Infor gaat in India, het Midden-Oosten en Afrika investeren

Tarik Taman leidt nieuwe IMEA Business Unit en wil het marktaandeel vervijfvoudigen

Barneveld, 13 juli 2016 – Infor, een leverancier van branchespecifieke applicaties die geschikt zijn voor de cloud, heeft een IMEA business unit opgericht. Het bedrijf wil zich meer toeleggen op de markten in India, het Midden-Oosten en Afrika. Tarik Taman, die sinds 2009 verantwoordelijk was voor Infor’s wereldwijde HCM-divisie, geeft vanuit het kantoor in Dubai leiding aan de IMEA business unit. Onder zijn leiderschap wil Infor zijn marktaandeel in 2020 in de IMEA-regio vervijfvoudigen.

“Met meer dan 5.000 bestaande klanten is Infor al goed vertegenwoordigd in IMEA, maar de groeimogelijkheden zijn vrijwel onbeperkt,” zegt Tarik Taman, SVP en General Manager IMEA bij Infor. “Met de dalende olieprijzen en overheden die in initiatieven investeren om groei in andere sectoren te stimuleren, is er behoefte aan cloudsoftware die flexibiliteit biedt, kritieke bedrijfsproblemen oplost en snel ingezet kan worden zonder een omvangrijk en duur maatwerkproject.”

Ter ondersteuning van de IMEA business, heeft Infor nieuwe medewerkers aangesteld. Zij zijn met name gevestigd in Dubai’s Internet City en in het onlangs geopende kantoor in de iconische Kingdom Tower in Riyadh, Saoedi-Arabië. Infor heeft 10 kantoren in de IMEA-regio en in Turkije.

De directe aanwezigheid complementeert het bestaande partnernetwerk in de regio en biedt sales, services, value engineering, marketing en andere functies. De primaire sectoren voor Infor in IMEA zijn: maakindustrie, distributie, retail, horeca en gezondheidszorg.