www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: CheckTwice

Cisco vernieuwt het IT-netwerk van Schiphol

Solide fundament voor digitale transformatie van de luchthaven

Amsterdam, 3 mei 2016 – Cisco gaat de core-, distributie- en datacenter-netwerken van de luchthaven Schiphol vernieuwen. Deze netwerken vormen samen een platform als fundament voor de integratie met andere (draadloze) netwerken en nieuwe digitale diensten. Schiphol heeft de ambitie om uit te groeien tot dé hub van Europa. Verdere digitalisering moet daarbij helpen en het fundament daarvoor is een flexibel, schaalbaar vast netwerk voor de gehele luchthaven.

Klaas Verberg, Algemeen Directeur Schiphol Telematics: “Schiphol wil in 2018 ’s werelds ‘best digital airport’ zijn. We doen dit om de reis voor de passagier beter, makkelijker en mooier te maken. Ook willen we het operationele proces van de luchthaven slimmer maken door toepassing van leading technology. Dit heeft voordelen voor alle bedrijven op Schiphol. De investering in een modern state-of-the-art netwerk, in combinatie met de samenwerking met Cisco en implementatiepartner Vosko, is een belangrijke stap om ons doel voor 2018 te realiseren: uit te groeien tot dé hub van Europa.”

Marcel Cappetti, Directeur Enterprise van Cisco Nederland: “Om Schiphol zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen met de digitale transformatie leveren we niet alleen zeer solide netwerkapparatuur, maar ook een toekomstvaste architectuur gebaseerd op de Cisco Digital Networks Architecure (DNA). Op basis van deze architectuur kan Schiphol niet alleen kosteneffectief schalen, maar vooral ook zeer snel en flexibel inspelen op de huidige behoeften en toekomstige ontwikkelingen op het gebied van draadloze toegang, Internet of Things, digitale informatieborden, slim parkeren en unified communications.”

De keuze voor Cisco werd gemaakt na een marktconsultatie van een aantal partijen, waarbij de inbreng van Vosko, partner van Cisco en de huidige implementatiepartner van Schiphol, werd meegewogen. Verder heeft Schiphol al enige ervaring met Cisco, dat afgelopen zomer het outdoor wireless netwerk heeft vervangen. Cisco levert de netwerkapparatuur en verzorgt samen met Vosko de implementatie. Cisco levert onder meer ASR-routers en Nexus 9K switches, geïntegreerd met beheersoftware op basis van Application Centric Infrastructure, Cisco’s implementatie van software defined networks.

Schiphol kiest dit netwerk omdat er behoefte is aan een ‘carrier class’ netwerk met een zeer hoge beschikbaarheid, in combinatie met de mogelijkheden van een next generation datacenter. Het betreft een 40Gbps netwerk dat eenvoudig kan doorgroeien naar 100Gbps+. De uitrol van het netwerk, waarvan zo’n 450 bedrijven en organisaties op de luchthaven gebruik gaan maken, zal ongeveer een jaar duren.

Schiphol Telematics (ST) is de onafhankelijke telecomoperator voor bedrijven op en rond de luchthaven Schiphol. Met ruim 100 ervaren professionals is de organisatie 24 uur per dag, 7 dagen per week het kloppend hart van de data- en voice-communicatie op de luchthaven, waar jaarlijks meer dan 55 miljoen reizigers passeren en meer dan 60.000 mensen werken. Tevens is Schiphol Telematics de dienstverlener voor alle publieke internetdiensten en publieke telefonie.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco en Conscia zetten alle zeilen bij vanwege acute vraag om veilige versnelde digitalisering in de zorg

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo PA Consulting
Logo Zoom
Logo Red Hat, Inc.