www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: CheckTwice

Cisco helpt industrie met overgang naar 'digital-ready' netwerken

Nieuwe ingebouwde beveiligingstechnologie

Amsterdam,12 juli 2016-Cisco gaat ontwerpers, ontwikkelaars, partners en klanten helpen om de manier waarop netwerken worden gebouwd en beheerd, radicaal te veranderen. Cisco bereidt de industrie daarmee voor op de komst van digital-ready netwerken. Daarnaast introduceert Cisco nieuwe technologie op het snijvlak van beveiliging en netwerken die het beveiligen van meerdere vestigingen eenvoudiger en effectiever maakt.

Afgelopen maart lanceerde Cisco de Digital Network Architecture (DNA) - een radicaal nieuwe benadering van networking, die van de grond af aan is ontworpen voor het digitale tijdperk. Naarmate klanten meer mobiliteit, cloud, data-analyse en het Internet of Things (IoT) aan hun bedrijfsvoering toevoegen, wordt het voor IT-afdelingen steeds moeilijker om dit bij te benen. Cisco realiseerde zich dat traditionele netwerken simpelweg niet genoeg kunnen schalen om aan de eisen van een digitale bedrijfsvoering te voldoen. Voor het digitale tijdperk is dus een nieuw type netwerk nodig. Cisco DNA maakt netwerken softwaregestuurd in plaats van hardwarecentrisch, geautomatiseerd in plaats van handmatig en programmeerbaar in plaats van gesloten.

"Door de hardware van de software los te koppelen en meer intelligentie in het netwerk te brengen, vertegenwoordigt Cisco DNA een nieuw tijdperk in networking en vormt daarmee de toekomst van de netwerkindustrie", zegt Michel Schaalje, Technisch Directeur Cisco Nederland. "Met DNA vindt Cisco de manier waarop we veilige netwerken voor het digitale tijdperk bouwen, opnieuw uit. We hebben geavanceerde securityvoorzieningen ondergebracht in één enkele netwerkarchitectuur. Maar technologie alleen is niet voldoende, we moeten de industrie helpen om de transformatie naar digital-ready netwerken te versnellen. Als onderdeel daarvan introduceert Cisco ook een nieuw certificeringstraject, dat hoogopgeleide netwerkprofessionals aflevert."

Effectieve beveiliging begint bij het netwerk
Een van de kerneigenschappen van Cisco DNA is dat het netwerk zelf wordt gebruikt om dreigingen beter zichtbaar te maken en een gepast afweerbeleid automatisch in werking te laten treden. Vandaag introduceert Cisco enkele vernieuwingen voor de netwerkbeveiliging van meerdere vestigingen.
  • Umbrella Branch
    Door deze software te activeren in Cisco's populaire router voor nevenvestigingen, de Cisco ISR, kan de IT-afdeling content filteren en malware, phishing-pogingen en C2 callbacks blokkeren nog voor deze het netwerk bereiken. Dit is zelfs mogelijk in nevenvestigingen die rechtstreeks op internet zijn aangesloten.
  • Stealthwatch Learning Networks License
    Dit kan aan het Cisco-netwerk worden toegevoegd, waardoor het een sensor wordt voor dreigingsdetectie, gekoppeld aan een adequaat antwoord.
  • Meraki MX Security Appliances met AMP en Threat Grid
    Deze oplossing biedt geavanceerde bescherming tegen aanvallen voor ondernemingen met meerdere kantoren of het MKB. De oplossing combineert het cloudgebaseerde beheer van Meraki met best-in-class bescherming, waardoor aanvallen al worden afgeslagen nog voor ze het netwerk bereiken.
  • 'Network readiness'-model
    Cisco heeft een network readiness-model ontworpen waarmee klanten kunnen vaststellen hoe ze hun netwerken digital-ready kunnen maken. Dat model analyseert kernelementen van het netwerk zoals automatisering, analyses, beveiliging, cloud en IoT. Vervolgens creëert dit model een vijfstappenplan. Klanten krijgen zo inzicht in de huidige stand van zaken en ontvangen aanbevelingen over welke stappen ze moeten nemen om tot een digital-ready netwerk te komen.
Uit door Cisco gesponsord IDC-onderzoek blijkt dat steeds meer klanten al bezig zijn om hun netwerken te transformeren naar digital-ready.
  • Vier op de vijf bedrijven hebben hun business en netwerkstrategieën nog niet op elkaar afgestemd.
  • Zij die dat wel hebben gedaan, zien een omzetgroei van twee cijfers, vergeleken met bedrijven die dat nog niet hebben gedaan.
  • Het percentage klanten dat een geautomatiseerd softwaregedefinieerd netwerk denkt te gaan implementeren, zal de komende twee jaar meer dan verdrievoudigen, van 13 tot 44 procent.
Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider op technologiegebied en zorgt al vanaf 1984 dat internet werkt. De mensen, de partners en de producten van Cisco helpen om veilige verbindingen te leggen binnen onze maatchappij en om de digitale kansen van morgen nu al te benutten. Voor meer informatie: newsroom.cisco.com en volg ons op Twitter: @Cisco.

Voor meer informatie:
Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco en Conscia zetten alle zeilen bij vanwege acute vraag om veilige versnelde digitalisering in de zorg

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage