www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 159 dagen geleden)
PR: MSL

Intratuin optimaliseert artikelbeheer met FlowFabric

Nijkerk, 28 juni 2016 Intratuin heeft besloten het artikelbeheer van ruim 700.000 artikelen te professionaliseren en gereed te maken voor verdere (internationale) groei. Om dit te realiseren neemt het tuincentrum FlowFabric in de arm. Deze expert in ontwikkeling van business applicaties brengt het artikelbeheer onder in een Product Data Management en Product Information Management applicatie. Hierdoor wordt het proces van productoriëntatie tot en met de verrijking van de productinformatie sneller, efficiënter en flexibeler. Bovendien wordt de databeheerafdeling ontzorgd en de systeembelasting verlaagd, terwijl de service richting de ondernemers van de vestigingen juist wordt verbeterd.

In de applicatie van FlowFabric dient Product Data Management (PDM) als voorportaal van productoriëntatie van bijvoorbeeld tuinsets en -kussens. PDM voedt de ERP-omgeving met de informatie van producten die daadwerkelijk aan het assortiment van Intratuin worden toegevoegd. Product Information Management (PIM) verrijkt deze met tekst en beeld voor een eenduidig beeld richting alle kanalen ten uitvoer van de omnichannel-strategie. Parralel aan de realisatie van deze applicatie ondergaat de ERP-omgeving een update.

Intratuin heeft de zelfstandigheid van ondernemers van de Intratuinvestigingen hoog in het vaandel staan. Daarom heeft het tuincentrum naast het verplichtte kernassortiment ook aanvullende assortimenten die ondernemers kunnen afstemmen op lokale behoeften. Doordat de ondernemers zelf kunnen inloggen en bestellingen plaatsen, wordt een uitwisseling van spreadsheets met de centrale en lokale databeheerafdeling voorkomen. Het invoeren van data en de controle en verrijking van data is dan één proces.

“Van alle partijen die we gesproken hebben, begreep FlowFabric ons het best”, aldus Michaël Roestenburg, IT- en projectmanager bij Intratuin. “We stonden versteld van hun kennis van retailprocessen. Hierdoor weten de experts van FlowFabric de applicatie optimaal aan te laten sluiten op onze business. Wat daarbij ook helpt is dat we met FlowFabric in korte iteraties ontwikkelen. De Agile werkwijze was nieuw voor ons, maar bewijst zich snel. Met deze optimalisatie leggen we een stevige basis voor nu én een flexibele basis voor de toekomst. Gelijk na de livegang zetten we vervolgstappen, maar we kijken ook verder. Het artikelbeheer is gereed voor voor verdere (internationale) groei.”

FlowFabric is enthousiast over de samenwerking. Business Development Manager René Tusveld licht toe: “We halen veel voldoening uit het optimaliseren van processen zodat dat data goed benut kan worden. Intratuin heeft een omvangrijk assortiment en wil daarin heel flexibel zijn richting de vestigingsondernemers. Dit maakt de verdere automatisering en optimalisatie een mooie uitdaging. Eentje die ons op het lijf geschreven is. Met de oplossing dragen we bij aan het succes van Intratuin. Daar doen we het voor.”

Over FlowFabric
Organisaties barsten tegenwoordig van de data. FlowFabric ziet waar data stokt waar het zou moeten stromen. Door complexe processen te doorgronden en stroomlijnen helpt FlowFabric organisaties om hun data te laten renderen. De expert in ontwikkeling van applicaties sluit nauw aan bij de business en business doelstellingen van haar klanten. De combinatie van branchekennis en de inzet van het Mendix platform, maken FlowFabric een onderscheidende partij die altijd zorgt voor een effectief en agile proces. Dankzij FlowFabric is data meer dan informatie alleen. Waar data een ‘flow’ wordt, ontstaat inzicht, efficiëntie en flexibiliteit. FlowFabric heeft een bewezen trackrecord in retail, wholesale, bouw & installatie en service excellence. Tot het klantportfolio behoren organisaties als: Van Bommel, Marlies Dekkers, BAM Infra, VolkerWessels Telecom, Etos en Bouwmaat, CED en Monuta.

Kijk voor meer informatie op de website: www.flowfabric.com, Linkedin en Twitter.

Meer informatie:
Marcommit
Pauline van Die
+31 (0)35-5822730
FlowFabric@marcommit.nl
Laatste van FlowFabric B.V.
3 op de 10 Nederlanders haalt vakantiegeld van spaarrekening voor mooie aanbieding

Corette van Valkenhoef aangesteld als Business Consultant bij FlowFabric

Djoeke Dekker start als Brand & Marketing Coördinator bij FlowFabric