www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (4 jaar en 57 dagen geleden)
PR: Marcommit

Integratiesoftware van Talend decodeert Panama Papers

Onderzoeksteam gebruikt de kracht van Open Source om nieuwe inzichten te ontlokken aan het grootste informatielek in de geschiedenis

Amsterdam – 10 mei 2016 – Talend, vooraanstaand leverancier van big data and cloud integratie oplossingen, maakt vandaag bekend dat de International Consortium of Investigative Journalists (ICIJ) zijn Data Integratie technologie gebruikt bij haar onderzoek naar de Panama Papers. Dit omvat een lek van meer dan 11,5 miljoen versleutelde documenten die details onthullen van organisaties die de hulp benutten van een advocatenkantoor in Panama om geld weg te sluizen.

ICIJ gebruikt Talends open source integratiesoftware om meer dan 2,6 TB te laden aan ongestructureerde data in een Neo4j grafische database. Deze gebruikt het Linkurious graph visualization platform om informatie te ordenen en toegankelijk te maken. De data omvatten bestanden uit relationele databases, e-mails en verscheidene andere typen bestand die gaan over de 215.00 offshore bankrekeningen en brievenbusfirma's die het advocatenkantoor en zijn voorgangers in het leven hebben geroepen voor duizenden individuen tussen 1977 en 2015.

“Als data-analyse project zijn de Panama Papers op verschillende niveaus belangwekkend. We hebben het hier over werk dat intuïtieve big data technologie nodig heeft”, zegt Laurent Bride, CTO van Talend. “We zijn er erg mee ingenomen dat onze oplossing is gebruikt in dit project, samen met onze partner Neo4j met wie we al heel lang samenwerken.”

De documenten uit dit belangwekkende lek zijn aanvankelijk aangeboden aan de Duitse krant Süddeutsche Zeituing. Deze heeft de informatie gedeeld met ICIJ dat zijn hoofdkantoor in Washington heeft. Dit is een netwerk van onafhankelijk werkende onderzoeksjournalisten in de hele wereld met meer dan honderd mediapartners. Later vandaag zal de ICIJ een doorzoekbare database openbaar maken. Hierin zit informatie over meer dan 200.000 offshore entiteiten die onderdeel uitmaken van het onderzoek naar de Panama Papers. Tevens informatie over meer dan 100.000 aanvullende bedrijven die onderdeel waren van de studie van ICIJ Offshore Leaks investigation uit 2013. Door de software van Talend te gebruiken lukt het ICIJ om snel de verbanden helder te krijgen tussen de geheime informatie over offshore bedrijven en de mensen die erachter zitten.

Over Talend
Talends integratie-oplossingen geven data-gedreven organisaties de mogelijkheid om meer waarde uit al hun data te halen. Door native ondersteuning van moderne bigdata-platformen maakt Talend integratieprojecten makkelijker en helpt het IT-afdelingen beter en sneller te reageren op de eisen van hun organisatie, met voorspelbare kosten. De schaalbare en toekomstgerichte opensource-oplossingen van Talend bieden een oplossing voor bestaande en toekomstige eisen op het gebied van integratie. Talend is niet-beursgenoteerd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Redwood City, California. Meer informatie op www.talend.com en op twitter: @Talend.

Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools
Verstreken tijd: 4 jaar en 57 dagen

Logo Marcommit
Talend contact

Logo Talend

www.talend.com
Talend sociaal

Talend tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise