www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2483 volgers blijven op de hoogte!

HelloID biedt Active Directory login voor Google Chromebook

Baarn, 12 juli 2016 – Tools4ever, de marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (IGA), integreert HelloID in Chromebook. HelloID is een cloud portaal dat eindgebruikers met Single Sign-On functionaliteit eenvoudig, snel en veilig toegang geeft tot Webapplicaties op hun smartphone, tablet en/of laptop.

Chromebook is een uitgeklede variant van de laptop, gericht op gebruikers die werken met webapplicaties. Chromebook draait op Chrome OS, een lichtgewicht besturingssysteem, dat ontwikkeld is voor gebruik buiten het bedrijfsnetwerk.

Standaard log je op een Chromebook in met een Google-account. Via HelloID is het mogelijk om een eindgebruiker met zijn Active Directory account in te laten loggen in plaats van het Google Account. Als eindgebruiker scheelt dit weer het onthouden van een extra gebruikersnaam/wachtwoord combinatie. Voor de IT-afdeling is deze oplossing vooral interessant, omdat het bijdraagt aan het verhogen van de veiligheid, door het verkrijgen van volledige controle over de toegang tot applicaties. Zo kunnen er strenger eisen worden gesteld aan de gebruikte wachtwoorden en toegang centraal worden ontleend of ontzegd. Tevens worden alle gebruikersacties vastgelegd in uitgebreide logging wat ervoor zorgt dat organisaties voldoen aan de gestelde compliancy eisen.

Authenticatie van de gebruiker verloopt dus direct via de Identity Provider van de organisatie, zoals Active Directory, ADFS, of LDAP. HelloID verzorgt niet alleen de authenticatie maar toont tevens één portaal waar alle applicaties met Single Sign-On te gebruiken zijn. Het voordeel voor de eindgebruiker is dat hij effectiever en dus productiever kan werken, omdat hij beschikt over één overzichtelijk portaal, waarbij alle noodzakelijke applicaties direct beschikbaar zijn en waarbij hij maar één keer hoeft in te loggen.

“Google Chromebook is een uiterst geschikte oplossing voor gebruikers die voornamelijk webapplicaties gebruiken. Denk hierbij aan studenten en ambulante medewerkers,” zegt Jacques Vriens, directeur bij Tools4ever. "Onze Single Sign-On oplossing HelloID vult dit uitstekend aan doordat de gebruiker maar één keer hoeft in te loggen om direct toegang te krijgen tot al zijn webapplicaties, onafhankelijk van waar hij zich bevindt.”

Over Tools4ever
Met meer dan 1,5 miljoen beheerde user accounts is Tools4ever in Nederland dé absolute marktleider op het gebied van Identity Governance & Administration (ook wel Identity & Access Management). Sinds 1999 ontwikkelt en levert Tools4ever hiervoor verschillende softwareproducten en consultancy diensten, zoals User Provisioning, Downstream Provisioning, Workflow Management, Self-Service en Access Governance (RBAC). Op het gebied van wachtwoordmanagement bieden wij onder andere Single Sign-On en Self-Service Wachtwoord Reset.

Tools4ever's Identity Governance & Administration oplossingen worden geïnstalleerd bij organisaties uit diverse sectoren variërend in grootte, van 300 tot meer dan 200.000 user accounts.

Laatste van Tools4ever BV
Tools4ever introduceert Puzzle Challenge!

Opnieuw Succesvolle HelloID Security scan

Tools4ever laat leerlingen snel en eenvoudig inloggen met QR-badge
Tools4ever BV contact

Logo Tools4ever BV

marketing@tools4ever.com
  www.tools4ever.nl
Tools4ever BV sociaal

Tools4ever BV tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com