Datum: (804 dagen oud)
PR: En Serio

Juniper Networks bevordert Software Defined Secure Networks met baanbrekende virtuele security oplossingen

Nieuwe cSRX en vSRX houden netwerken veilig met branche leidende next generation firewall-functionaliteit

AMSTERDAM, Nederland, 4 mei 2016 – Juniper Networks (NYSE: JNPR), leider in geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken, voegt vandaag diverse baanbrekende oplossingen toe aan zijn aanbod van gevirtualiseerde en clouddiensten. Deze producten zijn gebaseerd op zijn Software Defined Secure Networks (SDSN)-framework. Het gaat onder meer om de nieuwe compacte en containerised virtuele firewall Juniper Networks® cSRX. Deze next generation firewall (NGF) voorziet in geavanceerde securitydiensten voor software gedefinieerde netwerken, en een multicore-versie van de Juniper Networks® vSRX, die naar verwachting met 100 Gigabit per seconde (Gbps), de snelste virtuele firewall binnen de branche is. Deze snelheid ligt tien keer hoger dan die van de belangrijkste concurrent. Dit schept nieuwe mogelijkheden voor de inzet van snelle en flexibele virtuele firewalls.

Cyberbedreigingen nemen snel in aantal en geavanceerdheid toe. Organisaties hebben daarom behoefte aan een geavanceerde security infrastructuur die voorziet in geautomatiseerde aanlevering van actuele bedreigingsinformatie en een snelle toepassing daarvan om de risico’s te reduceren en het netwerk en eindgebruikers optimaal te beschermen. De visie van Juniper op SDSN’s komt tegemoet aan deze behoefte met een open ‘threat intelligence’-platform en afdwinging van beveiligingsregels binnen zijn fysieke en virtuele firewalls, netwerkswitches en routers. In combinatie met een open policy engine en globale orchestration-mogelijkheden kunnen gebruikers al naar gelang van de aard en motivatie van aanvallen beleidsregels instellen en afdwingen, zowel op locatie als in de cloud.

Juniper Networks breidt zijn aanbod van SDSN-oplossingen uit met de introductie van de eerste virtuele firewall met een containerised vormfactor. De cSRX biedt naar verwachting een kostenefficiënte manier om workloads te omgeven door geavanceerde securitydiensten en schaalomvang van multi-tenantomgevingen ingrijpend te verhogen. Juniper Networks kondigt aanzienlijke prestatieverbeteringen aan voor zijn vSRX, dit vergroot zijn voorsprong op de concurrentie als snelste en meest schaalbare virtuele firewall op de markt. Beide next generation firewalls maken het mogelijk om sneller netwerkbedreigingen te detecteren en te blokkeren dankzij snellere prestaties, intelligentie en een hogere dichtheid van diensten op de Intel® Xeon® processorfamilie (x86-platform). Organisaties profiteren daarbij van optimaal overzicht op het netwerk en alles wat daarbinnen gebeurt. Deze nieuwe aanvullingen op het aanbod van gevirtualiseerde beveiligingsoplossingen van Juniper Networks bieden netwerk- en securitybeheerders daarnaast meer mogelijkheden voor het inrichten van de firewall-security. Ze kunnen meer punten binnen het netwerk instellen voor het afdwingen van securitysregels en bedreigingen daarmee sneller een halt toeroepen.

Belangrijkste nieuwsfeiten:

Juniper Networks cSRX
  • De cSRX-firewall van Juniper Networks biedt geavanceerde beveiligingsdiensten, waaronder content beveiliging, AppSecure, en unified threat management (UTM) voor het aanbieden van security-as-a-service binnen grootschalige multi-tenant cloud-netwerken met de laagst mogelijke Total Cost of Ownership.
  • De compacte cSRX biedt een rijkdom aan securitymogelijkheden en een microservies-architectuur die klanten naar verwachting niet alleen kostenbesparingen oplevert, maar het gebruik ervan binnen het netwerk ook eenvoudiger maakt dan ooit tevoren, zonder concessies te doen aan de beveiligingsprestaties.
  • De cSRX profiteert van de voordelen van Docker Container zoals een lage overhead en een opstarttijd van minder dan een seconde, en brengt daarmee grotere flexibiliteit en veerkracht naar de virtuele infrastructuren van klanten.
Juniper Networks vSRX
  • De multi-core versie van vSRX biedt lineaire prestatieverbeteringen met de toevoeging van elke nieuwe core. Dit maakt het mogelijk om met slechts twaalf virtual central processing units (vCPU’s) de doorvoersnelheid van de firewall vijfvoudig te verbeteren tot een niveau van 100 Gbps. De vSRX zal daarom de krachtigst presterende virtuele firewall worden die momenteel op de markt verkrijgbaar is.
  • De multi-core vSRX is een snel presterende virtuele next generation firewall (NGFW) met integrale routingmogelijkheden, firewall-functionaliteit en L4-L7-beveiliging.
  • De vSRX biedt schaalbare en veilige bescherming voor private, publieke en hybride clouds in gevirtualiseerde omgevingen voor klanten en applicaties die behoefte hebben aan krachtige bandbreedte.
  • De vSRX biedt high availability en fijnmazige beveiliging met de mogelijkheid van segmentatie voor zones, organisaties, afdelingen en applicaties, aangevuld met een breed scala aan connectiviteitsopties zoals Network Address Translation (NAT), routering en VPN-verbindingen.
  • Dankzij een nauwe samenwerking tussen Juniper Networks en Intel kan de vSRX een beroep doen op de Open Source Data Plane Development Kit (DPDK) softwarearchitectuur, een open source set van bibliotheken voor snelle pakket processing, om te profiteren van de prestatievoordelen en kwaliteit van de service van Intel Xeon processorfamilie.
Ondersteunende citaten:
“Het beveiligingslandschap verandert voortdurend. Dit maakt het belangrijker dan ooit voor organisaties om hun krachten te bundelen in de strijd tegen cyberbedreigingen. Deze belangrijke toevoegingen aan ons aanbod van beveiligingsoplossingen brengen de realisatie van onze visie van Software-Defined Secure Networks dichterbij en bieden klanten aanzienlijke voordelen. Onze producten bieden de beste mogelijkheden om netwerken veilig te houden met geavanceerde detectiefunctionaliteit en mogelijkheden voor het instellen en afdwingen van beveiligingsregels. Het doet ons een genoegen om de meest flexibele firewall-oplossingen binnen de branche af te leveren. Hiermee geven we opnieuw blijk van onze toewijding aan het aanbieden van SDSN’s aan organisaties in alle delen van de wereld.”

- Kevin Walker, security CTO bij Juniper Networks

“Naar onze mening is security de ‘killer app’ die de toepassing van SDN zal versnellen. De combinatie van SDN en securityfunctionaliteit kan een oplossing bieden voor een van de grootste problemen waar bedrijven de afgelopen 25 jaar van netwerkuitbreidingen mee te maken hebben gehad. Dit is vanuit operationeel perspectief een efficiënte manier om de bedrijfsbrede detectie van bedreigingen en afdwinging van beveiligingsregels mogelijk te maken. Met zijn visie op Software Defined Secure Networks zet Juniper Networks belangrijke stappen op dit gebied.”

- Mike Spanbauer, vicepresident Security, Test & Advisory bij NSS Labs.

“Juniper Networks brengt klanten met zijn nieuwe cSRX aanzienlijke schaalvoordelen en lagere totale eigendomskosten. Deze next generation firewall zorgt voor een ingrijpende verbetering van de manier waarop beveiligingsregels worden toegepast. Hieruit blijkt welke voordelen Software Defined Secure Networks bieden voor een holistische benadering van netwerkbeveiliging. Als snelst presterende virtuele firewall op de markt zet de 100 Gbps vSRX ons aanbod van beveiligingsoplossingen verder kracht bij.”

- Mihir Maniar, vicepresident Security Product Management bij Juniper Networks

Aanvullende informatie Over Juniper Networks
Juniper Networks daagt de status quo uit met producten, oplossingen en diensten die de kostenstructuur van netwerken transformeert. Ons team innoveert samen met klanten en partners om geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken met flexibiliteit, prestatie en waarde te leveren. Ga voor meer informatie naar Juniper Networks (www.juniper.net) of volg Juniper op Twitter en Facebook.

Forward-Looking Statements
This press release contains forward-looking statements that involve a number of assumptions, uncertainties and risks including, among other things, statements concerning Juniper Networks' prospects, future products, product availability, future products and performance, cost savings, and other benefits to customers. Actual results or events could differ materially from those anticipated in those forward-looking statements as a result of certain factors, including delays in scheduled product availability, incompatibility of technologies, the company's failure to accurately predict emerging technological trends, and other factors listed in Juniper Networks’ most recent report on Form 10-K and Form 10-Q filed with the Securities and Exchange Commission. All statements made in this press release are made only as of the date of this press release. Juniper Networks undertakes no obligation to update the information in this press release in the event facts or circumstances subsequently change after the date of this press release. Any future product, feature, enhancement or related specification that may be referenced in this press release are for information purposes only, are subject to change at any time without notice and are not commitments to deliver any future product, feature, enhancement or related specification. The information contained in this press release is intended to outline Juniper Networks’ general product direction and should not be relied on in making a purchasing decision.