www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Rittal presenteert in Monaco innovaties voor computerruimten

Veilige en schaalbare IT-systemen voor de computerruimte direct inzetten

Met zijn gestandaardiseerde systemen laat Rittal zien hoe ondernemingen tegenwoordig zonder grote inspanningen een eigen krachtige en veilige IT-infrastructuur kunnen opbouwen of uitbreiden. Op 8 en 9 juni 2016 presenteert de toonaangevende systeemaanbieder op het congres “Datacloud Europe” in Monaco systemen voor een modulaire en energie-efficiënte infrastructuur voor computerruimten.

The Internet of Things (IoT), genetwerkte productieomgevingen of Big Data-analyses genereren grote hoeveelheden gegevens die ondernemingen steeds vaker via systemen uit de cloud verwerken. Om een computerruimte snel op te bouwen, presenteert Rittal op de Datacloud Europe het IT-infrastructuurplatform “Smart Package”. Met dit uit vooraf geconfigureerde componenten bestaande platform kunnen klanten snel een IT-omgeving opbouwen. Het platform bestaat uit TS IT-racks van Rittal en op de toepassing afgestemde modulen voor klimaat, energieverdeling, UPS, brandbeveiliging, monitoring en beveiliging tegen toegang door onbevoegden.

De modulen zijn beschikbaar in verschillende vermogensklassen en kunnen snel tot een inzetbaar systeem worden gecombineerd. Hierdoor kunnen ondernemingen veel sneller een computerruimte opbouwen. Het door Rittal ontwikkelde “Smart Package”-platform wordt o.a. ingezet door IBM om een gebruiksklaar Cloud-systeem SMDC (Scalable Modular Data Center) inclusief IT-hardware, software en service te kunnen aanbieden.

Een kosteneffectieve infrastructuur dankzij de modulaire opbouw
In een voormalige mijn aan de westkust van Noorwegen ontstaat op dit moment de ultieme computerruimte op basis van containers. Op een oppervlak van 120.000 m2 worden in het Lefdal Mine Datacenter maximaal 1.500 containers geplaatst. Rittal en Lefdal presenteren het gezamenlijke project op het “Datacloud Europe”-congres in Monaco om ondernemingen te laten zien hoe zij een kosteneffectieve en veilige IT kunnen opbouwen. Voor de werking van de computerruimte wordt uitsluitend hernieuwbare energie gebruikt en de koeling vindt plaats met water uit de nabijgelegen fjord. In combinatie met de locatievoordelen resulteert dit ten opzichte van een cloud-datacenter op andere Europese locaties, bijv. in Duitsland, in aanzienlijke kostenbesparingen van maximaal 40 procent.

“Datacloud Europe” wordt georganiseerd door de BroadGroup, een IT-adviesbureau uit Londen. In 2016 vindt het congres voor de twaalfde keer plaats, voor de derde keer in Monaco. Rittal sponsort het congres en is op 8 en 9 juni 2016 met een internationaal team aanwezig.

Lezingen van Rittal op de Datacloud Europe:
  • 8 juni 2016, 14:20 uur: Lezing over locaties van datacenters (Datacloud Theatre)
    Mats Andersson, directeur marketing, Lefdal Mine Datacenter AS
    Martin Kipping, directeur International IT-Projects, Rittal

• 9 juni 2016: 11:40 uur: Eisen aan de computerruimte in een onderneming (Datacloud Theatre)
    Marcus Fischbach, directeur Business Development IT, Rittal

• 9 juni 2016: 13:50 uur: Innovaties in de computerruimte (Central Theatre)
    Sebastian Ritz, CEO, Innovo-cloud GmbH; Jason Ryland, IT-Projects, Rittal.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:

Afb. 1: Het Smart Package-systeem van Rittal kenmerkt zich o.a. door de hoge mate van schaalbaarheid en redundantie. Het platform Smart Package start met twee TS IT-Racks.

Afb. 2: In het Lefdal Mine Datacenter in Noorwegen moeten tot 1.500 containers op een oppervlak van 120.000 vierkante meters worden geplaatst

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl