www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: INFLUX PR

Allianz Duitsland kiest Pega voor Digitale Transformatie

Amsterdam/Las Vegas (VS) – 6 Juni, 2016 – De toonaangevende Duitse zorgverzekeraar Allianz Health Insurance heeft op het jaarlijkse Pegaworld congres bekendgemaakt dat het Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier van strategische bedrijfsapplicaties voor toonaangevende organisaties, heeft gekozen om zijn klanten te voorzien van een meer omvattende digitale dienstverlening. Allianz Health Insurance beheert momenteel voor 30 miljard euro aan activa en verzekert meer dan 2,5 miljoen mensen in heel Duitsland. Met het project kan Allianz voldoen aan de veranderende behoeften van snelle en flexibele klanten en tegelijkertijd de vereiste niveaus van stabiliteit en betrouwbaarheid garanderen.

Om dit doel te bereiken gebruikt Allianz Health Pegasytems´ Pega 7 rules-based technologie als de middenlaag in zijn IT-systemen. Met de integratie kan Allianz een naadloze dataflow realiseren tussen de flexibele verzekeringsapplicaties voor klanten en de centrale informatiesystemen. Dit vergroot de automatiseringsgraad van de processen en leidt tot snellere en continue transactieverwerking.

Dr. Birgit König, CEO Allianz Health Insurance: “Als verzekeraar zijn stabiliteit en betrouwbaarheid van onze IT-systemen noodzakelijk. Maar als klantgerichte organisatie moeten we ook snel en flexibel kunnen inspelen op veranderende behoeften van onze klanten. Het werken met Pega heeft ons geholpen daar een balans in te vinden. Het heeft ook onze manier van werken veranderd en we zien al aanzienlijke verbeteringen in onze werkefficiency en kwaliteit.”

Alan Trefler, oprichter en CEO van Pegasystems: “Ik ben trots dat Allianz met ons in zee is gegaan en gekozen heeft voor Pega heeft bij deze kritische bedrijfstransformatie. De verbeterde efficiency toont de kracht van het volledig end-to-end aanbieden van digitale diensten. We zien uit naar een verdere samenwerking met Allianz als zij hun lange-termijn ambities voor digitale transformatie gaan realiseren.”

Over Pegasystems
Pegasystems (NASDAQ: PEGA) ontwikkelt strategische applicaties voor sales, marketing, service en operationele processen. Pega's toepassingen stroomlijnen kritische operationele bedrijfsprocessen, zorgen voor een naadloze connectie tussen organisaties en hun klanten in realtime en via verschillende kanalen en passen zich aan aan de snel veranderende eisen. Pega's Global 3000 klanten behoren tot 's werelds grootste en meest succesvolle organisaties. De applicaties van Pega zijn zowel lokaal beschikbaar als in de cloud. Ze zijn gebouwd op het uniforme Pega 7-platform dat visuele tools gebruikt om toepassingen eenvoudig aan te passen of uit te breiden aan de strategische zakelijke behoeften van de klant. Pega-klanten melden onder meer dat Pega hen de snelste time to value, zeer snelle implementatie, efficiënt hergebruik en wereldwijde schaalbaarheid biedt. Voor meer informatie: www.pega.com.

Over Allianz Private Krankenversicherungs-AG
De Allianz Groep is een wereldwijd actieve financiële dienstverlener met overwegend diensten in de verzekerings- en asset management branche. Onze producten worden voornamelijk geleverd door Allianz Versicherungs-AG (Allianz Sach), Allianz Lebensversicherungs-AG (Allianz Leben) en Allianz Private Krankenversicherungs-AG (Allianz Private Kranken). Met Allianz Private Kranken (APKV) voorzien we in een brede reeks producten op het gebied van de gezondheidszorg, waaronder een volledige particuliere gezondheidsdekking, aanvullende gezondheidsverzekeringen en lange - zorgverzekeringen, evenals medische reisverzekeringen voor het buitenland. Daarnaast, als onderdeel van de  Allianz digitalisatie strategie, heeft APKV een reeks digitale diensten en processen opgezet, zoals een foto app voor schadeclaims die een snelle en efficiënte klantinteractie mogelijk maakt op alle terreinen van gezondheidszorg verzekeringen.

Voor redactionele informatie:
Pegasystems: Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: pega@influx-pr.com.

ALLIANZ DEUTSCHLAND AG: Alexandra Kusitzky - Te: +49 (0)89 3800 – 164 86, email: alexandra.kusitzky@allianz.de

Alle handelsmerken zijn eigendom van de respectievelijke eigenaren