www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl

Computerruimte voor het MKB van Rittal en IBM

Als het bij de IT snel moet gaan

Op de CeBIT 2016 presenteerde Rittal voor de allereerste keer het infrastructuurplatform “Smart Package” waarmee het MKB snel een computerruimte kan opbouwen. Als partner van Rittal integreert IBM dit aanbod in haar gestandaardiseerde computerruimtesystemen zoals het SMDC (Scalable Modular Data Center). Dit maakt het mogelijk om op korte termijn en tegen optimale kosten complete computerruimten op te bouwen.

Het Rittal Smart Package is een platform dat bestaat uit vooraf geconfigureerde componenten waarmee klanten snel een IT-omgeving kunnen opbouwen. Het platform bestaat uit TS IT-racks van Rittal en op de toepassing afgestemde modulen voor klimaat, energieverdeling, UPS, brandbeveiliging, monitoring en beveiliging tegen toegang door onbevoegden. De modulen zijn beschikbaar in verschillende vermogensklassen en kunnen snel tot een inzetbaar systeem worden gecombineerd. Hierdoor kunnen ondernemingen veel sneller een computerruimte opbouwen. Door de perfect op elkaar afgestemde modulen werkt de computerruimte met een optimale efficiëntie.

IBM integreert het infrastructuurplatform Smart Package tot gestandaardiseerde modulaire computerruimtesystemen, verkrijgbaar in de grootten S – XXL. Als hoofdaannemer adviseert, plant en realiseert IBM tot aan het complete systeem. Klanten ontvangen hierdoor een direct inzetbare en schaalbare IT-omgeving van één leverancier – gestandaardiseerd, tegen optimale kosten en toch afgestemd op de wensen van de klant.

“Smart Package” is ontwikkeld door Rittal en ideaal voor het MKB. IBM past dit systeem in het eigen assortiment ook toe voor het Scalable Modular Data Center. Met dit complete systeem bieden wij de markt een in deze vorm uniek product. De perfect op elkaar afgestemde componenten en de extra services van IBM maken het mogelijk om een computerruimte sneller dan ooit op te bouwen en in gebruik te nemen,” aldus Elbert Raben, Product Manager IT-Infrastructuur, Rittal B.V.

IT snel en eenvoudig opbouwen
Het platform Smart Package is geschikt voor alle IT-omgevingen: het systeem kan bestaande computerruimten aanvullen of in mobiele containers worden geïnstalleerd. Het concept is ook ideaal voor ondernemingen die nieuwe of bestaande locaties snel en eenvoudig willen uitbreiden met een moderne IT-omgeving.

Het systeem kenmerkt zich o.a. door de hoge mate van schaalbaarheid en de redundantie. Het platform Smart Package start met twee TS IT-racks. Deze zijn voorzien van het op de CeBIT voor de allereerste keer getoonde nieuwe koelsysteem Liquid CooledRack Unit DX (LCU). De verdamper van een inverter geregelde split-koelaggregaat wordt in het 19” rack gemonteerd en via koudemiddelleidingen  aangesloten op een buiten geïnstalleerde condensing unit.

De klimatisering is uitgevoerd als 2N-redundant systeem: de twee LCU units hebben elk een vermogen van 3 kW. Klanten kunnen naar keuze het eveneens redundant uitgevoerde LCU-systeem met een vermogen van maximaal 6,5 kW per rack gebruiken. Het nieuwe assortiment is daardoor ideaal voor het opbouwen van kleine en middelgrote IT-omgevingen.

Ook de volledige energieverdeling, vanaf de voeding via de UPS tot aan de PDU’s, is redundant uitgevoerd. Hierdoor is het volledige systeem zeer goed beschermd tegen stroomuitval.

De instapconfiguratie van het Smart Package bestaat uit de volgende componenten van Rittal: TS IT-racks, LCU units, stroomverdeling met PDU’s inclusief registratie van bedrijfsgegevens, monitoring via het CMC III-platform, brandbeveiliging met de DET-AC brandmeld- en blusinstallatie en twee UPS systemen van Rittal-partner ABB.

Het Smart Package-systeem kan in stappen van twee racks worden uitgebreid. Het concept biedt daarnaast tal van opties, bijvoorbeeld voor montage in een IT-veiligheidsruimte of in een container die overal kan worden geplaatst.

Rittal
Rittal GmbH & Co. KG uit Herborn in Hessen is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in alle takken van de industrie, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche.

Het brede productenprogramma omvat bovendien complete systemen voor modulaire en energiezuinige computercentra, van innovatief veiligheidsconcept (voorheen Litcos) tot aan de fysieke data- en systeembeveiliging van de IT-infrastructuur (voorheen Lampertz). De toonaangevende softwareleverancier EPLAN en de softwareproducent Mind8 zijn dochtermaatschappijen van Rittal en vullen de systemen van Rittal aan tot engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines.

Het in 1961 opgerichte Rittal is met 11 productielocaties, 64 dochtermaatschappijen en 40 vertegenwoordigingen over de hele wereld aanwezig.  Met in totaal 10.000 medewerkers is Rittal de grootste onderneming van de Friedhelm Loh Group, Haiger, Hessen. De complete bedrijfsgroep heeft meer dan 11.500 medewerkers.  Meer informatie vindt u op www.rittal.de en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
Afb.: Het Smart Package-systeem van Rittal kenmerkt zich o.a. door de hoge mate van schaalbaarheid en de redundantie. Het platform Smart Package start met twee TS IT-racks.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.rittal.nl
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Rittal bv
Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Rittal en Circle B kiezen maincubes AMS01 als nieuwe locatie van het Europese OCP Experience Center

Nieuw “Intelligent Edge Data Center” tilt Smart Industries naar het volgende niveau
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
Rittal bv contact

Logo Rittal bv

sales@rittal.nl
  www.rittal.nl
Rittal bv sociaal

Rittal bv tweets

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools
Logo Toshiba