www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco vernieuwt het IT-netwerk van Schiphol

Solide fundament voor digitale transformatie van de luchthaven

Amsterdam, 3 mei 2016 – Cisco gaat de core-, distributie- en datacenter-netwerken van de luchthaven Schiphol vernieuwen. Deze netwerken vormen samen een platform als fundament voor de integratie met andere (draadloze) netwerken en nieuwe digitale diensten. Schiphol heeft de ambitie om uit te groeien tot dé hub van Europa. Verdere digitalisering moet daarbij helpen en het fundament daarvoor is een flexibel, schaalbaar vast netwerk voor de gehele luchthaven.

Klaas Verberg, Algemeen Directeur Schiphol Telematics: “Schiphol wil in 2018 ’s werelds ‘best digital airport’ zijn. We doen dit om de reis voor de passagier beter, makkelijker en mooier te maken. Ook willen we het operationele proces van de luchthaven slimmer maken door toepassing van leading technology. Dit heeft voordelen voor alle bedrijven op Schiphol. De investering in een modern state-of-the-art netwerk, in combinatie met de samenwerking met Cisco en implementatiepartner Vosko, is een belangrijke stap om ons doel voor 2018 te realiseren: uit te groeien tot dé hub van Europa.”

Marcel Cappetti, Directeur Enterprise van Cisco Nederland: “Om Schiphol zo goed mogelijk te kunnen ondersteunen met de digitale transformatie leveren we niet alleen zeer solide netwerkapparatuur, maar ook een toekomstvaste architectuur gebaseerd op de Cisco Digital Networks Architecure (DNA). Op basis van deze architectuur kan Schiphol niet alleen kosteneffectief schalen, maar vooral ook zeer snel en flexibel inspelen op de huidige behoeften en toekomstige ontwikkelingen op het gebied van draadloze toegang, Internet of Things, digitale informatieborden, slim parkeren en unified communications.”

De keuze voor Cisco werd gemaakt na een marktconsultatie van een aantal partijen, waarbij de inbreng van Vosko, partner van Cisco en de huidige implementatiepartner van Schiphol, werd meegewogen. Verder heeft Schiphol al enige ervaring met Cisco, dat afgelopen zomer het outdoor wireless netwerk heeft vervangen. Cisco levert de netwerkapparatuur en verzorgt samen met Vosko de implementatie. Cisco levert onder meer ASR-routers en Nexus 9K switches, geïntegreerd met beheersoftware op basis van Application Centric Infrastructure, Cisco’s implementatie van software defined networks.

Schiphol kiest dit netwerk omdat er behoefte is aan een ‘carrier class’ netwerk met een zeer hoge beschikbaarheid, in combinatie met de mogelijkheden van een next generation datacenter. Het betreft een 40Gbps netwerk dat eenvoudig kan doorgroeien naar 100Gbps+. De uitrol van het netwerk, waarvan zo’n 450 bedrijven en organisaties op de luchthaven gebruik gaan maken, zal ongeveer een jaar duren.

Schiphol Telematics (ST) is de onafhankelijke telecomoperator voor bedrijven op en rond de luchthaven Schiphol. Met ruim 100 ervaren professionals is de organisatie 24 uur per dag, 7 dagen per week het kloppend hart van de data- en voice-communicatie op de luchthaven, waar jaarlijks meer dan 55 miljoen reizigers passeren en meer dan 60.000 mensen werken. Tevens is Schiphol Telematics de dienstverlener voor alle publieke internetdiensten en publieke telefonie.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Eerder van Cisco
8 nov 2019 Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

7 nov 2019 Cisco komt met reeks nieuwe oplossingen voor het mkb

29 okt 2019 Cisco Research: IT wil graag overgaan op AI en intent-based netwerken
Persberichten van maandag 11 november 2019
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Fontys Hogeschool ICT maakt bezoekers GLOW bewust over gevaren gebruik openbare wifinetwerken met uniek lichtproject

Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

AvePoint introduceert MyHub-app voor Microsoft Teams Governance

Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

Singles' Day officieuze opening van feestdagenseizoen
Logo CheckTwice

Logo Fox-IT
Logo AvePoint
Logo Veeam Software
Logo Solar Nederland B.V.
Logo Workday
Logo Thinkwise
Logo Descartes
Logo Ingenico Group
Ma-Vr:  08:00 - 22:00
Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nl