Snow Software versterkt ServiceNow CMDB met SAM-integratie

Genormaliseerde IT-inventarisatie en Software Asset Management-data nu beschikbaar voor ServiceNow-klanten

Haarlem, 14 april2016 - Snow Software en ServiceNow breiden hun integratie uit. De Software Asset Management (SAM)-oplossing van Snow Software integreert nu ook met de de configuratie management database (CMDB) van ServiceNow. Alle klanten van ServiceNow hebben hierdoor nu toegang tot een schone, genormaliseerde IT-inventarisatie en SAM-informatie. Hierdoor kunnen zij profiteren van verschillende voordelen op IT-gebied, waaronder het afhandelen van helpdesk tickets tot het optimaliseren van de beschikbaarheid van softwarelicenties.

Het Snow Software SAM-platform versterkt de CMDB van ServiceNow door deze automatisch aan te vullen met gegevens over hardwareconfiguratie en software-inventarisatie – inclusief informatie over softwaregebruik en de primaire gebruiker van elk apparaat. Deze data is zowel schoongemaakt als genormaliseerd door Snow Software’s unieke Software Recognition Service.

Angus Cameron, Regional Business Manager bij Snow Software: “ServiceNow is een vooraanstaande speler op het gebied van IT service management en veel van onze klanten profiteren nu al van de oplossingen van ServiceNow. Door deze integratie hebben klanten via één IT service management-platform toegang tot waardevolle SAM-informatie die is geoptimaliseerd voor alle typen apparaten. Steeds meer organisaties erkennen de voordelen, dus met de integratie helpen we hen deze te behalen.”

Het SAM-platform van Snow Software biedt ook inzicht in informatie over softwarelicenties, zoals upgrade- en downgrade-rechten en de identificatie van softwarepakketten. De koppeling maakt het mogelijk om data van de ServiceNow ITSM-oplossing te synchroniseren met het Snow Software SAM-platform. Hierdoor is bijvoorbeeld informatie beschikbaar over de belangrijkste software die wordt gebruikt waardoor het juiste licentietype kan worden toegepast, en informatie die helpt bij het analyseren van support-overeenkomsten.

Kijk voor meer informatie over de integratie op https://www.snowsoftware.com/int/campaign/servicenow-integration

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over Snow Software Benelux B.V.
Snow Software is een wereldwijde leverancier van producten en diensten op het gebied van Software Asset Management (SAM). Of het nu door gebrek aan controle, onbegrip of compliancy komt, Snow is van mening dat de meeste organisaties te veel betalen voor hun software. Om dit aan te pakken biedt Snow Software een Software Asset Management (SAM)-oplossing die ervoor zorgt dat organisaties over de juiste licenties beschikken voor de software die ze gebruiken, niet te veel en niet te weinig. Kijk voor meer informatie op www.snowsoftware.com

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: SnowsoftwareNL@teamlewis.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Sander van Gelderen, marketing manager bij Snow Software:
E-mail: sander.vangelderen@snowsoftware.com