www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 28 dagen geleden)
PR: Marcommit

Talend gaat helemaal voor Amazon Web Services

Opgewaardeerde partnerstatus erkent Talends klantsuccessen en certificering door AWS op de terreinen big data, data warehousing, en cloud analytics

Redwood City, Calif./Amsterdam – 8 juni 2016 – Talend, een vooraanstaand leider met oplossingen voor big data en cloud integratie heeft de status ontvangen van Advanced Technology Partner voor het Amazon Web Services (AWS) Partner Network (APN). Talend was al gecertificeerd als een AWS Big Data Competency Partner. Deze opwaardering onderschrijft Talends wens gedegen ondersteuning te leveren voor het uitgebreide portfolio van AWS-producten, inclusief Amazon Redshift, Amazon Elastic MapReduce (Amazon EMR), Amazon Simple Storage Service (Amazon S3), Amazon Kinesis en Amazon Aurora.

De nieuwe APN-status laat zien dat Talend Integration Cloud met goed gevolg de controle heeft doorlopen op de gebieden van beveiliging, architectuur, klantenbelangstelling en –succes. Bovendien bewijst dit dat klanten een goede ondersteuning ervaren bij de keuze voor en het gebruik van tools voor big data, technieken en technologieën op het AWS-platform.

“Bedrijven brengen in toenemende mate hun applicaties en databases naar de cloud; vooral in het geval van betaalbare en geschikte oplossingen als Amazon Redshift, Amazon EMR en Amazon Aurora”, zegt Auke Jilderda, sales manager Talend Nederland. “AWS staat sterk in de belangstelling bij klanten die nieuwe workloads naar de cloud willen brengen en er real-time big data streaming en analytics op toe te passen. We willen graag blijven bouwen voor AWS en overtuigende clouddiensten leveren die klanten helpen op een nieuwe manier inzichten te krijgen met de hoge beschikbaarheid en beveiliging die zij eisen.”

Volgens Gartner is in 2019 Integration Platform-as-a-service (iPaaS) het platform van keuze voor nieuwe integratieprojecten, en levert het een grotere jaarlijkse omzetgroei dan de gebruikelijke applicatie-integratie suites. “Of het nu gaat om organisaties die een betere grip op hun uitdijende datawarehouses te krijgen, real-time streaming data workflows in de cloud bouwen, of cloud data willen analyseren voor betere inzichten, in al die gevallen geloven wij dat het AWS-ecosysteem de wendbaarheid, schaalbaarheid, gebruiksgemak en kostenbesparing brengt die zij zoeken.”1

Door helemaal te gaan voor AWS heeft Talend ervoor gekozen zijn complete productlijn op AWS te laten draaien en als kernplatform te dienen voor diens iPaaS-aanbod. De jongste versie van Talend Integration Cloud bijvoorbeeld verbreed de unieke mogelijkheid van het bedrijf om organisaties snel big data en data-integratie workloads bij en terug te schakelen op Amazon Redshift of Amazon EMR. Talend Integration Cloud geeft ontwikkelaars ook de mogelijkheid om afdelingen in de gehele onderneming te versterken met Spark-powered, real-time analytics.

“Bij de Inzicht-afdeling van Ticketmaster, gebruikten we aanvankelijk Talend alleen voor een zeer specifieke en geïsoleerde taak om data uit een van onze ticketing platformen te halen. Maar naarmate het productengamma van Talend uitbreidde, groeide ook ons gebruik ervan. Nu gebruiken we Talend om data te onttrekken aan een grote verscheidenheid aan traditionale databasesystemen, real-time bronnen en API’s”, zegt Andy Townsend, data warehouse manager bij Ticketmaster. “De ontwikkeling van de productenlijn past wonderwel op onze eigen technologiestrategie. Vooral als het gaat om de integratie met real-time, cloud en big data diensten. Tegelijkertijd zorgt de licensering per gebruiker voor het soepel op- of afschalen van onze infrastructuur naarmate onze behoeften veranderen.”

Talends nieuwe Advanced Technology Partner status geeft de mogelijkheid snel nieuwe kenmerken toe te voegen aan de iPaaS-oplossing van AWS. Hiermee groeien de schaalbaarheid, veelvoud aan database diensten en beveiliging die AWS biedt om klanten te  helpen sneller hun legacy data infrastructuur naar de AWS Cloud te brengen.

“Wij werken graag samen met Talend om onze klanten te helpen hun gebruik van AWS en cloud te vernieuwen. Met gebruikmaking van het rijke aanbod van AWS, de operationele uitmuntendheid en snelle innovaties, kan Talend zijn energie benutten om oplossingen te maken die gebruikers zo graag willen hebben, terwijl zij verlost worden van de zware taak om de infrastructuur naar AWS te beheren”, zegt Terry Wise, vice president worldwide parnter ecosystems bij Amazon Web Services Inc. “We zien met genoegen dat Talend helemaal voor AWS gaat, en zo oplossingen en meerwaarde creëert voor hun klanten die niet mogelijk zouden zijn zonder de cloud.”

Wie meer wil weten over de AWS use cases van Talend kan terecht op de Talend Integration Cloud for AWS oplossingenpagina of deze white paper doornemen. Deze beschrijft hoe Amazon S3, Amazon Redshift en Amazon EMR in te zetten om een schaalbare analyse-infrastructuur te bouwen.

Over Talend
Talends integratie oplossingen laten data-gedreven organisaties toe om meer waarde uit al hun data te halen. Door native ondersteuning aan moderne Big Data platformen haalt Talend de complexiteit uit integratieprojecten, en helpt het IT-afdelingen beter en sneller reageren op de eisen van hun organisatie, en aan voorspelbare kosten. Wereldwijd vertrouwen al meer dan 1.700 Enterprise klanten op de oplossingen en diensten van Talend die gebaseerd zijn op open source technologie. Het hoofdkantoor van Talend is gevestigd in Redwood City, California. Meer informatie op www.talend.com en op twitter @Talend.
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Verstreken tijd: 4 jaar en 28 dagen

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise