www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 51 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Baanbrekende technologie voor het automatisch vaststellen van diabetische retinopathie nu beschikbaar in Nederland

Databeveiliging verzekerd dankzij Point-of-Presence in een Interxion-datacenter

Schiphol-Rijk, 26 april 2016 – Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, kondigt aan dat IDx een Point-of-Presence (PoP) heeft geïnstalleerd in een Interxion-datacenter op de Schiphol campus. IDx is een Amerikaanse start-up die een nieuwe generatie van medisch diagnostische oplossingen biedt die bijdragen aan een hogere kwaliteit en meer efficiëntie in de gezondheidszorg.

Doordat IDx datacentercapaciteit afneemt bij Interxion, is IDx's oplossing voor het automatisch vaststellen van diabetische retinopathie en diabetisch afhankelijke macula oedeem vanaf nu beschikbaar in Nederland en is de privacy van patiënten gewaarborgd volgens de standaarden van de Data Protection Directive. IDx-DR software is in een tijdsbestek van tien jaar ontwikkeld door een team van ‘s werelds meest vooraanstaande netvliesexperts. De oplossing maakt het mogelijk om zeer nauwkeurig diabetische retinopathie vast te stellen, één van de meest voorkomende oorzaken van blindheid. IDx-DR werkt door standaard fundusfoto’s door een serie van geavanceerde fotofilters te halen die verschillende symptomen van de ziekte aan het licht brengen. De metingen worden bij elkaar opgeteld en vergeleken met de index the International Classification for Diabetic Retinopathy, waarna de in IDx-DR ingebouwde algoritmes voor een klinisch bewezen efficiënte en nauwkeurige opsporing van de ziekte leiden. IDx-DR biedt tevens directe en eenvoudige integratie voor een beter zorgproces.

Eén van de redenen waarom IDx voor Interxion heeft gekozen, is dat de aanbieder van colocatie-datacenterdiensten verregaand gecertificeerd is als het gaat om databeveiliging. Eric Talmage, Vice President Product Development and Marketing bij IDx: ‘Voor een bedrijf dat op dagelijkse basis met grote hoeveelheden patiënteninformatie werkt, is databeveiliging essentieel. Daarnaast hebben de ligging van de datacenters van Interxion in de nabijheid van Schiphol, de rol die Interxion vervult als digitale mainport naar Europa, en de gunstige prijsstelling meegewogen in het beslissingsproces.’

Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: ‘Wij zijn trots dat we een bedrijf dat zulke baanbrekende technologie biedt kunnen ondersteunen bij het verwerven van een positie in de Nederlandse en Europese gezondheidszorg. IDx’s werk wordt alom geprezen in spraakmakende onderzoeken die zijn gepubliceerd in enkele van de best aangeschreven vaktijdschriften ter wereld. Duizenden mensen zullen dankzij IDx profiteren van een nauwkeuriger en efficiënter ziektedetectieproces.’

- EINDE -

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 41 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over IDx
IDx is een geavanceerd medisch technologiebedrijf dat het menselijk oog beschouwd als middel om de huidige en toekomstige gezondheidstoestand te analyseren. IDx heeft zich gecommitteerd om de kwaliteit, beschikbaarheid en betaalbaarheid van de gezondheidszorg te verbeteren door het automatiseren van medische diagnostisering en behandeling.Met IDx-DR, voor het automatisch vaststellen van diabetische retinopathie, in eerstelijns zorg, is IDx leider in het ontwikkelen van automatische analyse-oplossingen van medische afbeeldingen. Nieuwe ontwikkelingen hebben betrekking op algortimes voor het vaststellen van macula oedeem, glaucoom, de ziekte van Azheimer, hart- en vaatziektes en beroertes.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Lubbers De Jong
Wilco Rutenfrans
Telefoon: 020 2050421
E-mail: wilco@lubbersdejong.nl
Twitter: @WilcoLDJ

IDx
Arlette Goddijn
Telephone: +31 6 218 95 582
Email:  goddijn@eyediagnosis.net

Interxion Nederland
Floor Stam-Lammers
Telefoon: 06 11620239
E-mail: floors@interxion.com
Twitter: @Interxion_NL
Laatste van Interxion
Interxion: A Digital Realty Company neemt Europese koppositie in op datacenter-ranglijst van Cloudscene

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Twee derde van de Europese organisaties maakt actief gebruik van kunstmatige intelligentie of is hiermee aan het testen
Verstreken tijd: 5 jaar en 51 dagen

Logo Lubbers De Jong
Interxion contact

Logo Interxion

+ 31 (0) 20 880 77 00
  nl.info@interxion.com
  www.interxion.com/nl
Interxion sociaal

Interxion tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting
Logo Infoblox
Logo Sitecore