www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
PR: LEWIS

Onderzoek SITA: Luchtvaartmaatschappijen hebben de bagageafhandeling in 2015 enorm verbeterd

Foutieve bagageafhandeling is met 10,5% afgenomen; laagste ooit gemeten

De focus van de luchtvaartsector om de bagageafhandeling te verbeteren, heeft zijn vruchten afgeworpen. Volgens het SITA Baggage Report 2016  was er in 2015 bij 6,5 op de 1000 koffers een probleem* met de bagageafhandeling. Dit is 10,5% minder dan in 2014, minder dan de helft van het aantal problemen in 2003 en het laagste cijfer ooit.

Ondanks dat het aantal passagiers sinds 2003 met 83% is toegenomen, is deze significante verbetering in de bagageafhandeling gerealiseerd. De passagierstoename zet de infrastructuur, middelen en bagageverwerkingssystemen van de luchtvaartindustrie sterk onder druk. Vorig jaar reisden meer dan 3,5 miljard mensen per vliegtuig en er is geen indicatie dat deze groei zal stagneren. Daarom is de luchtvaartindustrie de bagageafhandeling stap voor stap aan het veranderen. De International Air Transport Association (IATA) roept luchtvaartmaatschappijen op om bagage tijdens het hele logistieke proces te tracken. Resolutie 753 van IATA, die in juni 2018 van kracht gaat, bepaalt dat bagage tijdens het hele afhandelingsproces moet worden getrackt.

"Gedurende de komende drie jaar zal het tracken van bagage veel aandacht krijgen, omdat luchtvaarmaatschappijen bezig zijn met de implementatie van Resolutie 753 van IATA", zegt Francesco Violante, CEO van SITA. "Toenemende zichtbaarheid biedt meer controle in de bagageafhandeling en ondersteunt meer verbeteringen. Dit betekent ook dat passagiers hun bagage kunnen tracken, waardoor ze minder bezorgd zullen zijn en sneller kunnen reageren als vluchten worden gewijzigd en dit de bagage vertraagd."

Het onderzoek van SITA laat ook een groei in de self-service bagagediensten zien. Inmiddels is er bij veertig procent van de luchthavens en luchtvaartmaatschappijen de mogelijkheid om bij kiosken zelf bagagelabels te printen. De verwachting is dat dit in 2018 bij 75% van de luchthavens en luchtvaartmaatschappijen mogelijk is. Een derde van de passagiers verwacht in 2016 gebruik te maken van bagage drop-off punten, bij een bemande of via volledige self-service kiosk.

De manier waarop bagage wordt gelabeld, verandert eveneens. Het afgelopen jaar is er enorme vooruitgang geboekt op het gebied van permanente elektronische labels op bagage. Dit biedt de passagier meer onafhankelijkheid en vermindert wachttijden. Luchtvaartmaatschappijen zijn volop bezig met het testen van deze labels, die passagiers zelf via een mobiele applicatie kunnen updaten met hun vluchtgegevens. Daarnaast maken verschillende luchtvaartmaatschappijen gebruik van labels die passagiers thuis kunnen printen, zodat passagiers van dezelfde voordelen kunnen genieten.

"De bagage-statistieken van 2015 zijn bemoedigend, maar de bagageproblematiek heeft de industrie vorig jaar nog steeds 2,3 miljard dollar gekost", vervolgt Violente. "Dit is 3,75% minder dan in 2014, maar het is duidelijk dat de luchtvaartsector hier nog steeds aandacht aan moet besteden. De ervaring van de passagier is van het grootste belang. Een verbetering van de bagageafhandeling kan een grote verbetering voor passagiers betekenen, maar ook een vermindering in de kosten. De technologie om bagage beter te volgen is beschikbaar en SITA is samen met de luchtvaartsector bezig om dit hele proces nog efficiënter te maken."

SITA biedt de luchtvaartindustrie al meer dan twintig jaar oplossingen voor het tracken en traceren van bagage. Inmiddels gebruiken meer dan 200 luchthavens en 500 luchtvaartmaatschappijen de bagageverwerkingsoplossingen van SITA. SITA zorgt ervoor dat bagage op de juiste plek aankomt door de communicatie tussen verschillende luchtvaartmaatschappijen, lokale bagageverwerking- en bagageherenigingssystemen. Het gepatenteerde BagMessage system van SITA wisselt per jaar meer dan 2,5 miljard berichten uit tussen beheersystemen van luchtvaartmaatschappijen en geautomatiseerde bagagesystemen. Meer dan 2800 luchthavens wereldwijd maken gebruik van WorldTracer®, het systeem van SITA dat wereldwijd bagageproblematiek traceert.

Download hier het volledige rapport van SITA.

* Onder een probleem met bagageafhandeling wordt verstaan: ingecheckte bagage die is vertraagd, beschadigd, geplunderd, kwijtgeraakt of gestolen.

Multimedia: to download: click right mouse button and 'save image as’

Over SITA
SITA is de wereldwijde aanbieder van communicatie- en IT-oplossingen voor de luchttransportsector. SITA biedt en beheert zakelijke oplossingen voor luchtvaartmaatschappijen, vliegvelden, GDS, overheden en andere klanten via het meest uitgebreide netwerk ter wereld. SITA’s portfolio omvat het beheer van wereldwijde communicatie, infrastructuur- en outsourcingdiensten, diensten voor commercieel luchtvaartbeheer en passagiersvervoer, vluchtafwikkeling, operaties in het vliegtuig en communicatie tussen het vliegtuig en de grond, vliegveldbeheer en operationele activiteiten, bagageafhandeling, transportveiligheid en grensbeheer, vrachtvervoer en meer. Het baseert zijn wereldwijde bereik op lokale aanwezigheid met diensten in meer dan 1.000 luchthavens wereldwijd. SITA heeft ongeveer 430 leden in de luchttransportindustrie en 2.800 klanten in meer dan 200 landen. SITA behaalde in 2014 een geconsolideerde omzet van meer dan 1,7 miljard US dollar.

Beeldmateriaal, video’s en infographics zijn hier te vinden: http://www.sita.aero/pressroom

Rosalie Heikens van LEWIS
Tel: + 31 (0)40 235 4600
E-mail: rosalie.heikens@teamlewis.com

LEWIS
Meerenakkerplein 16
5652 BJ Eindhoven

Web: http://www.teamlewis.com/nl/
Blog: http://www.teamlewis.com/nl/insights/

Brenda Flinter van SITA
Media Relations Manager
Email: brenda.flinter@sita.aero
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van SITA
Investeringen in beveiligingstechnologie krijgen steeds meer prioriteit bij luchthavens wereldwijd

91% van de luchtvaartmaatschappijen investeert in cyber security

Onderzoek SITA: passagiers verkiezen technologie boven mensen
Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Talking Bikes: Siemens Mobility maakt fietsers digitaal zichtbaar

Nieuwe softwareomgeving voor financiële dienstverlener SKG

Johnny Pronk aangesteld als key accountmanager bij Renewd

Pure biedt flexibiliteit en keuzevrijheid aan klanten die een weg moeten vinden in de uitdagende omgeving van vandaag

Greenhouse verdubbelt capaciteit datacenter Naaldwijk en benoemt Chief Commercial Officer

Uptime datacenter BIT cruciaal voor kwaliteit van diensten Missing Piece

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

commercetools erkend om B2B-commerce

Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Razer Gigantus V2 – go big or go home

F5 maakt Tom Fountain topman voor wereldwijde services en strategie

Nakko becomes Notificare partner

Scale-up Gymeyes lanceert bestelkiosk voor horeca

Vanaf 1 juni reserveren bij cafés en terrassen met nieuwe app

Cybereason sluit samenwerking met Pinewood om slagkracht in Nederland te vergroten

GitLab breidt functionaliteiten van DevSecOps-platform uit met release 13.0

VMware introduceert tweede generatie van VMware Cloud on Dell EMC

CM.com takes Conversational Commerce to the next level through the acquisition of leading Conversational AI provider CX Company

Verdwijnen DWDD doet literatuurwereld veel pijn
SITA contact

Logo SITA

info@sita.aero
  www.sita.aero

Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo HubSpot
Logo MeetingpointAdvies
Logo Zyxel