www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Talend stelt Patrick Booth aan als VP Sales UK & Ireland

Zeer ervaren senior verkoopleider moet groei in de regio bewerkstelligen

REDWOOD CITY, Calif., en MAIDENHEAD, VK, 19 juli 2016 – Patrick Booth is benoemd tot VP Sales VK & Ierland door Talend, een vooraanstaand bedrijf op het vlak van big data en cloudintegratie. Booth is verantwoordelijk voor het klanten- en partner ecosysteem in de twee regio's. Hij gaat rapporteren aan François Mero, Senior Vice President of Sales EMEA.

Het besluit van Talend om Booth aan te stellen op deze sleutelpositie komt kort nadat het bedrijf de doorgewinterde Kamal Brar had benoemd tot Senior Vice President en General Manager voor Asia Pacific. Beide benoemingen geven weer dat Talend veel belang hecht aan een regionaal verkoopteam voor de verscheidene verticale markten, zoals financiële dienstverlening, gezondheidszorg en telecommunicatie.

“Wij denken dat het uitgebreide verkoopleiderschap van Booth en zijn ervaring met algemeen management in een breed spectrum van marktsegmenten waardevol is voor de verkoop van onze oplossingen in het Verenigd Koninkrijk en Ierland”, aldus Mero. “Hij heeft laten zien dat hij goed presterende verkoopgroepen kan opzetten, aansturen en inspireren. Die vaardigheden zijn nuttig om ons te helpen onze positie in deze landen te verstevigen.”

Booth heeft meer dan twintig jaar ervaring met verkoop en verkoopleiderschap. In die tijd heeft hij kennis opgebouwd over de verkoop van producten en diensten in gevarieerde omgevingen die complex zijn en onder hoge druk staan.

Tot voor kort was hij Director of Technology Software Sales bij Oracle VK & Ierland. Hij had daar de verantwoordelijkheid voor verkoopteams van software in een breed spectrum van technologiegebieden. Voorafgaand aan zijn rol bij Oracle was Booth

Director/VP for Large Enterprise Sales bij SAP VK & Ierland. Nog eerder bekleedde hij posities als senior verkoopleider bij Business Objects en IBM.

De aanstelling van Booth gebeurt op het moment dat organisaties steeds meer afhankelijk zijn van digitale gegevens en veel geld besteden aan oplossingen die verband houden met het snel kunnen analyseren van grote hoeveelheden data.

“De markt verandert op dit moment ingrijpend. Ik ervaar dat een groeiende groep organisaties aanhaakt op het gebruik van soepele en innovatieve oplossingen die gebaseerd zijn op open source. Precies het soort oplossingen dat Talend biedt op het vlak van big data. Het is een mooie kans om deel uit te maken van Talend op zo’ncruciaal moment. Om mee te helpen Talends expertise van en het begrip voor de 'data-reis' van klanten in te zetten om die organisaties beter te laten presteren”, zegt Booth.

Over Talend
De integratie-oplossingen van Talend maken het mogelijk voor informatiegedreven organisaties om direct waarde te ontlenen aan hun data. Door native ondersteuning van moderne big data platformen haalt Talend de complexiteit uit de integratiepogingen en biedt IT-afdelingen de mogelijkheid beter gehoor te geven aan de wens van de business tegen voorspelbare kosten. Met gebruikmaking van open source technologieën kunnen de schaalbare, toekomstbestendige oplossingen van Talend alle bestaande en opkomende integratie-eisen aan. Talend is een particulier bedrijf met zijn hoofdkantoor in Redwood City, Californië. Meer informatie is beschikbaar op www.talend.com. Het bedrijf is te volgen op: @Talend.

Patrick Booth
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage