www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Lubbers De Jong

Universiteit van Cambridge kiest Red Hat als OpenStack-partner voor HPC-as-a-Service diensten en upstream samenwerking

Toonaangevende universiteit gaat voor Red Hat OpenStack platform en plant upstream samenwerking met Red Hat om HPC-mogelijkheden van OpenStack uit te breiden

Amsterdam, 29 april 2016 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt aan dat de Universiteit van Cambridge, een van ‘s werelds oudste en meest prestigieuze academische instellingen, voor Red Hat heeft gekozen om haar OpenStack-gebaseerde high performance computing (HPC) initiatieven te ondersteunen. Het Red Hat OpenStack-platform wordt ingezet voor de HPC-as-a-Service mogelijkheden, maar de Universiteit van Cambridge is ook van plan om samen te werken met Red Hat om HPC-mogelijkheden naar de upstream OpenStack-community te brengen.

De Universiteit van Cambridge is een van de meest vooraanstaande universiteiten ter wereld. Het bestaat uit 31 hogescholen en meer dan 150 afdelingen, faculteiten, scholen en andere instellingen. Haar missie is om bij te dragen aan de samenleving door middel van onderwijs en onderzoek op het hoogste niveau. De universiteit is een wereldwijde leider in high performing computing, mede door haar werk om een aantal van de snelste supercomputers van het Verenigd Koninkrijk te creëren.

De Universiteit van Cambridge zag kansen om haar HPC & research computing-leiderschap uit te breiden. De Cambridge Research Computing Dienst (RCS) is verantwoordelijk voor hosting, systeemondersteuning, wetenschappelijke ondersteuning en de dienstverlening van een groot supercomputing-platform voor de onderzoekgemeenschap van de Universiteit van Cambridge. De belangrijkste faciliteiten bestaan uit een grote cpu-rekencluster (Darwin) en een energiezuinige GPU compute cluster (Wilkes).

Om haar nieuwe Research computing-as-a-Service aanbod mogelijk te maken, en de onderzoeksinstelling in de voorhoede te houden van big data wetenschap, wendde de Universiteit van Cambridge zich tot haar oude partners Dell en Intel, om te helpen bij het creëren van een van de meest energie-efficiënte datacenters ter wereld. De Universiteit van Cambridge koos daarbij voor het Red Hat OpenStack-platform om het Research Computing-as-a-Service aanbod te bouwen. In eerste instantie gebruikte de Universiteit van Cambridge OpenStack tijdens de proof-of-concept fase op een community-ondersteunde Linux-versie. Voor de productie-implementatie vond de universiteit echter dat een meer betrouwbare, geïntegreerde en ondersteund OpenStack-platform nodig was, waardoor ze bij het Red Hat OpenStack-platform terecht kwam.

Red Hat is een OpenStack-leider, zowel door bijdragen aan de upstream OpenStack-gemeenschap als het werk om een gebruiksklaar OpenStack-platform te leveren aan zakelijke klanten. Het Red Hat OpenStack-platform is een uiterst schaalbare, Infrastructure-as-a-Service-oplossing (IaaS) voor productieomgevingen, dat zich heeft ontpopt als het geprefereerde opensourcecloudplatform voor een groeiend aantal internationale organisaties. Door het gebruik van Red Hat Enterprise Linux, kunnen organisaties OpenStack inzetten op een beproefd, betrouwbaar en veiliger fundament. Daarnaast kunnen ze profiteren van de support van Red Hat.

Naast de keuze voor het Red Hat OpenStack-platform wil de Universiteit van Cambridge met Red Hat werken vanwege het leiderschap van het bedrijf in open source. Red Hat en de Universiteit van Cambridge zijn samen van plan om HPC-mogelijkheden naar de upstream OpenStack-community te brengen en het opensourcecloudplatform beter geschikt te maken voor wetenschappelijk onderzoek.

Quote
Radhesh Balakrishnan, general manager OpenStack van Red Hat

“HPC en wetenschappelijk onderzoek zijn gebieden waar de schaalbaarheid van OpenStack uitblinkt. Ik ben blij dat de Universiteit van Cambridge voor Red Hat heeft gekozen als OpenStack-partner. Het Red Hat OpenStack-platform biedt een zeer schaalbaar, open en betrouwbaar platform voor de Cambridge HPC Service. Onze samenwerking met hen brengt bovendien nieuwe HPC-mogelijkheden naar het upstream OpenStack-project, wat een bewijs is van onze voortdurende leiderschap in de open source community.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, and the Shadowman logo are trademarks of Red Hat, Inc., registered in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. We are not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Red Hat versnelt petabyte-schaal object-storage voor cloud-native workloads

Red Hat OpenStack Platform 16 biedt continue community-innovatie en langdurige enterprise-ondersteuning
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage