www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 21 dagen geleden)
PR: LEWIS

GEODIS en Delta Drone ontwikkelen unieke oplossing voor het inventariseren van magazijnen met drones

GEODIS en Delta Drone ontwikkelen samen een geautomatiseerde magazijnvoorraad-oplossing op basis van het gebruik van drones. De eerste levensgrote test – nieuw in de logistieke sector – vindt in mei plaats in een warehouse van GEODIS in de buurt van Parijs. De oplossing kan uiteindelijk worden ingezet in 300 warehouses van GEODIS wereldwijd, wat neerkomt op zes miljoen vierkante meter.

De oplossing kan real-time tellen en rapporteren en is erop gericht de gehele waardeketen te integreren. Het is bijvoorbeeld in staat om data op te halen en te verwerken in het informatiesysteem (WMS) van GEODIS. De drone is een uniek prototype, ontworpen door de engineering teams van GEODIS en Delta Drone. Het combineert een robot die zich op de grond bevindt - uitgerust met een batterij om te zorgen voor de energie die nodig is om in het magazijn te bewegen - en een quadcopter met hoge-resolutie camera’s. Het systeem is uitgerust met indoor geolocatie-technologie en functioneert geheel zelfstandig in de uren dat het warehouse gesloten is.

Met deze grote investering toont GEODIS vastberadenheid en het vermogen om te behoren tot de meest innovatieve bedrijven in zijn sector. Na het analyseren van wettelijke beperkingen en de veiligheid van personen en goederen, heeft GEODIS een betrouwbare en productiviteitsverhogende applicatie gekozen uit een aantal mogelijke toepassingen van civiele drones.

Voor Delta Drone is de mogelijkheid om zijn expertise te delen met GEODIS, wereldwijd marktleider in zijn sector, een belangrijke referentie. Daarnaast zorgt de samenwerking ervoor dat Delta Drone werkzaam kan zijn in de twee belangrijkste markten: Europa en de Verenigde Staten.

Multimedia: to download: click right mouse button and 'save image as’ Drone

Over Delta Drone
De Delta Drone Group is een gerenommeerde speler in de sector van civiele drones voor professioneel gebruik. Het biedt een wereldwijde service, variërend van data-acquisitie tot gegevensverwerking met behulp van een speciaal ontwikkeld IT-systeem. De professionele piloten van Delta Drone zijn getraind en gecertificeerd door Ecole Française du Drone, een dochteronderneming van de groep. Delta Drone is genoteerd op de Alternext beurs van Euronext Parijs.

Over GEODIS – www.geodis.nl
GEODIS is een supply chain operator die behoort tot de vooraanstaande bedrijven in zijn sector, zowel in Europa als wereldwijd. GEODIS maakt deel uit van SNCF Logistics, welke een business line is van de SNCF groep. GEODIS is de nummer één transport en logistiek dienstverlener in Frankrijk en staat op nummer vier in Europa. Het internationale bereik bestaat uit de aanwezigheid in 67 landen en een wereldwijd netwerk in meer dan 120 landen. Met de vijf Lines of Business (Supply Chain Optimization, Freight Forwarding, Contract Logistics, Distribution & Express en Road Transport), beheert GEODIS de supply chain van zijn klanten door het aanbieden van end-to-end oplossingen. Dit wordt mogelijk gemaakt door de meer dan 39.000 medewerkers, de infrastructuur, en de processen en systemen. In 2015 had GEODIS een omzet van €8 miljard

Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met LEWIS
Tel: +31 (0)40 235 4600
E-mail: geodisNL@teamlewis.com
Laatste van GEODIS Logistics Netherlands B.V.
Contractverlenging GEODIS en Shoes for Crews

GEODIS steunt de ontwikkeling van KAPORAL
Verstreken tijd: 5 jaar en 21 dagen
GEODIS Logisti.. contact

Logo GEODIS Logistics Netherlands B.V.

info@geodis.nl

Logo Avit Group
Logo ManpowerGroup
Logo Workday