www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 58 dagen geleden)

Decos verstevigt robotica-team

Impuls in robotactiviteiten maakt Decos-robot klaar voor de markt

Noordwijk, 16 juni 2016 – Decos, het innovatiehuis voor digitalisering, heeft nieuwe leden toegevoegd aan zijn roboticateam om de activiteiten op dit gebied een impuls te geven. De nieuwe werknemers houden zich onder andere bezig met het verbeteren van de Decos-receptierobot. De robot doet momenteel de deur open voor bezoekers bij het Noordwijkse bedrijf en begeleidt hen naar de koffieautomaat. Decos maakt plannen voor een commercieel succesvolle robotica-divisie.

Het nieuwe robotica-team is uitgebreid met twee nieuwe werknemers, Tiago Santos (23) en Roeland van Oers (34). Santos is technisch engineer en gaat er onder andere voor zorgen dat de functionaliteiten en activiteiten van de receptierobot worden uitgebreid. De robot leert bijvoorbeeld om steeds beter zelfstandig te navigeren en zijn laadstation te vinden. Santos gaat ook sleutelen aan het vermogen van de robot om mensen te herkennen en interactie met mensen op te zoeken. Het doel is bezoekers een warm welkom te geven.

Potentieel
Daarnaast heeft Decos van Oers aangesteld als business development manager om te onderzoeken welke behoeften er precies in de markt zijn. De receptierobot wordt nog niet verkocht, maar Decos gelooft enorm in het potentieel. Robots kunnen repetitieve taken van mensen overnemen zodat zij meer tijd krijgen om zich met waardevolle zaken bezig te houden. In verkennende gesprekken met potentiële klanten blijkt dat er zeker interesse bestaat. Bovendien zijn er nog geen duidelijke concurrenten voor de receptierobot. Decos zou in Nederland de eerste op dit vlak kunnen zijn.

AI
De investeringen in robotica hebben ook hun uitwerking op de overige oplossingen van Decos. “De robot maakt gebruik van slimme technieken en veel van die technieken vinden ook een weg naar onze andere diensten. Denk aan machine learning, geavanceerde interactie met gebruikers en spraakherkenning. De investering in het robotteam komt zodoende het hele bedrijf ten goede,” aldus Roel Noort, hoofd van de innovatiedivisie.

70/20/10
De receptierobot is één van de vele innovatieprojecten binnen Decos. Het bedrijf werkt met een 70/20/10 verdeling wanneer het aankomt op het innovatiebudget. 70 Procent gaat naar de verdere ontwikkeling van de kernproducten, zoals de JOIN-suite voor het digitaliseren van document- en informatiestromen. 20 Procent gaat naar productontwikkeling van externe en interne startups, zoals Flo en Minute. En 10 procent gaat naar innovatie op het vlak van ‘explore & learn’, waarbij Decos wil leren van technieken die in de toekomst baanbrekend kunnen zijn, nog voordat er een concrete business case ligt. De robotica-projecten vallen binnen die laatste groep.

##

Over Decos
Decos digitaliseert de wereld en verbindt mensen en informatie. Op deze manier helpt zij bedrijven en overheidsorganisaties vandaag invulling te geven aan de standaard van morgen. Decos, dat zelf 100 procent papierloos werkt, richt zich op informatie- en documentmanagement, real-time samenwerking, duurzaamheid en mobiliteit. Organisaties die reeds gebruik maken van de slimme oplossingen van Decos, zoals de gemeente Amsterdam, KPN, veiligheidsregio Groningen en het Ministerie van Veiligheid en Justitie, werken efficiënter en effectiever samen. Met elkaar geven zij vorm aan de toekomst. Voor meer informatie www.decos.com

Meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Bram Semeijn
Bram@lubbersdejong.nl

Decos
Marcia van Kampen
06 1940 3501
M.vanKampen@decos.com

Dit persbericht vindt u ook online op de website van Lubbers De Jong

Van links naar rechts: Roeland van Oers, Tiago Santos, Roel Noort, Jan Harms
Laatste van Decos
Decos neemt producten Impactive over

KING gaat gemeenten helpen met digitalisering

Slimme app zorgt voor veilig rijgedrag
Verstreken tijd: 5 jaar en 58 dagen
Decos contact

Logo Decos

info@decos.nl
  www.decos.nl
Decos sociaal

Decos tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters