www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Anaplan toont preview ‘predictive analytics’

Inzicht in planning- en beslissingsprocessen op basis van dynamisch veranderende data

Utrecht, 13 mei 2016 Anaplan, het Smart Business Platform™, komt met nieuwe mogelijkheden om voorspellende analyses te kunnen maken. Hiermee kunnen bedrijven vooruitblikken op de meest complexe planning- en operationele scenario’s. Anaplan maakt ‘predictive analytics’  realtime beschikbaar voor alle afdelingen binnen een organisatie. Zo zijn alle analyses dynamisch geüpdatet en hebben beslissers dezelfde directe toegang.

De ‘predictive analytics’ worden in eerste instantie geïntroduceerd voor statistisch voorspellen in demand planning, sales en operations planning, zakelijke planning en budgettering, sales forecasting en customer support. Toekomstige mogelijkheden betreffen workforce optimalisatie, supply network planning, het plannen van transport, productmarketing en meer.

Mogelijkheden als Monte Carlo-simulaties en multidimensionale lineaire regressie zorgen voor geavanceerde statistische voorspelbaarheid en modelleermogelijkheden in alle werkzaamheden binnen een bedrijf. De voorspelmogelijkheden zijn al in gebruik bij een aantal klanten en worden opgenomen in Anaplans Smart Business Platform™.

Doug Henschen, werkzaam bij Constellation Research: “‘Predictive analytics’ zorgen voor krachtige, nieuwe inzichten in de wereld van planning. Anaplan is een van de eerste die grote ondernemingen deze mogelijkheid biedt. Van alle bedrijfsprocessen profiteren planning en modelling het meest van de toevoeging van ‘predictive analytics’ om zo human intelligence te verbeteren.”

Simon Tucker, Chief Product Officer van Anaplan: “Internationale bedrijven maken steeds meer gebruik van voorspellende analyses. Maar ze hebben niet de mogelijkheid die analyses eenvoudig te simuleren of te configureren, en voor beslissers de realiteit op zo’n manier weer te geven, dat zij vol vertrouwen actie kunnen ondernemen. Anaplan lost dit probleem op door de voorspellingsfunctionaliteit naadloos te verbinden met de modelleer- en planningfuncties die medewerkers dagelijks gebruiken in Anaplan. Deze nieuwe functies zijn toe te passen in de meest uiteenlopende situaties. Van het optimaliseren van voorspellingen van vluchtvertragingen bij luchtvaartmaatschappijen en het succes van klinische proeven tot en met verkoopverwachtingen.”

De nieuwe mogelijkheden waren te zien tijdens Hub16, het jaarlijkse evenement voor gebruikers van het platform en de apps van Anaplan. Hub16 vond deze week plaats in San Francisco. Meer dan 1.500 innovators, analisten en managers kwamen bijeen, waaronder Anaplan-klanten en -partners als Deloitte, DocuSign, Kellogg Company en Splunk.

Over Anaplan
Anaplan is het Smart Business Platform™ dat beslissingskracht faciliteert. Anaplan levert een ongeëvenaarde planning- en modelling engine, samenwerking in de cloud en een eenvoudige interface voor zakelijke gebruikers. Anaplan staat wereldwijd bekend als innovator en toonaangevend in technologie. Het bedrijf is een niet-beursgenoteerde onderneming met het hoofdkantoor in San Francisco, Californië (VS), en met kantoren in vijftien landen. Meer informatie is te vinden op anaplan.com. Volg ons op Twitter: @anaplan.

Mediacontact
Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: Anaplan@progresscommunications.nl
Laatste van Anaplan
Anaplan stelt Maria Pergolino aan als Chief Marketing Officer

Anaplan blijft groeien in financiële sector met wereldwijd tweehonderd nieuwe klanten

Anaplan sluit nieuwe financieringsronde van 60 miljoen dollar om wereldwijde groei voort te zetten

Logo Progress Communications

Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo Alcadis
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Uniserver

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl