www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 21 dagen geleden)
PR: LEWIS

Progress kondigt NativeScript 2.0 aan voor native mobile app development met Angular 2

Nieuwe versie helpt productiviteit, opties voor mobiele strategie en kosteneffectiviteit te verbeteren voor ruim miljoen gebruikers van Angular JS

Progress (NASDAQ: PRGS) heeft de nieuwste release van NativeScript® aangekondigd. Dit is het open source framework van Progress en stelt ontwikkelaars in staat op native mobile apps te maken die werken op alle belangrijke mobiele platformen. Met de lancering van NativeScript 2.0 kunnen Angular-ontwikkelaars nu native mobiele applicaties programmeren voor iOS en Android door gebruik te maken van Google’s Angular 2 JavaScript framework. Dit maakt hoogwaardige, native mobiele applicaties mogelijk met maximale prestaties en hergebruik van code.

AngularJS is een van de meest populaire JavaScript frameworks voor applicatieontwikkeling. De nieuwste versie, Angular 2RC, maakt het mogelijk om Angular ook zonder een webbrowser te gebruiken. De aangekondigde integratie van NativeScript met Angular 2 vermindert de kosten van het bouwen van mobiele applicaties doordat ontwikkelaars de mogelijkheid hebben om bestaande prestaties en code van webapplicaties te hergebruiken. De integratie van NativeScript- en Angular-oplossingen vermindert de leercurve en de tijd voor Angular-ontwikkelaars om native mobiele applicaties te ontwikkelen. Hierdoor kunnen de reeds aanwezige mobile experts binnen de organisatie hier ook mee aan de slag.

“Integratie met Angular was twee jaar geleden voor het eerst mogelijk met onze Kendo UI-bibliotheek en sindsdien is er binnen onze community veel vraag naar Angular geweest”, zegt Todd Anglin, Chief Evangelist en VP Technology bij Progress. “Het NativeScript 2.0 framework is een grote stap voorwaarts voor de meer dan een miljoen ontwikkelaars die het Angular framework gebruiken om interactieve webapplicaties te schrijven. Ze kunnen met Angular nu mobiele applicaties ontwikkelen met echte native UI en prestaties.”

De NativeScript-oplossing is ontwikkeld en wordt ondersteund door Progress. De oplossing is anders dan de oplossing voor traditionele hybride- of webapplicaties; het ontwikkelt native apps met behulp van platform-native UI om zo een maximale prestatie te leveren, zelfs op oudere Android devices. De oplossing maakt het eveneens eenvoudig om code en skills tussen web en verschillende platformen te delen. De NativeScript- en Angular-oplossingen bieden een krachtig pakket voor ontwikkelaars die de beste web- en mobiele ervaringen willen bieden met behulp van gedeelde code en skills. Daarnaast maakt het hergebruiken van opties bij het schrijven van native apps met JavaScript, en het gebruiken van Angular 2 in het NativeScript framework, het mogelijk om code tussen web- en native apps te delen.

“Het NativeScript framework tilt mobiele applicatieontwikkeling naar het volgende niveau”, zegt Brad Green, Engineering Director, Angular Google. “Onze ontwikkelaars hebben enkele maanden intensief samengewerkt met het ontwikkelteam van NativeScript om de integratie van Angular 2 in NativeScript te realiseren. Samen zijn Angular 2RC en NativeScript een krachtige combinatie die ontwikkelaars in staat stelt om dezelfde framework en code te gebruiken om moderne applicaties voor web en nu ook voor native mobiele applicaties te maken.”

Meer informatie: Progress, Telerik, and NativeScript are trademarks or registered trademarks of Progress Software Corporation or one of its subsidiaries or affiliates in the US and other countries. Any other trademarks contained herein are the property of their respective owners.

Over Progress
Progress (NASDAQ:PRGS) is wereldwijd leider in applicatieontwikkeling, op grond waarvan organisaties de digitale transformatie moeten uitbouwen om aantrekkelijke gebruikerservaringen te blijven bieden in de continu veranderende markt. Met een aanbod voor web, mobiel en data voor on-premise en cloud-omgevingen, voorziet Progress startups en grote wereldwijde industriegrootheden van krachtige tools, die per klant op maat gemaakt zijn. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met het team van LEWIS
E-mail: progressNL@teamlewis.com
Laatste van Progress Software BV