www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!

Nutanix lanceert InstantON VDI om Citrix desktop virtualisatie te versnellen

• VDI eenvoudig en zonder risico’s toegankelijk voor het midden- en grootzakelijke segment
  • Complete oplossing beschikbaar vanaf $415 per virtual desktop
Hoofddorp, 26 mei 2016 Nutanix, leverancier van cloudoplossingen voor enterprises, heeft deze week op Citrix Synergy Nutanix Instant ON VDI voor Citrix gepresenteerd, een oplossing die de uitrol van virtual desktop (VDI) aanzienlijk vergemakkelijkt en flink versnelt. De oplossing is bedoeld voor het midden- en grootzakelijke segment. InstantON VDI omvat Citrix XenDesktop VDI Edition, het Nutanix enterprise cloud platform en AHV met Citrix Machine Creation Services (MCS)-integratie. Instant ON VDI kost $415 per desktop, inclusief drie jaar support. In combinatie met goedkope end-point oplossingen, zoals Raspberry Pi-based devices, komen de totaalkosten van InstantON VDI lager uit dan die van een fysieke desktop. De geïntegreerde oplossing vraagt minder inspanning van IT-teams om de infrastructuur op te zetten en te beheren die nodig is de implementatie van VDI, waarmee de uitroltijd per VDI gemiddeld met vier uur wordt gereduceerd.

Doordat ze het met kleinere IT-teams en lagere budgetten moeten doen, hebben veel middelgrote organisaties doorgaans moeite om nieuwe oplossingen te implenteren die de gebruikerservaring verbeteren. InstantON VDI maakt het voor dit soort bedrijven mogelijk om te profiteren van gevalideerde en kosteneffectieve oplossingen voor applicatie- en desktopvirtualisatie. Op deze manier kunnen ze de risico’s beperken die gepaard gaan met het implementeren van complexe nieuwe technologie in hun datacenters. Met slechts $415 per desktop, heeft InstantON VDI een relatief beperkte impact op het IT-budget van organisaties.

Als complete oplossing voor applicatie- en desktopvirtualisatie, biedt Nutanix InstantOn VDI voor Citrix klanten de volgende voordelen:
  • Volledige oplossing met beperkt risico – End-to-end oplossing inclusief Citrix XenDesktop VDI Edition, het Nutanix enterprise cloud platform met inbegrip van AHV hypervisor en de Nutanix connector voor Citrix MCS en drie jaar support.

• Meer toegevoegde waarde – Door gebruik te maken van Nutanix AHV-virtualisatietechnologie, hoeven bedrijven niet langer afzonderlijk servervirtualisatie op te zetten en te beheren. Hierdoor houden ze meer budget en resources over voor activiteiten die de organisatie vooruithelpen.

• Uitmuntende gebruikerservaring bij elke schaalgrootte – Middelgrote ondernemingen profiteren van responsive desktops en applicaties, bij een gebruikersaantal vanaf driehonderd en dat kan oplopen tot enkele duizenden.

• Snellere uitrol van een gevalideerde oplossing – Gemiddelde uitroltijd van vier uur voor Citrix XenDesktop op het Nutanix enterprise cloud platform.

• Lagere Total Cost of Ownership – Door het industrieleidende Nutanix enterprise cloud platform te combineren met de toonaangevende oplossingen van Citrix, kunnen klanten de uitrol van de oplossing eenvoudig opschalen op het moment dat daar behoefte aan is. Dit voorkomt hoge licentiekosten en vermindert de complexiteit van IT.
Nutanix enterprise clouds ondersteunen reeds de hosting van honderdduizenden virtuele en gedeelde desktops met Citrix. Deze klanten profiteren van een hypervisor-omgeving waarmee ze infrastructuur kunnen uitrollen die het beste aansluit bij hun behoeften, waaronder de Citrix Ready geverifieerde Nutanix AHV. Startend met Citrix XenDesktop 7.9, kunnen klanten desktop- en applicatieservers uitrollen op AHV, daarbij gebruikmakend van de nieuwe Nutanix connector voor Citrix MCS.

“Het op grote schaal implementeren van virtuele desktops was tot voor kort buiten het bereik van middelgrote ondernemingen, omdat zij over het algemeen te maken hebben met een tekort aan resources  om de complexe uitrol van de benodigde infrastructuur adequaat te ondersteunen en niet de draagkracht hebben voor dure virtualisatielicenties”, zegt Bill Burley, Vice President en General Manager, Workspace Services, Citrix. “Middelgrote ondernemingen zouden echter niet gestraft moeten worden voor het feit dat zij niet de budgetten hebben van de hele grote bedrijven. Met InstantON VDI, hebben gezamenlijke Nutanix- en Citrix-klanten toegang tot de toonaangevende oplossing in de markt voor VDI tegen een betaalbare prijs, maar zonder de complexiteit die zo kenmerkend is voor traditionele infrastructuur.”

“Als snelgroeiende non-profit organisatie, realiseerden we ons al in een vroeg stadium dat onze bestaande infrastructuur ontoereikend was met het oog op onze uitbreidingsplannen en organisatiestrategie. Een nieuwe oplossing vinden die aansluit bij onze behoefte en die tevens binnen ons budget past, bleek echter een uitdaging”, aldus Mark Hindle, Head of Technology bij Relationships Australia NSW. “De naadloos geïntegreerde oplossing van Citrix en Nutanix waardoor de kracht van AHV nog beter tot zijn recht komt, is de perfecte oplossing voor onze organisatie. Het brengt prestaties, schaalbaarheid en betrouwbaarheid samen tegen een prijsniveau dat ons niet noodzaakt andere projecten die bijdragen aan onze groei te stoppen.”

“Middelgrote ondernemingen hebben misschien nog wel meer dan de hele grote bedrijven behoefte aan laagdrempelige cloud applicaties, maar ze worden vaak tegengehouden door de complexiteit en torenhoge kosten”, zegt Sunil Potti, Chief Product en Development Officer bij Nutanix. “Met Citrix hebben ook dit soort ondernemingen toegang tot laagdrempelige applicaties, terwijl het Nutanix enterprise cloud platform de hoogwaardige ervaring biedt van cloud-infrastructuur waar ze zo’n behoefte aan hebben. Dit komt samen in InstantON VDI, waarmee niets bedrijven en organisaties van middelgrote omvang nog in de weg staat om een grotere productiviteit van eindgebruikers te bewerkstelligen en hen in staat te stellen om overal te werken waar zij willen.”

Beschikbaarheid en prijs
Nutanix InstantON VDI voor Citrix is beschikbaar van juni 2016. Klanten vanaf 300 gebruikers kunnen de oplossing aanschaffen.

Ondersteunende quotes:
“Nutanix InstantON VDI voor Citrix is precies waar de markt op heeft zitten te wachten om stappen te maken met hun VDI-projecten. Het biedt klanten een eenvoudige, snelle en kosteneffectieve manier om desktops te virtualiseren”, aldus Mark Strohl, CEO van Entisys360. ‘Onze klanten zijn klein begonnen en over de tijd opgeschaald met een Citrix- en Nutanix-oplossing, terwijl ze de mobiliteits- en productiviteitsverbetering realiseerden die voortkomen uit applicatie- en desktopvirtualisatie.”

“Middelgrote organisaties willen graag de voordelen genieten als het gaat om mobiliteit en productiviteit die voortkomen uit applicatie- en desktopvirtualisatie. Tegelijkertijd worden ze echter afgeschrikt door de vermeende complexiteit van het op grote schaal uitrollen van VDI, stelt Mark Bowker, Senior Analyst bij Enterprise Strategy Group. “De gezamenlijke Nutanix- en Citrix-oplossing, die XenDesktop, XenApp en Nutanix Enterprise cloud platform met AHV hypervisor omvat, zal middelgrote en grote ondernemingen helpen om de uitrol van VDI en applicaties te vereenvoudigen en te versnellen, en aspecten als gebruikerservaring en mobility meer op de voorgrond te plaatsen.”

Voor meer informatie over Nutanix InstantON VDI voor Citrix gaat u naar www.nutanix.com/InstantON

Over Nutanix
Nutanix is een leverancier van invisible infrastructure voor next generation enterprise computing. De technologie van Nutanix stelt IT-organisaties in staat zich te richten op applicaties en diensten die ze aan de business leveren. Het software-gedreven Xtreme Computing Platform brengt compute, virtualisatie en storage terug tot één oplossing en maakt het beheer van het datacenter eenvoudig. Klanten krijgen met behulp van Nutanix een voorspelbare, betrouwbare performance, lineaire schaalbaarheid en het gemak van infrastructuur uit de cloud. Ga voor meer informatie naar www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix.

Meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Bram Semeijn
Bram@lubbersdejong.nl

Nutanix
Patrick van de Werken
pvdw@nutanix.com

Laatste van Nutanix
“Hybride cloud blijft favoriete toekomstige IT operating-model voor Nederlandse organisaties”

Nutanix introduceert Xi Cloud Services voor het moderne multicloud-tijdperk

Nutanix Beam geeft bedrijven controle over de cloud
Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense
Nutanix contact

Logo Nutanix

info@nutanix.com
  www.nutanix.com
Nutanix sociaal

Nutanix tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Workday

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl