www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlContentbureau
2489 volgers blijven op de hoogte!

Kwart Nederlanders heeft Spotify-app op zijn smartphone

Houten, The Netherlands, 17 June 2016 - Bijna de helft van de Nederlanders met een smartphone heeft een muziek-applicatie op zijn telefoon geïnstalleerd. Deze apps zijn vooral populair onder tieners. Verder blijken Nederlandse mannen vaker muziek-applicaties op hun smartphone te hebben staan dan vrouwen. Zo is de muziek-app Spotify door 26 procent van de mannen geïnstalleerd op de smartphone, ten opzichte van 23 procent van de vrouwen. De app van Deezer is een uitzondering. Deezer is vaker te vinden op de smartphone van vrouwen. Dit zijn enkele highlights uit het Dutch Apps Market-rapport van Telecompaper over mei.

Het meest recente Dutch Apps Market-rapport toont aan wat de meest populaire muziek-applicaties op de smartphone zijn. Uit het rapport blijkt dat Spotify de meest geïnstalleerde muziek-app is: hij is door een kwart van de Nederlandse smartphonebezitters geïnstalleerd. Op de tweede plaats volgt de app van Shazam. Een vijfde van de Nederlandse smartphonegebruikers heeft deze applicatie op zijn smartphone staan. iTunes en Google Music eindigen op een gedeelde derde plaats. Soundcloud, Apple Music, Deezer en Napster zijn op nog geen tien procent van de smartphones te vinden.

Ook qua gebruik steekt Spotify er bovenuit. Van de in het rapport meegenomen muziek-applicaties wordt deze app het meest frequent gebruikt op de smartphone. Spotify wordt door mensen die de app hebben geïnstalleerd, gemiddeld 15 dagen per maand gebruikt - versus bijvoorbeeld zeven dagen per maand voor iTunes. Spotify scoort tevens het hoogste van de muziek-applicaties op waargenomen kwaliteit door de gebruikers.

Het rapport toont ook dat een vijfde van de Nederlanders met een smartphone een applicatie heeft geïnstalleerd die informatie over sport biedt. Het afgelopen jaar laat dit segment een lichte stijging in penetratie zien. Applicaties die informatie bieden over sport - zoals Voetbal International, Sportnieuws.nl, NUsport en Telesport - zijn niet geheel verrassend populairder onder mannen. Bijna een derde van de mannen heeft zo’n applicatie op zijn smartphone geïnstalleerd (32%), versus nog geen tien procent van de vrouwen (8%). Dit ligt voor mannen dus vier maal zo hoog.

De sportinformatie-apps blijken in mindere mate leeftijdsafhankelijk te zijn. Zij zijn wat vaker geïnstalleerd op smartphones van twintigers (27%). Nederlandse smartphonebezitters zijn het afgelopen jaar de sportinformatie-apps frequenter gaan gebruiken. In mei bleek dat deze applicaties gemiddeld 21 dagen per maand worden geraadpleegd. Een jaar geleden was dit nog 19 dagen per maand.

Voor de redactie
Het Dutch Apps Market-rapport is een maandelijks rapport dat inzicht geeft in het app-downloadgedrag van consumenten. Het biedt ook informatie over het gebruik van de apps en de waardering ervan. Apps die worden meegenomen, zijn 15 communciatie-apps (waaronder WhatsApp, Facebook en Snapchat), acht apps voor mobiel bankieren (waaronder ING Mobiel Bankieren en Rabobankieren), 13 video-apps (waaronder FOX Sports GO, Netflix en RTL XL), acht muziek-applicaties (waaronder Spotify, iTunes en Apple Music) en 24 gaming-apps (waaronder Candy Crush Soda, Hayday en Wordfeud). Prijs van het rapport is EUR 3.950.

Het is ook mogelijk om een specifiek deel van het rapport aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld alleen het gedeelte over videoapplicaties. Mocht u geïnteresseerd zijn in een specifiek onderdeel van het rapport, neem dan contact met ons op (research@telecompaper.com).
Laatste van Telecompaper
Meerderheid Nederlanders kijkt positief naar toepassingen 5G

VRiend wint 5G Innovation Challenge

Nederlanders willen wel snel 5G-internet, maar gaan niet zelf investeren
Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Telecompaper contact

Logo Telecompaper

Alejandra van de Roer
  alejandra@telecompaper.com
  www.telecompaper.com
Telecompaper sociaal

Telecompaper tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl