www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (4 jaar en 139 dagen geleden)

Eén op acht Nederlanders kampte al eens met waterlek

Smappee spoort verborgen lekken op en stopt torenhoge waterrekening

Kortrijk, 6 juni 2016 – Eén op acht Nederlandse gezinnen heeft al eens te kampen gehad met een lek in de waterleiding. Dat blijkt uit een onderzoek van Smappee. Smappee vroeg, in samenwerking met iVOX, aan 1.020 Nederlanders of ze al eens te maken hadden met een lek in hun waterleiding. Van de ondervraagden gaf 12,6 procent aan hier thuis al eens last van te hebben gehad.

De kosten van zo’n lek kunnen behoorlijk hoog oplopen. Hoewel ruim 44 procent van de getroffenen aangeeft geen idee te hebben welke kosten hiermee gemoeid zijn, gaf 17 procent van hen aan dat de herstelwerkzaamheden tussen 100 en 500 euro kostten. Voor een kleine 15 procent van de getroffen respondenten bedroeg die factuur zelfs meer dan 500 euro. “Het grootste probleem is een verborgen lek, die je meestal pas ziet tegen de tijd dat je je waterfactuur ontvangt”, zegt Stefan Grosjean, oprichter van Smappee. “Een gaatje van twee millimeter in een waterleiding komt overeen met een lek van 192 liter water per uur; ruim anderhalf keer het gemiddeld dagelijks waterverbruik per persoon in een Nederlands gezin. Voor je het weet, zorgt zo’n verborgen lek voor een waterrekening van een paar duizend euro. In Nederland moet je voor deze kosten als huiseigenaar zelf opdraaien. Weggegooid geld”, aldus Grosjean. “De technologie om je waterverbruik voortdurend te monitoren en verborgen lekken snel te ontdekken bestaat namelijk al.”

Real-time data verlagen waterfactuur
Hoewel er steeds meer bewustzijn komt rondom het gebruik van gas, water en licht, ziet de VN de vraag naar water toch stijgen: in 2050 zal het met vijftig procent zijn toegenomen. “Het probleem omtrent water en het verbruik ervan is urgent. Als de waterconsumptie namelijk zo doorgaat, dan leeft twee derde van de wereld over tien jaar in een waterarm gebied. Waterverspilling is een geweldig groot, maar ook een geweldig onderschat probleem”, vindt Stefan Grosjean. “Natuurlijk voor het milieu, maar ook voor onze portemonnee. Wij moedigen iedereen dan ook aan om het heft in eigen handen te nemen en kritisch te zijn over het eigen verbruik.” Na de energiemonitor voor elektriciteitsverbruik bij consumenten en kleine en middelgrote ondernemingen, lanceerde Smappee daarom in maart 2016 ook een monitor die real-time data over je (gas- en) waterverbruik doorgeeft.

“Op het gebied van waterconsumptie zijn Nederlanders al vrij goed bezig; In 1995 verbruikte men nog 137 liter per dag per persoon en in 2013 was dit afgenomen naar 119 liter. Om de rekening ook echt te verlagen, moet je meer gaan besparen. Door je waterverbruik goed te monitoren, kan je verborgen lekken ontdekken voordat ze je waterfactuur doen exploderen. Maar we hebben bij onze elektriciteitsmonitor ook gemerkt dat alleen al een beter inzicht in je verbruik kan zorgen voor een algemene, duurzame besparing van 12 procent. Eenzelfde resultaat verwachten we ook van de gas- en watermonitor”, besluit Grosjean.

Over Smappee
Smappee ontwikkelt innovatieve oplossingen voor duurzamer verbruik van energie, gas en water. De onafhankelijke energiemonitor meet het exacte verbruik van alle belangrijke apparaten in huis en brengt dit inzichtelijk in beeld. Met de gebruiksvriendelijke Smappee-app voor smartphone of tablet kan de gebruiker het energieverbruik realtime volgen en analyseren. Omdat Smappee alle belangrijke apparaten in huis herkent, spoort men gemakkelijk energievreters op én brengt het sluimerverbruik in beeld. Met de Smappee gas- en watermonitor wordt ook het gas- en waterverbruik realtime inzichtelijk gemaakt. Met eenvoudige aanpassingen in en om het huis kan een besparing tot 30% (circa € 200,- per jaar voor een gemiddeld gezin) gerealiseerd worden. Daarnaast geeft Smappee ook de opbrengst van eventuele zonnepanelen weer en met behulp van de Comfort Plug™ kunnen apparaten eenvoudig op afstand in- en uitgeschakeld worden. De Smappee Pro is beschikbaar voor de zakelijke markt.

Smappee, in 2012 opgericht door energie-expert Stefan Grosjean, zorgt ervoor dat zowel de gebruiker als het milieu winnen bij de geboden efficiënte oplossingen. Minder energie verbruiken zonder aan comfort in te boeten, staat centraal in het gebruik van de verschillende Smappee-oplossingen voor consumenten en zakelijke gebruikers. Dankzij deze oplossing won Smappee in 2014 de Deloitte Fast50 Rising Star Award. Voor meer informatie zie www.smappee.com/nl/

Noot voor redacties:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaand contactpersoon.

The Communication Force
Nanda Bechtholt
Tel. +31 (0)23 56 56 852
nandab@communicationforce.com
Laatste van smappee
CES: Belgisch bedrijf Smappee gelauwerd op CES Innovation Awards

Grip op energiestromen in en om het huis met Smappee Plus

Smappee integreert Amazon Alexa en maakt gewone apparaten slim
Cisco-rapport: privacy en veiligheidsproblemen nemen toe door remote werken

Conscia Nederland bekroond tot Extreme Networks Partner of the Year - Northern and Eastern Europe

Extreme Networks prijst Global Partner Community tijdens jaarlijkse Partner Conference

Terugkerende inkomsten IFS stijgen met 41 procent jaar-op-jaar

CyberArk Labs vindt manier om netwerken plat te leggen via slimme apparatuur als alarmen en sensoren

Pegasystems is een leider in RealTime Interaction Management volgens onafhankelijk onderzoeksbureau

Unit4 breidt FP&A-oplossing voor middelgrote organisaties uit met nieuwe prognose- en planningsmogelijkheden op basis van AI

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Nederlands bedrijfsleven investeert meer in cybersecurity

VSL opent eerste kalibratie- en testfaciliteit voor vloeibaar aardgas in de wereld
Schneider Electric werkt samen met het Nederlandse Semiotic Labs om de digitale service van EcoStruxure Asset Advisor uit te breiden met conditiebewaking en voorspellend onderhoud

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

Ivanti voegt machine learning toe aan Neurons-platform voor optimalisatie van beveiliging en software-uitgave

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

NTT Ltd. introduceert Mobile Workplace Connect voor meer productiviteit en betere security voor remote workers

KOOKAÏ gebruikt GTT SD-WAN om digitale transformatie in Europa te ondersteunen

Baanbrekende ontsmettingstechnologie in pilotfase om coronabesmettingen te verminderen

Schneider Electric verbetert het beheer van hybride IT-infrastructuur met nieuwe EcoStruxure IT-innovatie

Citrix en Upwork breiden hun samenwerking uit om het Nieuwe Werken te stimuleren

Iedere zondag aan de slag met robots op de Robot Playground van RobotWise bij THERE Tech Lab in Amsterdam

Proofpoint waarschuwt voor schadelijke OneDrive- en Sharepoint-links

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

The Collectables: een nieuwe manier om bijzondere auto’s te (ver)kopen
Verstreken tijd: 4 jaar en 139 dagen
smappee contact

Logo smappee

smappee sociaal

smappee tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS