via email wordt de eigenaar van de Parcer op de hoogte te houden van het tijdstip van bezorgen of ophalen van pakjes. De dienst kan gebruikt worden voor bestellingen bij iedere webshop en leveringen met iedere vervoerder.

De brievenbus kan geopend worden met behulp van een eenmalige code die op het pakket staat vermeld. Deze bestaat uit zes letters en wordt via een browser plug-in toegevoegd aan de naam van de geadresseerde op het adreslabel. Tegelijk wordt het Parcer-platform van deze code op de hoogte gebracht en wordt deze aan de brievenbus doorgegeven. Met de code kan iedere vervoerder de brievenbus eenmalig openen. Een weegunit in de brievenbus signaleert of er daadwerkelijk een pakket is bezorgd - ook als er al eerder een pakket is afgeleverd. De brievenbus werkt op batterijen die jaren meegaan en staat via een landelijk draadloos netwerk in verbinding met de servers van Parcer. Het maken van de verbinding geschiedt volautomatisch en de gebruiker heeft er geen omkijken naar.

De Parcer-brievenbus (klik voor hi-res)

Aan de introductie van de Parcer-brievenbus is een jaar lang testen met gebruikers en vervoerders voorafgegaan. Hans van Nikkelen Kuijper, algemeen directeur en medeoprichter van Parcer International: “De ervaringen in de proefperiode waren zeer positief. Niet alleen vinden de gebruikers het erg prettig dat pakjes op deze manier worden bezorgd, ook de bezorgers van de verschillende vervoerders zijn er erg blij mee. Zij kunnen hun pakjes direct afleveren. We zien ook veel interesse bij webshops om een Parcer-code als standaard service aan te bieden bij de checkout.”

Zo werkt Parcer International in Breda samen met de gemeente en met lokale leveranciers van verse producten om in een vooraf bepaald gebied huizen te voorzien van deze slimme brievenbus. Alle webshops, maar ook lokale leveranciers kunnen in deze straat heel eenvoudig bezorgen op het moment dat hun goed uitkomt, in de wetenschap dat ze de bestelling altijd kunnen afleveren. Naast gemak betekent dit voor bewoners dat er minder verkeer is van (steeds terugkerende) bezorgers. Dat resulteert in minder luchtvervuiling en meer verkeersveiligheid.

Pakjes retour
De Parcer-brievenbus is ook geschikt voor het retourneren van pakjes. Een vervoerder kan op basis van een aan hem verstrekte code de Parcer openen en het pakje eruit halen. Door deze mogelijkheid wordt de toepassing van de Parcer nog breder. Een code voor de Parcer kan aan iedereen worden gegeven – familie, buren, etc. – die iets willen ophalen of langsbrengen zonder dat daar iemand voor hoeft thuis te blijven.

Over de veiligheid van de Parcer is goed nagedacht. Het zijn kluizen van staal die bovendien voorzien zijn van een inbraakalarm op basis van een bewegingssensor. Er is ook een geïsoleerd Parcer-model verkrijgbaar dat geschikt is voor het afleveren van koud of warm voedsel, bijvoorbeeld maaltijdboxen. Een sensor houdt de temperatuur in de gaten en de Parcer stuurt een melding aan de gebruiker zodra die temperatuur te veel afwijkt. Er worden momenteel gesprekken gevoerd met fresh food-leveranciers om bezorging via Parcer International B.V. te ondersteunen.

De prijzen van het Parcer Premium model beginnen bij €435,-. Daarnaast is een abonnement nodig waarvan de kosten €3,95 per maand bedragen.

Over Parcer International
Parcer International B.V. is een technologiebedrijf, opgericht door vier ondernemers met expertise op het gebied van logistiek, technologie, e-commerce en design. Investeerder in het bedrijf is de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij (BOM) en het bedrijf is onderdeel van het Incubator-programma van TKI-Dinalog, dat innovatie in logistiek stimuleert. De missie van het bedrijf is om het bezorgen en afhalen van pakketten efficiënter en klantvriendelijker te maken, door het wegnemen van de noodzaak dat personen aanwezig moeten zijn op een afleverlocatie.
Om dit te realiseren is de gepatenteerde Parcer-technologie ontwikkeld. Deze maakt het mogelijk om op afstand aan bezorgers eenmalig of meerdere keren toegang te verlenen tot een opslagruimte op een specifiek tijdstip. Deze technologie is geschikt voor zowel consumenten als ondernemingen.

Contactpersonen voor de pers

Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl