www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!

Luminis DevCon 2016: De Kunst van Kennis Delen

Software- en technologiebedrijf Luminis organiseerde op dinsdag 19 april 2016 haar tweede grote IT-conferentie: Luminis DevCon. Het was een conferentie waar vakmanschap centraal stond en waar diverse development communities ervaringen konden uitwisselen. Kennisdelen stond tijdens deze dag centraal.

“Luminis gelooft dat de uitdagingen in de IT-wereld alleen te beantwoorden zijn met een economie waar delen, diversiteit en vertrouwen centraal staan. Op deze DevCon hebben we geprobeerd hieraan een bijdrage te leveren.”, benadrukte Hans Bossenbroek, CEO van Luminis, tijdens de opening. Meer dan 20 nationaal en internationaal erkende sprekers deelden hun kennis en expertise tijdens diverse parallelle sessies in de bioscoopzalen van CineMec in Ede.

The art of software engineering
In navolging op de zeer succesvolle en uitverkochte eerste editie met 350 developers, organiseerde Luminis op 19 april 2016 haar tweede “for developers by developers” conferentie. Dit jaar was de conferentie wederom uitverkocht en hebben we 500 bezoekers kunnen verwelkomen. Een terugkerende boodschap tijdens de conferentie was 'the art of software engineering'. Dit verwijst terug naar de roots van Luminis en onderstreept één van haar interne waarden: vakmanschap.

Inspirerende sessies
Keynote speaker Chris Moon opende de conferentie. Als niet-technische spreker slaagde hij erin om developers te boeien met zijn sessie ‘Being the best version of me that I can be’. IT-ers werden uitgedaagd om naar zichzelf te kijken met de boodschappen als: “Failure is the process how we can learn to succeed”.

Verder stonden sessies van zestig minuten op het programma, waarin sprekers inhoudelijk diepgaande sessies verzorgden over een technologie, trend of thema. De presentaties over Java 9 Modularity door Paul Bakker en Sander Mak, The Fallacies of Distributed Computing door Bert Ertman en Willem Dekker en de jonge sprekers Frank Folsche en Steef Burghouts over Front-end Web Development trokken de interesse van veel bezoekers, wat resulteerde in uitpuilende zalen.

Medeorganisator van Luminis DevCon en Java Champion Bert Ertman: “Luminis DevCon is een unieke conferentie waar het merendeel van de sessies wordt verzorgd door onze eigen medewerkers. In tegenstelling tot gelijksoortige developer conferenties zal je bij ons geen recruiters vinden. Tijdens DevCon staat alleen de inhoud centraal. We willen volop ruimte bieden aan vakmanschap en delen van kennis en kunde met vakgenoten. Een 100% developers conferentie, van developers voor developers.”

Kennis delen
‘Knowledge’, luidt een Afrikaans gezegd, ‘is the only treasure that increases on sharing’. Luminis doet meer dan het ondersteunen van en een actieve bijdrage leveren aan de open source community. Luminis heeft de ambitie om haar ‘treasures’ te vergroten door ze te delen via (gratis) kennissessies, trainingsprogramma’s en gastcolleges. Daarnaast is Luminis al jarenlang zichtbaar op podia van (inter)nationale conferenties zoals J-Fall, JavaOne, JavaZone, Jfokus en Devoxx.

Noot voor de reactie:

De afzender van dit persbericht is Luminis. Voor meer informatie kunt u terecht bij Denise Neurink, denise.neurink@luminis.eu.

Website van de conferentie: https://devcon.luminis.eu

Foto’s van de conferentie: https://plus.google.com/photos/102519325888011433804/albums/6275574458036290017

Alle sessies zijn opgenomen en worden gepubliceerd op het Youtube-Kanaal van Luminis.
Laatste van Luminis Nederland B.V.
Luminis is Gold partner van Microsoft voor DevOps services

Raymond ter Riet wordt directeur van Luminis Technology in Business

Luminis organiseert vijfde DevCon
Luminis Nederl.. contact

Logo Luminis Nederland B.V.

info@luminis.eu
  www.luminis.eu
Luminis Nederl.. sociaal

Luminis Nederl.. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com