www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco en Claranet verzorgen Wifi in de vernieuwde Villa Pardoes

Amsterdam, 24 mei 2016 – Villa Pardoes biedt een gratis vakantie voor gezinnen met een kind dat een ernstige, mogelijk levensbedreigende ziekte heeft. Met de uitbreiding van 8 naar 12 appartementen voor de gasten was er een uitbreiding nodig van het Wifi-netwerk. Deze uitbreiding is gerealiseerd door Claranet in nauwe samenwerking met Cisco.

“Bij Villa Pardoes kunnen gezinnen met een ernstig ziek kind even heerlijk tot rust komen,” vertelt Peter Persoon, algemeen directeur van Villa Pardoes. “We hebben de afgelopen jaren hard gewerkt aan een uitbreiding om meer gasten te kunnen ontvangen. Deze uitbreiding zorgde er natuurlijk ook voor dat we ook een nieuw WIFI-netwerk nodig hadden voor de nieuwe ruimten. Vroeger was één van de eerste vragen die we van gasten kregen: ‘Wat is de code van de WIFI?’ Dat is nu verleden tijd en al onze gasten krijgen automatisch toegang tot ons WIFI-netwerk. In hun vakantiewoning, maar ook in de algemene ruimte en in de tuin, het werkt fantastisch!”

Nieuw netwerk
Cisco-partner Claranet heeft een jarenlange relatie met Villa Pardoes en heeft in het verleden het draadloze netwerk in het oude gedeelte verzorgd. Het bleek dat de oude netwerkapparatuur niet meer voldeed. Wiebe Nauta, Managing Director van Claranet: “De hardware die destijds gebruikt werd, was toen het beste van het beste. Maar dat was jaren geleden en doordat de ontwikkelingen op dit vlak razendsnel gaan, zorgde dat ervoor dat we door de hardware te vervangen een enorme verbetering van de gebruikerservaring konden leveren. We hebben contact gezocht met onze Wifi-partner Cisco en die was direct enthousiast om dit project samen met ons aan te pakken.”

Rob Dillisse, Accountmanager Cisco Nederland: “Villa Pardoes is een erg goed doel waarvoor we graag met Claranet voor een zorgeloze Wifi-ervaring zorgen. Samen met Claranet hebben we een volledig nieuw design gemaakt op basis van Cisco Aironet-toegangpunten en met Cisco Clear-Air technologie die ervoor zorgt dat de gasten én medewerkers van Villa Pardoes de beschikking hebben over een stabiel en enorm gebruiksvriendelijk WIFI-netwerk.”

Over Villa Pardoes
Villa Pardoes is een initiatief van Stichting Natuurpark de Efteling en biedt een gratis vakantie voor gezinnen met een ernstig, mogelijk levensbedreigend ziek kind. In oktober 2000 opende de Villa zijn deuren, toen nog met ruimte voor acht families. In 2015 is de villa uitgebreid tot 12 appartementen.

Villa Pardoes wordt gerund door 8 betaalde krachten en 150 vrijwilligers. De stichting krijgt geen overheidssubsidie maar draait volledig op giften van bedrijven en particulieren. Voor meer informatie: www.villapardoes.nl.

Over Claranet
Claranet is uw betrouwbare partner in IT met jarenlange expertise op het gebied van (online) werkplekken, security, netwerken, managed hosting én cloud. De dienstverlening van Claranet is letterlijk en figuurlijk grensverleggend. Met een jaaromzet van meer dan €228 miljoen en ruim 1.000 medewerkers is Claranet in zes landen vertegenwoordigd met kantoren, datacenters en een eigen internationaal netwerk. Ondanks de internationale groei heeft de focus sinds de oprichting in 1996 altijd op de lokale dienstverlening gelegen, vanuit lokale kantoren en vanuit lokale datacenters. Claranet is de laatste drie jaar door Gartner gepositioneerd als een 'Leader' in het Magic Quadrant voor Cloud-Enabled Managed Hosting in Europa. Meer informatie: www.claranet.nl

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Check Twice