www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (4 jaar en 130 dagen geleden)
PR: LVTPR

Strategisch plan Aspect Software goedgekeurd door Amerikaans gerechtshof, resultaat: 40 procent minder langlopende schulden

• Aspect verwacht gerechtsproces binnenkort af te sluiten
  • Transactie faciliteert groei, productinnovatie en voortdurende inzet om toonaangevende leverancier te worden van oplossingen voor cloud-based contactcenters, zelfservice en personeelsoptimalisatie
  • Het opnieuw gefinancierde Aspect is trots op zijn uitgebreide en dynamische product- en Software-as-a-Service-portfolio (SaaS)

Amsterdam, 26 mei 2016 – Aspect Software maakt bekend dat zijn strategische plan is goedgekeurd door het Amerikaanse gerechtshof. Het plan beschrijft groei op lange termijn, productinnovatie en een voortdurende inzet om de toonaangevende cloudleverancier binnen de markt te worden. In maart 2016 tekende het bedrijf een vooraf geplande overeenkomst met een aantal gelieerde eigenaren van Aspect’s schuldobligaties om het bedrijf voor te bereiden op een financiële herstructurering en de vervanging van de bestaande kredietfaciliteiten. De overeenkomst resulteert in een vermindering van meer dan 320 miljoen dollar aan schuldenlasten, nieuwe gegarandeerde financiering en de introductie van nieuw converteerbaar schuldenkapitaal voor verdere groei. Aspect verwacht formeel uit het herstructureringsproces te komen zodra de algemene administratieve procedures zijn afgerond.

“De goedkeuring van het gerechtshof is een belangrijke mijlpaal in de meerjarige transformatie van Aspect’s business. We ontwikkelden ons van een legacy-technologieorganisatie gericht op verkoop van een on-premise contactcenteroplossingen, tot een moderne en grote leverancier van contactcenter- en personeelsoptimalisatieoplossingen in de cloud”, zegt Stew Bloom, directeur en CEO van Aspect. “De snelle voltooiing van deze transactie maakt versnelde groei mogelijk, aangezien we nu beginnen met de uitvoer van een nieuwe fase van onze strategische langetermijnvisie.”

Tijdens zijn transformatie investeerde Aspect 160 miljoen dollar in acquisities, technologische overeenkomsten en samenwerkingen, die resulteerden in het meest uitgebreide productportfolio in de markt. Aspect heeft een sterk inkomstenoverzicht met ruim 400 miljoen dollar aan omzet, waarvan 300 miljoen dollar terugkerende inkomsten, en een sterke EBITDA-prestatie. Het bedrijf behoudt bovendien 100 miljoen dollar in cloud revenue backlog, deels gedreven door nieuwe boekingsgroei jaar-op-jaar van ruim twintig procent in 2015.

Bloom: “De toegenomen liquiditeit die voortkomt uit deze transactie, maakt investeringen mogelijk in R&D, cloudinfrastructuur en de lancering van het eerste echte Customer Engagement Center in de cloud: Aspect Via.”

Over Aspect
De volledig geïntegreerde oplossing van Aspect brengt de drie belangrijkste facetten van de moderne customer engagement-strategie samen: beheer van consumenteninteractie, personeelsoptimalisatie en backoffice. Met een volledige suite van cloud-, self-hosted en hybride opties helpen we de meest veeleisende contactcenters en backoffices om hun mensen, processen en contactmomenten naadloos op elkaar aan te sluiten en zo bijzondere consumentenervaringen te bieden. Ga voor meer informatie naar www.aspect.com.

Volg Aspect op Twitter via @AspectBNLux. Lees onze blogs op http://blogs.aspect.com

Voor meer informatie:
LVTPR
Michael Ros / Eline Alberts
T: +31 (0)30 – 65 65 070
E: aspect@lvtpr.com

Laatste van Aspect Software
Hotel Alhambra Palace checkt in bij Infor voor klantenservice van wereld-niveau

World Music Day 2020: aantal abonnementen muziekstreamingdiensten stijgt

Tectrade wordt TTNL, Take IT To The Next Level!

'Fervente Verzamelaars' tentoonstelling bij het CODA Cultuurhuis te Apeldoorn

Aandacht voor sociaal kapitaal essentieel bij ‘hybride werken’

Nieuwste manier om veilig en hygiënisch te betalen voor shop-in-shops, online platforms en marktplaatsen gelanceerd

Nederlandse startups blijven de landelijke # 1 banengroeimotor