www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat Ceph Storage 2 voorzien van verbeterde object-storage mogelijkheden en verbeterd gebruiksgemak

Nieuwe versie van software-defined storage-platform wordt essentieel platform voor digitale transformatie van grootzakelijke bedrijven

Amsterdam, 22 juni 2016 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt Red Hat Ceph Storage 2 aan. De nieuwe generatie van het open software-defined storage platform is gebaseerd op de Ceph Jewel release. Een aantal nieuwe mogelijkheden die object-storage workloads ondersteunen zijn in deze versie opgenomen. Daarnaast is het gebruiksgemak verbeterd.

Ceph is volledig nieuw ontworpen om de digitale transformatie van bedrijven via web-scale object en cloud-infrastructuren te ondersteunen. Deze object storage-oplossing is zeer geschikt voor bedrijven die implementaties uitvoeren met een petabyte of meer aan gegevens. Red Hat Ceph Storage 2 biedt geavanceerde mogelijkheden voor grootzakelijke bedrijven die schaalbaarheid, verbeterde veiligheid en compatibiliteit met standaard API’s vereisen.

Nieuwe object storage-functies in Red Hat Ceph Storage 2 zijn:
  • Nieuwe wereldwijde object storage clusters die een enkele namespace en synchronisatie van gegevens tussen clusters in verschillende regio’s bieden.
  • Verbeterde security via integratie met verificatiesystemen, waaronder Active Directory, LDAP en OpenStack Identity (Keystone) v3.
  • Verbeterde Amazon S3 en OpenStack Object Storage (Swift) compatibiliteit, waaronder ondersteuning voor AWS v4 client signatures, object versiebeheer, bulk deletes en meer.
Naast Red Hat Ceph Storage 2 debuteert ook Red Hat Storage Console 2, een storage management- en monitoringsysteem met een vernieuwde, gestroomlijnde gebruikersinterface. Deze nieuwe technologie vereenvoudigt zowel de implementatie als het operationeel beheer van Ceph. Dit maakt scale-out storage toegankelijk voor een bredere groep gebruikers, terwijl de implementatietijd van dagen tot uren wordt verkort, zo blijkt uit tests van Red Hat. Red Hat Storage Console 2 biedt een moderne grafische interface om de prestaties en bezettingsgraad te monitoren en beheren.

Red Hat kondigt ook een tech preview aan van CephFS, het POSIX-compliant bestandssysteem dat een Ceph storage cluster gebruikt voor de opslag van data en met de OpenStack Manila service gebruikt kan worden.

De beschikbaarheid van Red Hat Ceph Storage 2 staat gepland voor deze zomer.

Quotes

Ranga Rangachari, vice president and general manager, Storage, Red Hat
“We zijn verheugd om Red Hat Ceph Storage 2 aan te kondigen en onze mogelijkheden qua gebruiksgemak en ondersteuning voor object storage uit te breiden. Deze nieuwste versie is de meest significante update van Red Hat Ceph Storage sinds we Inktank in 2014 hebben overgenomen. Wij verwachten dat onze klanten over Red Hat Ceph Storage 2 zeggen dat het een storage-platform is met veel functionaliteit, makkelijk te gebruiken is en dat het ze helpt om grote hoeveelheden gegevens op bedrijfsniveau te beheren. Red Hat Ceph Storage 2, gecombineerd met Red Hat’s brede diensten en ondersteuning, geeft klanten een sterke basis om hun digitale transformatie mogelijk te maken.”

Piyanai Saowarattitada, director of engineering, Massachusetts Open Cloud
"Wij hadden een storage-oplossing nodig die kosteneffectief, betrouwbaar en schaalbaar is om de grote hoeveelheden gegevens te verwerken waarmee onze onderzoekers elke dag werken. We vonden dat in Red Hat Ceph Storage 2. De Ceph command-set is intuïtief en gebruiksvriendelijk. Wij waarderen de Red Hat Ceph-training en field deployment support. De diepgaande kennis en het begrip van onze behoeften hebben geholpen met het effenen van de weg voor een succesvolle implementatie.

Extra informatie Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar: http://www.lubbersdejong.nl/voor-de-pers/red-hat/red-hat-ceph-storage-2-voorzien-van-verbeterde-object-storage-mogelijkheden-en-verbeterd-gebruiksgemak/

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Annual Report on Form 10-K (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Shadowman logo, Ansible, and Ceph are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc.or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.

Laatste van Red Hat, Inc.
Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering

VMware maakt uitgebreide workload- en netwerkbeveiliging economischer en eenvoudiger te bedienen voor datacenters en clouds

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl