www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

Informer zet grote stap met Robotic Accounting

Softwareleverancier Informer heeft aan haar online boekhoudprogramma InformerOnline opnieuw een aantal innovatieve oplossingen op het gebied van robotic accounting toegevoegd. Met deze tools is volledig automatisch boekhouden vanaf heden een feit.

Onlangs lanceerde Informer de Informer BankRobot, een functie die bankmutaties automatisch kan verwerken in de administratie. Met de nieuwe oplossingen worden opnieuw een aantal stappen van het boekhoudproces geautomatiseerd. "Ondernemers kunnen steeds meer automatisch laten doen. Dit levert een enorme tijdwinst op bij het boekhouden en bovendien worden er veel minder fouten gemaakt", aldus Michael IJspelder, CTO van Informer. Hij is met zijn team van ontwikkelaars verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de robotic accounting initiatieven.

Automatisch ophalen en herkennen
De eerste stap die met InformerOnline wordt geautomatiseerd is het ophalen van facturen in diverse online klantportalen. Informer SmartCollect(tm), zoals deze functie heet, kan automatisch bij meer dan 150 leveranciers de facturen ophalen. "Wij merkten dat het handmatig downloaden van al die verschillende facturen een grote irritatie was. Nu kun je deze facturen automatisch naar je boekhouding laten sturen", aldus IJspelder.

Maar niet alleen het tijdperk van handmatig downloaden, ook de tijd van handmatig facturen overtypen is voorbij. "Steeds meer facturen zijn elektronische UBL-facturen. Het verwerken van deze facturen gaat vele malen sneller dan traditionele facturen.", aldus IJspelder. "Met Informer SmartDetect kun je van iedere factuur een elektronische factuur maken. Je kunt zelfs een foto maken van een factuur en later een elektronische factuur in je boekhouding krijgen."

Automatisch facturen boeken
Het grootste voordeel van elektronische facturen is dat zij sneller verwerkt kunnen worden. Zo heeft Informer zelfs de Informer BoekRobot ontwikkeld, een robot die je kunt instellen om elektronische facturen automatisch te verwerken en boeken. "Door inkoopfacturen automatisch te laten boeken gaat het bijwerken van de boekhouding veel sneller en worden er dus daadwerkelijk minder fouten gemaakt.", aldus Remco Frühauf, CEO van Informer.

Telefoonrekening automatisch geboekt
Volgens Michael IJspelder kun je bv een telefoonrekening volledig automatisch laten boekhouden. "Met Informer SmartCollect kun je de telefoonrekening automatisch ophalen bij je provider. Vervolgens kan de Informer BoekRobot ingesteld worden om deze elektronische factuur automatisch te boeken als telefoonkosten en koppelt de Informer BankRobot de betaling automatisch aan de factuur. Zo wordt je telefoonrekening voortaan dus automatisch opgehaald, geboekt en de betaling verwerkt, zonder dat je zelf ook maar iets hebt hoeven doen. "

Sneller en goedkoper, veilig boekhouden
Met de nieuwe functies van InformerOnline is automatisch boekhouden vanaf heden een feit. Remco Frühauf legt uit dat de vernieuwingen precies aansluiten op de visie van Informer "Met Informer proberen we boekhouden zo makkelijk mogelijk te maken voor ondernemers. Met de nieuwe functies van InformerOnline, de interessante prijsstelling en het keurmerk Zeker-OnLine tonen we aan dat InformerOnline echt het goedkoopste kwaliteitspakket op de markt is. Wij willen ondernemers laten profiteren van onze kennis."

Laatste van Informer Software BV
Wederom primeur bunq & Informer: Direct betalen vanuit je boekhouding

Informer en MultiTankcard presenteren mobiliteitspas voor ondernemers

Wereldprimeur: Real-time boekhouden

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Protime BV

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nl