www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 18 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Infor zet in op converged commerce met overname van Starmount

Barneveld, 11 juli 2016 – Infor, een leverancier van branchespecifieke applicaties die geschikt zijn voor de cloud, heeft een overeenkomst gesloten om Starmount over te nemen. Starmount levert moderne winkelsystemen aan grote en middelgrote retailers. Na voltooiing van de overname biedt Starmount producten voor voorraadbeheer, point-of-sale en een mobiele winkelassistente. Ook een datarijke commerce hub voor engagement met winkelend publiek, het stroomlijnen van activiteiten en ondersteunen van consistente cross-channel klantinteracties worden onderdeel van het portfolio. Naar verwachting kan Infor door de overname versneld zijn nieuwe moderne suite van zakelijke cloudapplicaties, Infor CloudSuite Retail, leveren.

Infor ontwikkelde Infor CloudSuite Retail, moderne, cloud-gebaseerde softwarediensten, om retailers te ondersteunen bij hun technologische uitdagingen. Veel retailers worstelen met verouderde software die niet toereikend is voor de nieuwe eisen van de branche. Na de formatie van de Infor Retail business in de zomer van 2015, ging Infor een samenwerking aan met Whole Foods Market om een modern merchandisingsysteem te bouwen. Daarna volgden de overnames van respectievelijk GT Nexus voor supply chain netwerk en Predictix voor demand management, en nu Starmount voor winkelsystemen.

“De markt is bezaaid met verouderde software die 20 of 30 jaar geleden gebouwd is en niet datgene kan bieden wat moderne retailers nodig hebben,” aldus Wade Gerten, VP of Customer Experience & Digital bij Infor. “Ze willen alternatieven die in de cloud gebouwd zijn en met native ondersteuning voor mobile. Deze overname helpt Infor dergelijke oplossingen sneller naar de markt te brengen.”

Infor investeert fors in de ontwikkeling van producten voor converged commerce, de volgende stap na omni-channel waarbij retailers een enkel verkoopsysteem gebruiken voor alle klantinteracties. Converged commerce verbetert niet alleen de klantervaring met accurate en tijdige informatie via uiteenlopende contactpunten, maar is ook goedkoper in gebruik omdat het veel van de dure integraties die nodig zijn met traditionele omni-channel-benaderingen elimineert.

“Sinds de aankondiging van onze plannen voor Infor CloudSuite Retail afgelopen jaar, stonden onze telefoons roodgloeiend. Retailers waren dringend op zoek naar software om hen te helpen met hun uitdagingen,” aldus Corey Tollefson, SVP en GM van Infor Retail. “Voor Infor draait het allemaal om het sneller kunnen leveren van oplossingen waar onze klanten naar op zoek zijn. We doen dat door software te bouwen, zoals met Whole Foods Market, door samen te werken met marktleiders of door toonaangevende technologie te kopen, zoals Predictix en Starmount.”

Starmount is gevestigd in Austin, Texas. Het bedrijf realiseerde in 2015 een groei van 41 procent ten opzichte van een jaar eerder. Tot de klanten behoren onder andere Abercrombie & Fitch, Burlington Coat Factory, Perry Ellis en Urban Outfitters. De voorwaarden van de overeenkomst worden niet openbaar gemaakt.

Over Infor
Infor bouwt mooie zakelijke applicaties met de nieuwste functionaliteiten, die voor bepaalde branches als een clouddienst worden aangeboden. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en heeft klanten in meer dan 200 landen. Voor diverse branches, waaronder de gezondheidszorg, de productie- en mode-industrie, groothandel, hospitality, retail en de publieke sector, automatiseert Infor kritische processen. In de software van Infor is branchespecifieke kennis ingebouwd, wat de noodzaak van dure maatwerkaanpassingen overbodig maakt. Het hoofdkantoor van Infor staat in New York City. Dit is ook de thuisbasis van Infor’s interne ontwerpbureau Hook & Loop, een van de grootste creatieve bureaus in Manhattan. Zij richten zich op een gebruikerservaring die plezierig en boeiend is. Infor zet zijn applicaties voornamelijk in op de Amazon Web Services cloud en opensourceplatformen. Kijk voor meer informatie op: http://nl.infor.com.
Laatste van Infor
Infor kondigt nieuwe samenwerking aan met partner Korade

Koninklijke Nedschroef bespaart kosten, vermindert risico en vergroot productiviteit met de Infor Cloud

Infor stelt Berny Harink aan als Principal Solution Consultant Healthcare