www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: Presscom

Online onderzoek van AEB: wat is de rol van apps in logistiek, supply chain management en internationale handel?

• Online vragenlijst voor logistiek managers, supply chain professionals en iedereen die werkt op het gebied van douane en export bij bedrijven van elke omvang.
  • Deelnemen aan het onderzoek kan tot 1 september 2016 via www.aeb.com/gtm-survey
Rotterdamm 27 juni 2016 – Apps zijn een onlosmakelijk deel van ons dagelijks leven geworden. Deze kleine assistenten ondersteunen ons op vrijwel elk gebied met mobiele diensten en informatie. Maar zijn apps ook al doorgedrongen tot het logistieke vakgebied? En wat is hun rol in supply chain management en internationale handel? Wat zijn de kansen en risico’s van deze slimme applicaties? Deze en andere vragen zijn onderdeel van de vierde editie van de Global Trade Management Agenda, een gezamenlijk onderzoek van AEB en de Baden-Württemberg Cooperative State University (DHBW) in Stuttgart. Beide partijen nodigen iedereen uit de doelgroep uit om deel te nemen aan het onderzoek, dat loopt tot 1 september 2016. Het onderzoek is te vinden op www.aeb.com/gtm-survey.

Focus op apps in logistiek, SCM en douane
In logistiek, SCM en internationale handel bestaan ontelbare ideeën en mogelijke toepassingen voor apps. Van mobiel voorraadbeheer en order management tot het monitoren van transport en beheer van wagenparken. Maar worden deze applicaties al gebruikt in de dagelijkse praktijk? “Wij hopen dat onze studie ons helpt te achterhalen of en hoe logistiek managers en global trade professionals gebruik maken van zakelijke apps voor hun dagdagelijkse werkzaamheden”, verklaart dr. Dirk H. Hartel, professor bij DHBW Stuttgart. “We onderzoeken ook de kansen en bedreigingen die het gebruik van apps met zich meebrengen, evenals de factoren die een zakelijke app succesvol maken”, voegt dr. Ulrich Lison, AEB’s expert in internationale handel, daaraan toe.

Daarnaast ligt de focus van het onderzoek op de meer algemene thema’s die het komend jaar dominant zijn in logistiek en internationale handel. Daartoe hoort ook het belang van doelstellingen zoals kostenbesparing, wettelijke bescherming en kortere doorlooptijden en de score die bedrijven zichzelf op deze doelstellingen toekennen.

Logistiek managers, supply chain professionals en iedereen die werkt op het terrein van douane en export binnen bedrijven van elke omvang en uit elke sector zijn uitgenodigd om deel te nemen. Zij kunnen tot donderdag 1 september 2016 een online vragenlijst invullen en hun stem laten horen. Iedereen die aan het onderzoek deelneemt, ontvangt een exemplaar van het rapport na publicatie (gepland voor eind van dit jaar). Daarnaast maakt hij kans op verschillende prijzen, waaronder een tablet, powerbanks en managementboeken.

Global Trade Management Agenda-reeks
De Global Trade Management Agenda-reeks is een gezamenlijk project van AEB en dr. Hartel van DHBW Stuttgart. Het onderzoek is gericht op de trends in internationale handel en logistiek voor het komend jaar, elk jaar aangevuld met een speciaal thema. Het laatste onderzoek, gepubliceerd eind 2015, had als thema ‘supply chain collaboration’ en kan gratis worden aangevraagd via www.aeb.com/ onder ‘Media’.

Over AEB (www.aeb.com – www.aeb.com/nl)
Met ruim 30 jaar ervaring is AEB een van de toonaangevende aanbieders van wereldwijde IT-oplossingen en diensten voor Supply Chain Management met de nadruk op de logistiek van inkoop, opslag en distributie, buitenlandse handel en risicobeheer. Met de logistieke suite ASSIST4 biedt AEB een toepassing met een doorlopende procesondersteuning en een volledige transparantie voor de planning en aansturing van wereldwijde bezorgnetwerken. AEB is een internationale onderneming met ruim 5000 klanten in Europa, Azië en Amerika. Het hoofdkantoor van AEB is gevestigd in Stuttgart, met vestigingen in Hamburg, Soest, Düsseldorf en München evenals internationale vestigingen in Groot-Brittannië, Singapore, Zwitserland, Oostenrijk. Zweden, Nederland, de Tsjechische Republiek, Frankrijk en de VS.

Over DHBW Stuttgart (www.dhbw-stuttgart.de)
De Baden-Württemberg Cooperative State University (DHBW), met circa 8400 bachelor-studenten, behoort tot de grootste instellingen voor hoger onderwijs in de regio Stuttgart. De Schools of Business, Engineering en Social Work werken samen met ongeveer 2500 zorgvuldig geselecteerde bedrijven en maatschappelijke instituten om meer dan 40 nationaal en internationaal erkende opleidingen te geven. Om de drie maanden switchen de studenten tussen de universiteit en de bedrijven, wat hen in staat stelt om al tijdens hun studie waardevolle werkervaring op te doen. Studenten genieten belangrijke voordelen variërend van financiële onafhankelijkheid, betere kansen op de arbeidsmarkt, kleine studiegroepen en internationale ervaring.

Voor meer informatie:

AEB Nederland
Richard Groenendijk
General Manager
Tel.: 088 3131700
richard.groenendijk@aeb.com
www.aeb.com/nl
Laatste van AEB
TCM van AEB: met nieuwe digitale tool Risk Assessment

Goederenvervoer naar en vanuit het VK in 2020; het complete beeld

Compliance risico’s in internationale handel nu nog eerder te ondervangen met nieuwe digitale tool
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain

Logo Presscom

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl