www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 93 dagen geleden)
PR: Marcommit

Media Alert: Descartes neemt pixi over

Goedemorgen,

Descartes Systems Group (Nasdaq: DSGX) (TSX: DSG), wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiek intensieve organisaties, maakt bekend dat het pixi Software GmbH (‘pixi’) overneemt. Pixi is Duits marktleider in technologieoplossingen voor orderafhandeling voor e-commerce en warehouse management. Met de overname versterkt Descartes zijn e-Commerce-activiteiten en warehouse management-functionaliteiten in het wereldwijde logistiek netwerk.

Onderstaand treft u het volledige Engelstalige persbericht aan.

Descartes Acquires pixi

German Investment Strengthens e-Commerce Fulfilment and Warehouse Management Capabilities on the Global Logistics Network

WATERLOO, Ontario, (GLOBE NEWSWIRE) -- Descartes Systems Group (TSX:DSG) (Nasdaq:DSGX), the global leader in uniting logistics-intensive businesses in commerce, announced that it has acquired pixi* Software GmbH (“pixi”), a leading Germany-based provider of technology solutions for e-commerce order fulfilment and warehouse management.

For over 10 years, pixi has helped its customers automate e-commerce processes originating from online orders, and is currently integrated with hundreds of e-commerce sites in Europe. The company’s customers include both small-to-medium sized businesses (“SMBs”) and larger retailers looking to enhance their online presence to meet the need for omni-channel deliveries. pixi’s platform collects order information from an e-commerce webfront, translates that into a scanner-driven pick and pack process within the warehouse, initiates the shipment to the customer, and synchronizes all of this information with the customer’s financial system for invoicing and shipment tracking.

“E-commerce and related omni-channel delivery is evolving rapidly as consumer expectations change around how things are bought and delivered,” said Ken Wood, Executive Vice President Product Management at Descartes. “pixi helps its customers address the specific logistics pain points involved with this changing landscape, helping both SMB e-commerce players and traditional retailers manage the fulfilment of omni-channel orders. pixi brings solutions that are very complementary to what we provide today. Specifically, when combined with our Global Logistics Network and our e-commerce and ERP integration capabilities from our recent combination with Oz Development, pixi allows us to present a highly differentiated offering for this segment of the market.”

“We believe that our customers are looking to us for a solution that integrates their e-commerce front-end, warehouse and shipping systems. Consumers expect to be able to choose when they will receive their order, so our ability to bring different delivery methods and windows to the point-of sale is a big differentiator,” said Edward J. Ryan, Descartes' CEO. “We’re thrilled that pixi is combining with Descartes to help us serve customers, and we welcome the pixi employees, customers and partners to the Descartes community.”

pixi is headquartered in Munich, Germany. The purchase price for the acquisition was approximately EUR 9.2 million (approximately USD $10.4 million at April 29, 2016), which was paid in cash.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand, SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en prestaties en zekerheid voor ondernemingen waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloudbased oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com.

Progress Communications
Lianne van Dijk / Corinna Peekel
Tel.: +31 (0)20 363 11 52
E-mail: descartes@progresscommunications.nl
Laatste van Descartes
Descartes breidt last mile-dienstverlening uit met overname GreenMile

Descartes neemt Portrix Logistics Software over

Superfood retailer KoRo in zee met Descartes om aan hoge ordervolumes te voldoen
Verstreken tijd: 5 jaar en 93 dagen

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.
Logo NTT DATA
Logo Barracuda Networks