www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Magenta Communicatie

Wuestman lanceert nieuwe webshop

Propellor: nieuw marketing driven e-commerce platform van WebArchitects

Amsterdam, 21 april 2015 - Al bijna 15 jaar toonaangevend in de branche. Innovatief, creatief en een tikkeltje eigenwijs. En nu, na twee jaar brainstormen, blueprinten en prototyping, gaat WebArchitects de lucht in met een nieuw platform, Propellor. Wuestman in Harderwijk is de eerste klant van WebArchitects die onder het e-commerce platform Propellor opereert.

WebArchitectsheeft een nieuw e-commerce platform gelanceerd: Propellor, de opvolger van RightClick. “De logische evolutie van het meest innovatieve softwarepakket”, aldus Ralph Nijs, Sales Director bij WebArchitects. “Met Propellor gaan wij de markt wederom opschudden, het biedt meer marketingtools, meer kennis, meer inzichten en ook meer efficiency”.

Bij veel van onze klanten blijft de analyse van data of statistieken achter. Propellor is hierin een uitkomst. Op de juiste momenten zal het platform de doelgroep actief benaderen met de voor hen op dat moment relevante informatie of aanbieding. Slimme mails bevatten bijvoorbeeld een kortingscode voor die ene klant die op dat moment ‘hot’ is. Propellor is dan ook zodanig geautomatiseerd dat deze uit zichzelf in actie komt.

Nijs constateert dat data driven marketing steeds belangrijker wordt. "90% van de marketeers zegt dat het individualiseren van marketing een prioriteit is. Deze marketeers willen een stap verder gaan dan alleen segmentatie; zij willen toe naar een-op-een marketing op real-time basis. 38% van deze groep noemt retentie het grootste probleem. Met andere woorden: doe je niet aan data driven marketing, dan val je af."

Wuestman in Harderwijk is de eerst kantoorvakhandel bij wie de webshop draait op Propellor. "Naar volle tevredenheid", zegt Klaas Michelsen, marketing manager van Wuestman. "De technologie achter Propellor biedt mooie features als betere vindbaarheid in zoekmachines, schaalbaarheid, compatibel met verschillende platformen en meer inzicht in de data van klanten."

Bij Wuestman draaide eerst een pilot. "Er was volop ruimte om te testen en feedback te geven. De nieuwe webshop is vanuit de praktijk tot stand gekomen. Helemaal afgestemd op onze producten en dienstverlening. Bovendien kunnen we de vormgeving zelf invullen, conform onze huisstijl. Naast kantoorartikelen kunnen we de business units AV, Projectinrichting en Document  Solutions op een mooie manier integreren in de webshop."

"We krijgen positieve reacties van onze klanten. De vindbaarheid van artikelen is beter en het is gemakklijk navigeren in de wedshop, die er nu fris uitziet.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ralph Nijs, Sales Director van WebArchitects, tel: 10738006, e-mail: r.nijs@webarchitects.nl