www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!

Computerruimte voor het MKB van Rittal en IBM

Als het bij de IT snel moet gaan

Op de CeBIT 2016 presenteerde Rittal voor de allereerste keer het infrastructuurplatform “Smart Package” waarmee het MKB snel een computerruimte kan opbouwen. Als partner van Rittal integreert IBM dit aanbod in haar gestandaardiseerde computerruimtesystemen zoals het SMDC (Scalable Modular Data Center). Dit maakt het mogelijk om op korte termijn en tegen optimale kosten complete computerruimten op te bouwen.

Het Rittal Smart Package is een platform dat bestaat uit vooraf geconfigureerde componenten waarmee klanten snel een IT-omgeving kunnen opbouwen. Het platform bestaat uit TS IT-racks van Rittal en op de toepassing afgestemde modulen voor klimaat, energieverdeling, UPS, brandbeveiliging, monitoring en beveiliging tegen toegang door onbevoegden. De modulen zijn beschikbaar in verschillende vermogensklassen en kunnen snel tot een inzetbaar systeem worden gecombineerd. Hierdoor kunnen ondernemingen veel sneller een computerruimte opbouwen. Door de perfect op elkaar afgestemde modulen werkt de computerruimte met een optimale efficiëntie.

IBM integreert het infrastructuurplatform Smart Package tot gestandaardiseerde modulaire computerruimtesystemen, verkrijgbaar in de grootten S – XXL. Als hoofdaannemer adviseert, plant en realiseert IBM tot aan het complete systeem. Klanten ontvangen hierdoor een direct inzetbare en schaalbare IT-omgeving van één leverancier – gestandaardiseerd, tegen optimale kosten en toch afgestemd op de wensen van de klant.

“Smart Package” is ontwikkeld door Rittal en ideaal voor het MKB. IBM past dit systeem in het eigen assortiment ook toe voor het Scalable Modular Data Center. Met dit complete systeem bieden wij de markt een in deze vorm uniek product. De perfect op elkaar afgestemde componenten en de extra services van IBM maken het mogelijk om een computerruimte sneller dan ooit op te bouwen en in gebruik te nemen,” aldus Elbert Raben, Product Manager IT-Infrastructuur, Rittal B.V.

IT snel en eenvoudig opbouwen
Het platform Smart Package is geschikt voor alle IT-omgevingen: het systeem kan bestaande computerruimten aanvullen of in mobiele containers worden geïnstalleerd. Het concept is ook ideaal voor ondernemingen die nieuwe of bestaande locaties snel en eenvoudig willen uitbreiden met een moderne IT-omgeving.

Het systeem kenmerkt zich o.a. door de hoge mate van schaalbaarheid en de redundantie. Het platform Smart Package start met twee TS IT-racks. Deze zijn voorzien van het op de CeBIT voor de allereerste keer getoonde nieuwe koelsysteem Liquid CooledRack Unit DX (LCU). De verdamper van een inverter geregelde split-koelaggregaat wordt in het 19” rack gemonteerd en via koudemiddelleidingen  aangesloten op een buiten geïnstalleerde condensing unit.

De klimatisering is uitgevoerd als 2N-redundant systeem: de twee LCU units hebben elk een vermogen van 3 kW. Klanten kunnen naar keuze het eveneens redundant uitgevoerde LCU-systeem met een vermogen van maximaal 6,5 kW per rack gebruiken. Het nieuwe assortiment is daardoor ideaal voor het opbouwen van kleine en middelgrote IT-omgevingen.

Ook de volledige energieverdeling, vanaf de voeding via de UPS tot aan de PDU’s, is redundant uitgevoerd. Hierdoor is het volledige systeem zeer goed beschermd tegen stroomuitval.

De instapconfiguratie van het Smart Package bestaat uit de volgende componenten van Rittal: TS IT-racks, LCU units, stroomverdeling met PDU’s inclusief registratie van bedrijfsgegevens, monitoring via het CMC III-platform, brandbeveiliging met de DET-AC brandmeld- en blusinstallatie en twee UPS systemen van Rittal-partner ABB.

Het Smart Package-systeem kan in stappen van twee racks worden uitgebreid. Het concept biedt daarnaast tal van opties, bijvoorbeeld voor montage in een IT-veiligheidsruimte of in een container die overal kan worden geplaatst.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
Afb.: Het Smart Package-systeem van Rittal kenmerkt zich o.a. door de hoge mate van schaalbaarheid en de redundantie. Het platform Smart Package start met twee TS IT-racks.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl
Eerder van Rittal bv
Persberichten van dinsdag 12 november 2019
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Rittal bv contact

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl