www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Flexkrachten steeds meer kans op hypotheek

‘Hypotheek voor flexkrachten’ is een initiatief van Unique, Intelligence Group, Huis & Hypotheek en De Hypotheekshop

Almere, 17 mei 2016 – Met het initiatief ‘Hypotheek voor flexkrachten’  biedt Unique haar flexkrachten de mogelijkheid om hun kans op een hypotheek te vergroten. Hierdoor is een vast contract niet langer nodig en komen flexkrachten ook in aanmerking voor een koophuis op basis van hun arbeidsmarktkansen. Flexkrachten kunnen hun kansen laten berekenen met de Arbeidsmarktscan. HR-dienstverlener Unique bundelt hiervoor haar krachten met Intelligence Group, De Hypotheekshop en Huis & Hypotheek.

Arbeidsperspectief als score
De Arbeidsmarktscan toetst het arbeidsverleden, de huidige situatie en het toekomstperspectief van de flexkracht. Op basis van de met uitgebreide data onderbouwde score bepalen aangesloten geldverstrekkers of de flexkracht in aanmerking komt voor een hypotheek. Bovendien reikt Unique aan de hand van de resultaten van de scan ook een advies aan om de arbeidsmarktkansen verder te vergroten.

‘Samen sterk voor morgen’
Loes Dingemans, algemeen directeur van Unique: “We stevenen af op een onhoudbare situatie. Vandaag de dag hebben ruim 1,2 miljoen mensen een flexibel contract en dat aantal is alleen maar groeiende. Het is niet meer van deze tijd dat een zzp’er of flexkracht – die net zo hard werkt en evenveel salaris krijgt als iemand met een vast contract – geen hypotheek kan krijgen op basis van een flexibele contractvorm. Wij bieden hen juist daarom een mooie en toekomstbestendige regeling. Samen met vooruitstrevende partijen bieden we onze flexkrachten een sterke positie om voorbereid te zijn op morgen.

‘Heel veel arbeidspotentieel’
Ben Rogmans, partner bij Intelligence Group: “Een veranderende arbeidsmarkt vraagt om een veranderende aanpak. Dit geldt ook voor de criteria om in aanmerking te komen voor een hypotheek. Een vast contract is niet meer van deze tijd en wordt niet meer alledaags verstrekt.”

Lodewijk van der Heijden, directeur Franchise voor De Hypotheekshop en Huis & Hypotheek beaamt dit: “Vooral twintigers en dertigers hebben vaak moeite om een hypotheek te krijgen, omdat ze niet aan het standaardplaatje voldoen. Terwijl deze groep vaak wel heel veel arbeidspotentieel heeft. Met ‘Hypotheek voor flexkrachten’ worden mensen op basis van hun capaciteiten beoordeeld en niet op basis van wel of geen vast contract. Het is mooi om te zien dat Unique daar nu samen met ons verandering in brengt.”

Over Unique
Unique startte ruim 40 jaar geleden als uitzender met een bijzonder oog voor het talent van mensen en onderscheidde zich met haar persoonlijke en kwalitatieve dienstverlening. Vandaag de dag is Unique uitgegroeid tot een brede HR-dienstverlener. Nog steeds actief in arbeidsbemiddeling, maar biedt daarnaast een breed palet aan HR-diensten en producten. Unique stelt zich als doel om alle HR-vraagstukken van ondernemers in te vullen. Online en offline, tijdens kantooruren en daarbuiten. Onze grootste kracht is onze verbeeldingskracht. We kijken naar wat er is. En we kijken naar wat er kan komen, naar de wereld van morgen. Unique gelooft in innovatie en biedt een nieuw type HR-dienstverlening. Toegankelijk. Deskundig. Op maat.

Unique. Werk aan morgen.

Unique is onderdeel van USG People N.V. Kijk ook op www.unique.nl en op www.uniquehroffice.nl

Marcommit
Jill Faro