www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 63 dagen geleden)

NALANDA TECHNOLOGY INTRODUCEERT KRACHTIGE NIEUWE RESEARCH TOOL VOOR JOURNALISTEN EN MEDIABEDRIJVEN

‘Nalytics’ brengt search and discovery naar een geheel nieuw niveau

Journalisten en mediabedrijven staan onder enorme druk als het aankomt op het snel vinden van informatie, want de honger van consumenten naar content is bijna niet te stillen. Toch is het soms onmogelijk en tijdrovend om snel de juiste informatie voor een verhaal te vinden en lijkt het meer op het zoeken van een naald in hooiberg.

Nalanda Technology (http://www.nalandatechnology.com), opgericht in 2013, heeft de volgende generatie van “precision search and discovery” software ontworpen. De oplossing van Nalanda laat gebruikers uitgebreid zoeken in hun data, waar deze zich ook bevindt. De technologie, ‘Nalytics’, helpt met de analyse van de data, door gebruikers de mogelijkheid te geven om via de geavanceerde zoekfunctie, informatie in context te plaatsen en verbanden te vinden.

De oplossing zal een gevoelige snaar raken bij onderzoeksjournalisten. Een organisatie die deze technologie al omarmd heeft is BuzzFeed – een globaal cross mediaal netwerk gericht op nieuws en entertainment dat maandelijks meer dan zes miljard hits verwerkt.

“Nalanda is geweldig als het aankomt op het makkelijk en eenvoudig doorspitten, analyseren en organiseren van grote aantallen documenten”, zegt Heidi Blake, redacteur van de onderzoeksafdeling bij BuzzFeed UK. “We hebben de tool al gebruikt om door enorme archieven van documenten door te spitten en het was veel gebruikersvriendelijker dan andere forensische onderzoeksoftware die wij in het verleden gebruikt hebben. Het is ook een stuk goedkoper. We konden snel en met minimale training met de tool aan de gang. Een echte aanrader!”

Nalytics is een Cloud oplossing en wordt geleverd als een Software as a Service. Het platform is toegankelijk met elke browser of apparaat en vereist geen download. Nalanda helpt individuen, teams en organisaties met de toegang en analyse van hun data om zo inzicht te creëren en te helpen met het stimuleren van innovatie en verbeteringen. De nieuwste technologie die een krachtige zoekmachine koppelt met analytische en verkennende mogelijkheden.

De oprichters van Nalanda hadden in 2013 maar één doel voor ogen: ze wilden een softwareoplossing bouwen die innovatief, zeer snel en gemakkelijk in gebruiken was. Dit had als doel om zowel individuen, klanten en organisaties te helpen met het navigeren door hun elektronische documenten en data. Ze wilden mensen helpen om de juiste informatie op het juiste moment te krijgen.

Peter O’Hara, CEO van Nalanda Technology, legt uit: “De meeste mensen zijn bekend met de zoekmachine van Google, maar de zoekfuncties zijn behoorlijk gelimiteerd en bieden meestal te veel resultaten waardoor gebruikers door de bomen het bos niet meer zien. Wij houden ons bezig met de vraag: wat gebeurt er nadat je iets hebt gegoogeld. Hoe geef je een gebruiker de mogelijkheid om meerdere resultaten en meerdere bronnen van content te vergaren om zo beter en dieper inzicht te verkrijgen? Ons platform ontsluit alle informatie, of het nou van het web, van e-mails met toegevoegde bestanden of van data uit Dropbox komt. Onze applicatie hoeft niet opgestart te worden om de data te kunnen zien. Om het eenvoudig aan te geven, wij geloven niet in ongestructureerde data, alle data komt met een structuur. Onze technologie verwerkt alle data die in een digitaal formaat geleverd wordt tot een resource set. Deze resource set kan u gebruiken om informatie en belangrijke content te vinden binnen de juiste context en structuur met 100% nauwkeurigheid”.

Dat is belangrijk volgens Nalanda, want data is niet meer weg te denken uit zowel het privé- als het zakenleven. “We moeten snel de problemen van de 24/7 ‘Always On’-economie bestrijden”, zegt David Rivett, directeur en oprichter van Nalanda. “Zowel individuen als bedrijven worden door deze problemen geraakt. Wereldwijd wordt per dag meer dan 2.5 exabytes aan data geproduceerd. Gartner en IDC geven aan dat 80 procent hiervan ongestructureerd is. Op de één of andere manier moet deze data wel beheerd worden. Verschillende studies tonen dat het snel en efficiënt vinden van informatie, ‘findability’, voor bedrijven van levensbelang is als het aankomt op hun zakelijke doeleinden en succes.”

O’Hara voegt toe: “We leven in een digitale wereld, waarin ons leven en ons werk wordt verzwolgen door big data. De hamvraag is hoe we complexe data kunnen begrijpen en zeker zijn dat we het juiste antwoord hebben gevonden. Onze oplossing kan met alles omgaan, van een paar honderd documenten tot terabytes aan toe. De kracht van het zoeken komt hiermee terug in de handen van de gebruiker. Ons doel is om het complexe, simpel te maken en gebruikers de mogelijkheid geven om de juiste informatie op het juiste moment te vinden.”

Voor meer informatie over Nalanda Technology kunt u terecht op onze website: http://www.nalandatechnology.com, ons e-mailen op info@nalandatechnology.com of bellen op +44(0)208 973 1100

Bent u een journalist? Dan komt u in aanmerking voor een tweeweekse proefperiode van onze software. Stuur een e-mail naar info@nalandatechnology.com met als onderwerp Journalist Proef en vermeld uw naam en voor wie u schrijft.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

NOOT VOOR DE REDACTIE, NIET VOOR PUBLICATIE

Voor vragen in het Nederlands kunt u terecht bij:

Alex Ritter
Nalanda technology
T: +31 6 20010800
alex.ritter@nalandatechnology.com

Voor inlichtingen in het Engels:

Client Contact
David Rivett or Lorna Elmslie
Nalanda Technology
T: +44(0)208 973 1100
David.Rivett@NalandaTechnology.com
Lorna.Elmslie@NalandaTechnology.com

Media Enquiries to:

Mike Reynolds or Michael Donaldson
Integris Communications
T: +44(0)131 306 0100
M: +44(0)7748 635678
mike@integriscomms.co.uk
Michael.donaldson@integriscomms.co.uk

NB: Hi-res images available on request from Integris Communications as above.

Peter O’Hara, chief executive Nalanda Technology
Laatste van Nalanda Technology
Flinke tijdswinst voor Allen & Overy dankzij oplossing van Nalanda

Nalanda en Vincere helpen Flanderijn groeien met robotisering

Nalanda Technology groeit, qua business en medewerkers!
Verstreken tijd: 5 jaar en 63 dagen
Nalanda Techno.. contact

Logo Nalanda Technology

Alex Ritter
  alex.ritter@nalanda.amsterdam
  www.nalanda.amsterdam
Nalanda Techno.. sociaal

Nalanda Techno.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis