www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

Eind 2017 worden de meeste online aankopen gedaan via mobiel

Retailers moeten meer aandacht besteden aan relevantie en personalisatie

Amsterdam, 14 juli 2016 – Demandware®, Inc. (NYSE: DWRE), marktleider op het gebied van zakelijke cloud commerce-oplossingen, heeft vandaag de cijfers bekendgemaakt van de Demandware Shopping Index voor het eerste kwartaal van 2016. De trend van 2015, het ‘jaar van het mobiele winkelen’, zet zich in 2016 onverminderd voort. Demandware voorspelt zelfs dat de smartphone eind 2017 de computer heeft ingehaald als favoriete apparaat om aankopen te doen. Retailers moeten daarom voorbereid zijn op een mobile-only wereld, met de smartphone als belangrijkste apparaat voor online aankopen. Om deze steeds groter wordende doelgroep te bereiken, moeten zij meer aandacht gaan besteden aan relevantie en personalisatie.

De Demandware Shopping Index meet de groei van de online bestedingen en is gebaseerd op een analyse van de winkelactiviteit van meer dan 400 miljoen consumenten wereldwijd. De index houdt rekening met de bezoekersfrequentie, conversie, gemiddelde orderwaarde en nettowijziging in het aantal consumenten.

De Demandware Shopping Index voor het eerste kwartaal van 2016 laat zien dat de aantrekkingskracht van winkels (waarbij veranderingen worden gemeten in het aantal consumenten dat e-commercesites bezoekt) verantwoordelijk was voor maar liefst 89 procent van de groei van de online bestedingen. Verder blijkt dat consumentenbestedingen (waarbij veranderingen in digitale uitgaven worden gemeten door wijzigingen in de bezoekersfrequentie, conversie en gemiddelde bestelwaarde te berekenen) verantwoordelijk waren voor 11 procent van de digitale groei. Samen zorgden de consumentenbestedingen en aantrekkingskracht ervoor dat de online bestedingen in het eerste kwartaal van 2016 met 17 procent groeiden. Deze groei laat aanhoudend dubbele cijfers zien en retailers blijven profiteren van meer consumenten die steeds meer besteden.

Op weg naar een ‘mobile-only’ markt
Voor het vierde achtereenvolgende kwartaal was ruim 90 procent van de toename van het aantal websitebezoeken afkomstig van smartphones. Nadat 2015 al was uitgeroepen tot het ‘jaar van het mobiele winkelen’, voorspelt Demandware dat de smartphone eind 2017 de computer heeft ingehaald als favoriete apparaat om aankopen te doen. Er worden meer bestellingen gedaan via smartphones dan via enig ander apparaat.

Deze groei is werkelijk spectaculair. Nog maar een jaar geleden bleek uit de platformgegevens van Demandware dat ongeveer een derde van al het webverkeer afkomstig was van smartphones, die qua bestellingen gelijk opgingen met tablets. Sindsdien laten de gegevens van Demandware zien dat smartphones de enige bron van groei zijn voor zowel het aantal bezoeken als het aantal aankopen. Verder zijn ze verantwoordelijk voor ruim de helft van de stijging van het aantal bestellingen.

“Wie momenteel digitaal zegt, zegt in de eerste plaats mobiel. Het meeste verkeer is absoluut afkomstig van smartphones. Nu steeds meer aankopen worden gedaan met smartphones, moeten retailers zich voorbereiden op de volgende fase van e-commerce: mobile-only”, aldus Rick Kenney, hoofd Consumer Insights bij Demandware. “Met de introductie van een goedkopere iPhone en verschillende typen Android-apparaten kunnen retailers ervan uitgaan dat het digitale verkeer blijft groeien. Ook treden steeds meer consumenten toe tot de markt van het mobiel winkelen.”

Voor de volledige Demandware Shopping Index kijk hier.

Over de Demandware Shopping Index
De Demandware Shopping Index meet de groei van de online bestedingen. De index is gebaseerd op twee belangrijke kenmerken op sites die worden gehost in de Demandware Commerce Cloud: aantrekkingskracht en consumentenbestedingen. Voor de index worden gegevens voor dezelfde sites in de loop der tijd geanalyseerd. Verder worden de gedragsgegevens verwerkt van meer dan 400 miljoen consumenten die deze sites gebruiken. Demandware maakt gebruik van de gegevens van e-commercesites in de Demandware Commerce Cloud die heel 2015 en 2014 online waren. De index en bijbehorende set primaire meetgegevens voor e-commerce worden elk kwartaal gepubliceerd.

Over Demandware
Demandware is marktleider op het gebied van zakelijke oplossingen voor cloud commerce en helpt de grootste retailorganisaties ter wereld zichzelf constant te vernieuwen in een complexe, op de consument gerichte wereld. Het open-cloud-platform van Demandware biedt unieke voordelen, zoals naadloze innovatie, het LINK-ecosysteem met geïntegreerde 'best-of-breed'-partners, en inzichten uit de community om klantervaringen te optimaliseren. Dankzij deze voordelen kunnen klanten van Demandware marktleider in hun segment worden en sneller groeien. Voor meer informatie gaat u naar http://www.demandware.com, belt u met +1-888-553-9216 of stuurt u een e-mail naar info@demandware.com.

Volg ons ook op:
Blog van Demandware

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met het team van LEWIS:
Tel: +31 (0)40 235 4600
Email: demandwarenl@teamlewis.com
Laatste van Demandware
Eind 2017 worden de meeste online aankopen gedaan via mobiel

Demandware helpt klanten met de introductie van Apple Pay op internet

Van Bommel start eerste online winkel met Demandware Commerce Cloud
commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken
Datacenter.com kondigt het komende vertrek aan van CEO

Nieuwe aanwinst voor Yellow Communications

NTT Ltd. geeft in Monthly Threat Report toelichting op toename cyberaanvallen door COVID-19

Software Improvement Group (SIG) launches complimentary “Boosting Business Resilience” webinar series to help organizations emerge from COVID-19 pandemic in stronger growth position

Poly introduceert partnerprogramma

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

HubSpot maakt met lancering CMS Hub een einde aan moeizaam website management

HubSpot lanceert CMS Hub voor veiligere, stabielere en schaalbaardere website-ontwikkeling

Dit zijn de winnaars van de Nederlandse coronahackathon Hack the Crisis

Remote Assistance van IFS zet merged reality in om de service-efficiency te verhogen

Ctac voegt Digital Asset Management van Bynder toe aan Customer Experience-portfolio

SF6-vrije schakelinstallaties Eaton verduurzamen netbeheerders

g-company wint Google Cloud Expansion Partner of the Year Award, EMEA

Plus500 verhoogt de omzet met 487% in het eerste kwartaal van 2020

Dataiku 7 verbetert integratie met Microsoft 365 voor realtime samenwerking AI-projecten

Veiligheid klantgegevens gaat boven compliancy: maar niet in Nederland aldus nCipher Global Encryption Trends Study 2020

Zorginstelling de Posten maakt zich geen zorgen om endpoint-bescherming

Gecoördineerde aanpak van digitale apparaten voor kwetsbare groepen in de coronatijd

Len Rinaldi in RvA van Amac

Onderzoek van BlackBerry onthult decenniumlang gebruik van Linux-servers door Chinese APT's
Demandware contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong
Logo IFS
Logo Ctac N.V.
Logo Eaton
Logo g-company
Logo Genesys
Logo NetApp
Logo Poly

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl