NASA Jet Propulsion Laboratory kiest Red Hat OpenStack Platform voor het bouwen van on-site OpenStack cloud

Amsterdam, 25 april 2016 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt aan dat het NASA Jet Propulsion Laboratory (JPL) een private cloud heeft gebouwd, gebaseerd op Red Hat’s OpenStack Platform. Dit bespaart veel tijd en middelen, die anders besteed zouden worden aan datacenters voor het aanpassen en consolideren van hun in-house hardware. JPL, het belangrijkste centrum van NASA voor robotische verkenning van het zonnestelsel, gebruikt Red Hat's OpenStack en Linux-technologie om zijn on-premise opslag- en servercapaciteit te moderniseren, waardoor het de mogelijkheid krijgt om honderden JPL-wetenschappers en -ingenieurs te ondersteunen.

NASA's JPL heeft veel belangrijke resultaten geboekt bij de verkenning van de ruimte. Van het creëren van de eerste satelliet in Amerika, tot het sturen van een ruimtevaartuig naar elke planeet in het zonnestelsel en het lanceren van alle vier de Mars rovers. Vandaag de dag vertrouwen deze verkennende missies steeds meer op cloud computing-mogelijkheden om de verzoeken te verwerken van de vluchtprojecten en onderzoekers die met missiedata werken. Eerder werd de meeste infrastructuur van JPL ondergebracht in eigen server-hardware.

De ingenieurs van JPL bouwden een on-site OpenStack-cloud om grote en flexibele cloud computing-capaciteit aan missiewetenschappers en ingenieurs te kunnen leveren. Het plan is om vervolgens de kritische compute-activiteiten, die voorheen on-site moesten plaatsvinden, naar een efficiëntere private cloudarchitectuur te verplaatsen.

De implementatie van het Red Hat OpenStack Platform biedt JPL enterprise-schaal rekencapaciteit, die onderzoekers in staat stelt hun eigen private cloud te gebruiken, maar ook externe cloud resources zoals Amazon Web Services (AWS), als dat nodig is bij een piekvraag. Red Hat’s langdurige deelname aan de OpenStack Foundation en de belangrijke upstream bijdragen aan specifieke platformprojecten maakten het bedrijf een geschikte partner voor JPL.

Red Hat is een OpenStack-leider - zowel door bijdragen aan de upstream OpenStack-community als de inspanningen om een gebruiksklaar OpenStack-platform te leveren aan zakelijke klanten. Het Red Hat OpenStack Platform is een zeer schaalbare Infrastructure-as-a-Service-oplossing (IaaS), die gebruiksklaar is. Het platform heeft zich ontpopt als het geprefereerde open source cloud-platform voor een groeiend aantal internationale organisaties. Het Red Hat OpenStack Platform is in combinatie met Red Hat Enterprise Linux ontworpen, wordt ondersteund door Red Hat's support lifecycle, en biedt een open basis voor cloudimplementaties.

Quote
Radhesh Balakrishnan, General Manager OpenStack van Red Hat

“NASA JPL loopt voorop in technologie gedreven innovatie en we zijn enthousiast over het feit dat de rekencapaciteit die nodig is voor hun verkennende missies wordt aangedreven door het Red Hat OpenStack Platform. Dit is een bewijs van de betrouwbaarheid, beschikbaarheid en schaalbaarheid die worden geboden door een volledig open cloudinfrastructuur, gebouwd op het Red Hat OpenStack Platform. We zijn trots op de samenwerking met NASA JPL, dat op zoek was naar een flexibele infrastructuur die tegemoet komt aan hun verwachte groei, en helpt bij het verminderen van hun datacenter-footprint. Wij helpen ze aan die behoefte te voldoen.”

Extra informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, and the Shadowman logo are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the United States and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the United States and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. We are not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.

Meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek