www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 63 dagen geleden)
PR: LVTPR

devolo introduceert WiFi Repeater ac: snelheden tot 1200 Mbps zorgen voor ultieme multimediabeleving

Bunnik, 30 mei 2016 – devolo introduceert de WiFi Repeater ac: met dual-band technologie en datatransmissie met snelheden tot 1200 Mbps. Dankzij zijn WPS (WiFi-Protected Setup) en een signaalsterkte-indicator met vijf niveaus is hij eenvoudig te installeren en optimaal te positioneren. Hiermee breiden gebruikers hun thuisnetwerk snel, veilig en eenvoudig uit, en is het mogelijk een aparte wifiverbinding voor bijvoorbeeld gasten te creëren.

Perfecte verbinding dankzij dual-band functie
De devolo WiFi Repeater ac gebruikt voor datatransmissie (WiFi-n en WiFi-ac) zowel de 2.4 GHz-band als het 5 GHz-netwerk. Dat betekent: flexibeler voor wat betreft automatische kanaalkeuze en een gecombineerde wifisnelheid tot 1200 Mbps. Deze nieuwe repeater werkt naadloos met oudere en nieuwere laptops, smartphones en tablets – en dat allemaal in een compact en aantrekkelijk ontwerp.

Binnen no-time geïnstalleerd dankzij WPS
De repeater heeft een praktische WPS-functie die ervoor zorgt dat gebruikers snel en eenvoudig van start kunnen gaan. Met één druk op de knop neemt de repeater de configuratiegegevens van de router over, waardoor gebruikers zelf niet meer alle gegevens hoeven in te vullen. Het apparaat past goed in bestaande wifinetwerken. En als de router niet beschikt over een WPS-functie, is het ook mogelijk om in een paar stappen handmatig te configureren.

Gebruikers kiezen de perfecte locatie aan de hand van de signaalsterkte-indicator met vijf niveaus. Na de eenmalige configuratie kan de repeater uitgeprobeerd worden op verschillende stopcontacten – de gebruiker ziet direct waar het signaal het sterkst is. Opgeslagen instellingen gaan niet verloren tijdens dit proces.

Voor pc’s en streaming boxes: snellere Gigabit LAN-verbinding
De compacte devolo WiFi Repeater ac biedt daarnaast een Gigabit LAN-verbinding die smart-tv’s, netwerkprinters, pc’s, streaming boxes en gameconsoles met het internet verbindt – zelfs als die geen wififunctie hebben.

Prijs en beschikbaarheid
De devolo WiFi Repeater ac is zowel in winkels als online vanaf begin juli 2016 verkrijgbaar en heeft een adviesprijs van 69,90 euro.

Mediacontact

devolo AG
Marcel Schüll
Charlottenburger Allee 60
52068 Aken, Duitsland
Tel: +49 241 18279-514
Fax: +49 241 18279-999
E-mail: presse@devolo.de

LVTPR
Lara Schreuder
Veilingweg 5
3981 PB Bunnik
E-mail devolo@lvtpr.nl

devolo AG

devolo AG is de toonaangevende Europese producent van netwerkcommunicatieoplossingen. De belangrijkste productlijn van het bedrijf is dLAN®, een flexibele netwerktechnologie die gebruik maakt van bestaande netwerken, zoals het elektriciteitsnet of coaxnetwerk. Deze Powerline-oplossingen worden toegepast in huishoudens en commerciële omgevingen. Zij lopen voorop in de grootschalige toepassing van energiedatadistributie en huisautomatisering. devolo investeert in de ontwikkeling van dLAN-technologie® via zijn eigen gepatenteerde oplossingen. Het wereldwijd opererende bedrijf is sinds 2009 leider op het gebied van Powerline-oplossingen. Ontelbare testverslagen over, en onderscheidingen voor devolo-topproducten onderschrijven dit succes, evenals de meer dan 30 miljoen verkochte adapters. Dankzij een duurzame bedrijfsvoering neemt devolo zijn verantwoordelijkheid voor klanten, werknemers en het milieu. Meer informatie is te vinden op www.devolo.nl.
Laatste van devolo
Olympische Spelen 2021: 4 tips om alles perfect online mee te krijgen

Bijna driekwart van de Nederlanders vindt WiFi net zo belangrijk als water en elektriciteit

Het Songfestival 2021: welk land streamt het event het snelst?
Verstreken tijd: 5 jaar en 63 dagen

Logo LVTPR
devolo contact

Logo devolo

devolo@lvtpr.com
  www.devolo.nl
devolo sociaal

devolo tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo