Firmware-update voor IGEL Linux-thin clients

Nieuwe versie biedt volop nieuwe functionaliteit

Utrecht, 31 mei 2016 –
IGEL Technology heeft een firmware-update voor zijn op Linux gebaseerde software- en hardware-thin clients uitgebracht die een breed scala aan nieuwe functies biedt. Zo kunnen klanten hun Linux-thin clients met deze gratis update naar versie 5.09.100 nu via het mobiele telefoonnetwerk met hun gecentraliseerde IT-infrastructuren verbinden. Om de verbinding tot stand te brengen, hoeven IT-beheerders slechts een Huawei E3531 HSPA+ USB-stick aan te schaffen en deze in de thin client-device te steken.

Behalve een verbinding met het mobiele netwerk biedt de firmware-update ook een nieuwe multi-monitor oplossing voor software thin clients: devices, zoals notebooks, PC’s en thin clients van andere fabrikanten, die met behulp van de Universal Desktop Converter (UDC) tot IGEL-achtige apparaten omgebouwd zijn. Door een Radeon R7 250 Eyefinity 4-grafische kaart in zo’n geconverteerde thin client te installeren, kunnen IT-beheerders maximaal vier displays door middel van IGEL’s Universal Management Suite (UMS) op eenvoudige wijze beheren (vanaf versie 5.02.100).

Extra bandbreedte
Voorts is de nieuwe versie van de firmware uitgerust met de Advanced Audio Coding (AAC), die de multimediabandbreedte van de thin clients van IGEL nog verder uitbreidt. Dit audioformaat is bijvoorbeeld essentieel voor het probleemloos afspelen van YouTube-video’s op basis van HTML5-technologie in MP4-formaat. IGEL-klanten kunnen de AAC-code bemachtigen door het optioneel verkrijgbare Multimedia Codec-Pack te bestellen, waarvan de nieuwste versie automatisch dit audioformaat bevat.

Hardwareversneller
Met de release van versie 5.09.100 biedt IGEL zijn klanten tevens de mogelijkheid de HDX 3D Pro-hardwareversneller uit te proberen. Zo kunnen gebruikers deze geavanceerde functie, die ontworpen is voor zeer veeleisende werkstations binnen Citrix-omgevingen, zelf beoordelen. In de eerstvolgende versie van de firmware (5.10.100) zal de HDX 3 D Pro-hardwareversneller volledig ondersteund worden. Een lijst met compatibele IGEL-devices is te vinden op http://edocs.igel.com/#10201440.htm.

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe IGEL Linux-firmware (versie 5.09.100) is vanaf nu gratis te downloaden via www.myigel.biz. Voor meer bijzonderheden, ook over alle andere nieuwe functies, zie edocs.igel.com (rubriek: Release Notes).