www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 141 dagen geleden)

NETGEAR wint prestigieuze Red Dot Design Award voor AirCard 815S Wi-Fi Hotspot

Gouda, 13 juli 2016 - NETGEAR®, Inc. heeft een Red Dot Award gewonnen voor de AirCard® 815S mobiele hotspot (AC815S). De prestigieuze Red Dot Award wordt in verscheidene industrieën beschouwd als één van de belangrijkste designprijzen. De winnaars worden jaarlijks door een internationale jury gekozen uit een reeks producten die zich met hun excellente ontwerp van de concurrentie onderscheiden. Dit jaar dong een recordaantal van 5200 inzendingen uit 57 landen mee naar het Red Dot: Product Design-keurmerk. Dit werd aan een select aantal producten toegekend op het Red Dot Gala in het Duitse Essen. De winnende producten zullen worden tentoongesteld in de Red Dot Design-musea in Essen, Singapore en Taipei.

“Het is natuurlijk fantastisch om in het jaar waarin NETGEAR zijn twintigste verjaardag viert, beloond te worden met zo’n prestigieuze designprijs”, zegt James Hathway, senior industrieel ontwerper bij NETGEAR. “Esthetische kwaliteit speelt al sinds het begin een rol bij de vormgeving van NETGEAR-producten, dus we zijn vereerd dat de Red Dot-jury de unieke eigenschappen van de AirCard 815S erkent.”

De mobiele hotspot is stof-, water- en schokbestendig, en daardoor uitstekend geschikt voor intensief dagelijks gebruik. Met de geavanceerde instelopties blokkeren ouders heel eenvoudig websites. Daarnaast is er de mogelijkheid tot het instellen van een wifinetwerk voor gasten, dat na verloop van een instelbare tijd automatisch gebruikers ontkoppelt. Met één klik kunnen gebruikers bovendien hun 4G-verbinding delen met tot wel vijftien laptops, tablets, smartphones, digitale camera’s, gameconsoles en andere apparaten die wifi ondersteunen. Met de hotspot kan ook geroamd worden in het buitenland.

Belangrijkste eigenschappen:
  • Robuust ontwerp – stof-, water- en schokbestendig
  • Gastenwifi met optionele timer
  • Content kan gefilterd worden
  • De batterij houdt het 22 uur vol op één lading
  • Met BatteryBoost kunnen smartphones worden opgeladen
  • Voorzien van Dual-Band 802. 11ac/b/g/n WiFi technologie
  • Werkt wereldwijd met 4G/LTE
  • Met het intuïtieve touchscreen kunnen data- en energieverbruik en netwerkverbindingen in de gaten worden gehouden
  • Verbind tot 15 WiFi apparaten (hotspot password required)
Prijzen en beschikbaarheid
De AirCard 815S mobiele hotspot is beschikbaar bij zowel geautoriseerde NETGEAR-partners als via andere verkoopkanalen. Een adviesprijs is op aanvraag beschikbaar.

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2016 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and ProSAFE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Letizia Luijs / Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Nieuwe overeenkomst PA Consulting en Jacobs: toekomstige investeringen en strategisch partnerschap

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

Razer en BAPE werken samen aan gelimiteerde collectie ‘A GAMING APE’

Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan
Verstreken tijd: 4 jaar en 141 dagen
NETGEAR contact

Logo NETGEAR

+31(0)182-587000
  info@netgear.nl
  www.netgear.nl
NETGEAR sociaal

NETGEAR tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV