www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Veeam ziet omzet in EMEA-cloudprogramma in een jaar tijd met 78 procent stijgen

Partnerprogramma speelt in op toenemende vraag naar disaster recovery in de cloud

Utrecht, 9 juni 2016 – Veeam® Software, leverancier van oplossingen voor Availability for the Always-On Enterprise™, ziet de omzet in zijn Veeam Cloud & Service Provider-programma (VCSP) in EMEA sterk groeien. Deze groei is het gevolg van de vraag van partners en klanten naar cloudgebaseerde Disaster Recovery-as-a-Service-oplossingen (DRaaS).

Het VCSP-programma is bedoeld voor hosting-, cloud- en managed services-providers. Tussen het eerste kwartaal van 2015 en het eerste kwartaal van 2016 is de omzet in EMEA met 78 procent toegenomen. Het aantal huurlicentietransacties steeg in dezelfde periode met 65 procent. In het eerste kwartaal van 2016 telde het VCSP-netwerk in EMEA ruim 5.900 serviceproviders.

Gartner voorspelt dat er in 2018 in meer dan de helft van de disaster recovery-plannen clouddiensten zijn opgenomen. Bovendien blijkt uit onderzoek van 451 Research, dat de uitgaven aan public storage in twee jaar tijd verdubbelen naarmate het gebruik van on-premise storage afneemt. Dat betekent een groeiende vraag naar cloudgebaseerde DRaaS.

Veeam speelt hierop in met nieuwe mogelijkheden in het partnerprogramma.
  • De release van DRaaS-oplossingen in Veeam Availability Suite v9, waaronder Veeam Cloud Connect Replica.
  • De Veeam Cloud & Service Provider User Group – een community van cloud- en serviceproviders die de Veeam Availability Suite gebruiken, waarin ze makkelijk best-practices en advies kunnen delen.
  • Servicezoekoptie waarmee partners en klanten een serviceprovider in hun omgeving vinden, die cloudopslagmogelijkheden biedt met behulp van Veeam Cloud Connect.
  • Nieuwe sales- en marketingvoordelen voor Gold- en Platinum-partners.
Ook uit onderzoek van Veeam kwam de groeiende vraag naar back-up en disaster recovery in de cloud naar voren.
  • Binnen de klantcommunity gaf bijna twee derde aan voor bescherming van data in de cloud alles on-premise te houden. Toch wint het testen van workloads in de cloud  steeds meer terrein (zeventien procent). Sommige respondenten draaien veel (zeven procent doet dat) of enkele (dertien procent geeft dat aan) bedrijfskritische workloads in de cloud.
  • De hybride cloud lijkt ook een opmars te maken (24 procent kiest daarvoor); daarnaast overweegt 26 procent deze vorm voor DRaaS-doeleinden in de toekomst. Echter, volgens Veeams partnercommunity moeten veel van deze klanten meer doen. Partnerrespondenten stellen dat minder dan een kwart van de eindklanten een strategie voor clouddatabescherming heeft. De meeste van deze klanten hebben een aantal bedrijfskritische workloads in de cloud (23 procent) of testen nieuwe workloads in de cloud (22 procent). Maar de adoptie moet toenemen om de voordelen ten volle te benutten.
Downtime kost grote ondernemingen zestien miljoen dollar per jaar als gevolg van verloren omzet en productiviteit, zo meldt het 2016 Veeam Availability Report. Gemiddeld hebben zij te maken met 152 incidenten per jaar. “Ondanks de duidelijke voordelen dringt het nog tot te weinig bedrijven door dat ze voor een robuuste DRaaS-strategie moeten gaan”, zegt Lodewijk van Klaveren, Manager Channels Benelux bij Veeam. “Nog te vaak steken organisaties hun kop in het zand als het gaat om het risico op downtime. Door hun DR-oplossing naar de clolud te brengen, kan de IT-afdeling pas echt volop profiteren van de voordelen van een hybride-cloudarchitectuur – zonder de kritische, directe communicatielijn en de persoonlijke relatie met de DRaaS-leverancier op te geven. De IT-afdeling kan deze verantwoordelijkheid dan overhevelen naar een serviceprovider die zij kent en vertrouwt, en tegelijkertijd de mogelijkheid behouden om de service zo in te stellen en te gebruiken zoals zij wil.”

Veeam demonstreert het succes van zijn beste VCSP-partners door het uitreiken van awards tijdens lokale evenementen, zoals Veeam Partner Summits en VeeamON Forum 2016 in EMEA. Onlangs werd het bedrijf door CRN uitgeroepen tot Coolest Cloud Vendor.

Bronnen: Over Veeam Software
Veeam kent de nieuwe uitdagingen waar ondernemingen over de gehele wereld mee te maken krijgen bij het mogelijk maken van de Always-On Business™. Ze moeten 24/7/365 functioneren. Daarom heeft Veeam als marktpionier Availability for the Always-On Enterprise™ ontwikkeld. Veeam helpt ondernemingen bij het realiseren van recovery time en point objectives (RTPO™) van minder dan vijftien minuten voor alle applicaties en data. Veeam gebruikt daarvoor een fundamenteel nieuw type holistische oplossing die zeer snel herstel, dataverliespreventie, geverifieerde herstelbaarheid, geoptimaliseerde data en volledig inzicht biedt. De Veeam Availability Suite™, waarin Veeam Backup & Replication™ is opgenomen, maakt gebruik van virtualisatie-, opslag- en cloudtechnologieën. Hierdoor kunnen organisaties tijd besparen, risico's verkleinen en investeringen en operationele kosten verlagen, zodat ze hun doelstellingen kunnen behalen. Veeam, dat in 2006 is opgericht, telt momenteel wereldwijd 39.000 ProPartners en heeft meer dan 193.000 klanten wereldwijd. Het hoofdkantoor van Veeam bevindt zich in Baar, Zwitserland, en het bedrijf heeft kantoren over de gehele wereld. Meer informatie is te vinden op www.veeam.com.

Contactinformatie:
LVTPR
Nienke Geudeker / Michael Ros / Eline Alberts
veeam@lvtpr.com
Laatste van Veeam Software
Veeam stelt Gil Vega aan als Chief Information Security Officer

Veeam lanceert met nieuwe Veeam Availability Suite v10 volgende-generatie back-upplatform

Insight Partners to Acquire Swiss Cloud Data Management Leader Veeam in a Transaction Valued at Approximately US$5 Billion
Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Datto integreert met Intel®: beheer op afstand op basis van Intel vPro®-technologie

Cisco vereenvoudigt security en pakt complexiteit aan met geïntegreerd cloudplatform: Cisco SecureX

Workfront benoemt David Burggraaf tot Chief Technology Officer

Innovatie-enabler Rubix kiest voor strategische PR- en marketingaanpak van Lubbers De Jong TECH PR

Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Genealogisch computerprogramma Ancestor Tree Manager

Nuance kondigt de beschikbaarheid van Ambient Clinical Intelligence in de VS aan

Motiv ICT Security en KnowBe4 partneren in strijd tegen social engineering

Cisco 2020 CISO Benchmark: meer investeringen in cloudsecurity en automatisering om complexiteit te bestrijden

IT-managers luiden noodklok voor digitale veiligheid door massale route naar de cloud

Ultimum en Baangericht sluiten bijzonder convenant

BlackBerry breidt mogelijkheden EPP en EDR uit met verbeterd CylancePROTECT® en CylanceOPTICS®

Yolt Technology Services biedt open banking-dekking van +90% in Nederland

Liferay benoemt Pieter van der Werf tot General Manager Benelux

Europees Onderzoek: open data aanjager economie

Rabo Frontier Ventures Commits to Speedinvest 3

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Databricks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl