www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 8 dagen geleden)
PR: LEWIS

Internetaansluiting topprioriteit voor bewoner nieuwbouwwoning

Twee derde van de kopers sluit internet- en tv-abonnement af ruim voor de geplande opleverdatum

De juiste vloer, de keuken en een mooie kleur op de muur. Dat zijn traditiegetrouw zaken waar consumenten naar kijken bij het aankopen van een nieuwbouwwoning. Maar in de huidige tijd zijn ook een internetaansluiting en televisie-abonnement onontbeerlijk. Ruim twee derde van de kopers van een nieuwbouwwoning regelt dit al enkele weken tot enkele maanden voordat er überhaupt verhuisd kan worden. Hiermee wordt voorkomen dat ze zonder internet of televisie zitten bij het betrekken van de nieuwe woning. Dit blijkt uit onderzoek van Reggefiber onder ruim 200 bewoners van nieuwbouwwoningen.

Glasvezel

Steeds vaker worden nieuwbouwwoningen bij het bouwen al meteen voorzien van een glasvezelverbinding. Hierdoor hoeven consumenten slechts te beslissen of ze hier gebruik van willen maken. Om bewoners tijdig te informeren over de mogelijkheden worden zij benaderd middels een e-mail. De nieuwe bewoners hoeven na de aanleg alleen nog een abonnement af te sluiten om gebruik te maken van diensten via glasvezel. In 80% van de gevallen wordt bij een nieuwbouwwoning dan ook meteen gekozen voor een alles-in-een pakket met glasvezel.

Makelaar en aannemer belangrijkste bron

In de oriëntatiefase, voor het wel of niet willen laten aanleggen van glasvezel, blijkt dat met name de makelaar en aannemer de belangrijkste bron van informatie zijn. Voor ruim de helft van de nieuwe bewoners geldt dat deze partijen hen van informatie hebben voorzien over de mogelijkheden van glasvezel. Hieruit blijkt dat het belangrijk is dat bij de oriëntatie op een nieuwbouwwoning, glasvezel door makelaars en aannemers bewust genoemd wordt als Unique Selling Point richting de nieuwe bewoners. Daarnaast blijkt uit Amerikaans onderzoek dat woningen met glasvezel gemiddeld 5% meer waard zijn op de woningmarkt, voor steeds meer bewoners een reden om meteen voor glasvezel te kiezen.

Op tijd regelen
Uit het onderzoek blijkt eveneens dat de meeste mensen die van plan zijn te verhuizen ruim op tijd beginnen met het regelen van een nieuw abonnement voor internet, televisie en telefonie. Ruim 40% regelt het enkele weken voor de verhuizing. Een kwart van de respondenten vraagt het abonnement zelfs al enkele maanden voordat zij het huis daadwerkelijk betrekken aan. Slechts een enkeling (5%) regelt hun internetaansluiting pas nadat ze verhuisd zijn.

Jan-Jaap van Soest, Manager Nieuwbouw bij Reggefiber: “Uit ons onderzoek blijkt duidelijk dat veel mensen prioriteit geven aan het regelen van hun internetabonnement. Bij veel nieuwbouwprojecten wordt glasvezel standaard aangelegd, maar een potentiële bewoner moet zich wel bewust zijn van de beschikbaarheid en mogelijkheden. Om bewoners hierop te attenderen speelt de aannemer, makelaar of projectontwikkelaar een belangrijke rol. Vroegtijdig contact leggen met deze partijen om de mogelijkheden van glasvezel te bespreken is voor ons van groot belang. We merken nu steeds vaker dat deze partijen ons weten te vinden.”

Over Reggefiber
Reggefiber heeft de ambitie zoveel mogelijk huishoudens in Nederland aan te sluiten op glasvezel. Sinds de oprichting in 2005 richt Reggefiber zich op de aanleg en het beheer van een open glasvezelnetwerk. Reggefiber is in meer dan 220 gemeenten actief en op dit moment zijn meer dan 2 miljoen huishoudens in Nederland aangesloten op het netwerk van de toekomst, dat zich iedere dag verder uitbreidt.

Voor meer informatie of een interview kunt u contact opnemen met:

LEWIS

Rogier Heemskerk, Wietske van Vugt
Tel: 040 – 235 4600
E-mail: reggefiber@teamlewis.com
Laatste van Reggefiber
Internationale Internet Dag: zeven ‘onzichtbare’ mijlpalen voor internet in Nederland

Nederlander vindt snelheid belangrijkste aspect aan internetverbinding

Internetaansluiting topprioriteit voor bewoner nieuwbouwwoning
Verstreken tijd: 5 jaar en 8 dagen
Reggefiber contact

Logo Reggefiber

Reggefiber sociaal

Reggefiber tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales