Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco VNI voorspelt verdrievoudiging van IP-verkeer in 2020

• 1 miljard nieuwe internetgebruikers en 10 miljard nieuwe devices en verbindingen
  • DDoS-aanvallen veroorzaken tot 10 procent van het totale internetverkeer

Amsterdam, 9 juni 2016 – Volgens de Cisco Visual Networking Index (VNI) Complete Forecast for 2015 to 2020 zal het wereldwijde IP-verkeer de komende vijf jaar vrijwel verdrievoudigen. Dit komt neer op een jaarlijkse groei van 22 procent. Naar verwachting zullen meer dan 1 miljard nieuwe gebruikers tot de internetgemeenschap toetreden, waardoor het totale aantal internetgebruikers wereldwijd toeneemt van 3 miljard in 2015 tot 4,1 miljard in 2020.

De wereldwijde digitale transformatie, gebaseerd op het gebruik van persoonlijke devices en machine-naar-machine (m2m) connecties, zal zelfs een nog grotere impact hebben op de groei van het internetverkeer. De komende vijf jaar zullen de IP-netwerken tot 10 miljard nieuwe devices en connecties ondersteunen, wat neerkomt op een toename van 16,3 miljard in 2015 tot 26,3 miljard in 2020.

Met de toenemende afhankelijkheid van vaste en mobiele breedbandnetwerken betekent ook dat security een grotere zorg wordt voor service providers, overheden, bedrijven en consumenten. Voor het eerst heeft Cisco voor deze VNI-prognose samengewerkt met Arbor Networks om de huidige en toekomstige dreigingen van DDoS (Distributed Denial of Service) aanvallen in kaart te brengen. Deze aanvallen kunnen netwerken platleggen door servers en netwerkapparatuur te overspoelen met IP-verkeer, afkomstig vanuit meerdere bronnen. De nieuwe DDoS-analyse wijst uit dat dit soort aanvallen tot 10 procent van het totale internetverkeer in een land kunnen vertegenwoordigen. De komende vijf jaar zal het aantal DDoS-aanvallen toenemen van 6,6 miljoen tot 17 miljoen.

De verdere ontwikkeling van Internet of Things blijft zorgen voor sterke groei van het internetverkeer. Applicaties zoals videobewaking, slimme meters, digitale gezondheidsmonitoren en talloze andere m2m-toepassingen stellen nieuwe eisen aan de IP-netwerken. Wereldwijd zal het aantal m2m-connecties bijna verdrievoudigen, van 4,9 miljard in 2015 tot 12,2 miljard in 2020 wat dan neerkomt op bijna de helft van het totale aantal verbonden devices. De grootste toename, een factor 5, laat het consumenten healthcare-segment zien: van 144 miljoen connecties in 2015 tot 729 miljoen in 2020. Het home-segment is verantwoordelijk voor het grootste volume aan m2m-connecties: 5,8 miljard in 2020, bijna de helft van alle m2m-commecties.

Cisco VNI – methodologie
De Cisco VNI Global IP Traffic and Service Adoption Forecasts for 2015 to 2020 zijn gebaseerd op prognoses van onafhankelijke analisten en netwerkgegevens uit de praktijk. Op dit fundament bouwt Cisco voort met eigen inschattingen van het wereldwijde IP-verkeer en het gebruik van services. Een gedetailleerde beschrijving is in het volledige rapport te vinden. In zijn 11-jarig bestaan is het Cisco VNI-onderzoek uitgegroeid tot een gerespecteerde maat voor de groei van internet. Nationale overheden, netwerkregulators, academische onderzoekers, telecombedrijven, technologie-experts en de pers vertrouwen op dit jaarlijkse onderzoek.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Check Twice