www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 72 dagen geleden)

Adobe lanceert nieuwe mogelijkheden voor de productie van video en film

Virtual Reality-, animatie- en geluidsinnovaties beschikbaar in Adobe Creative Cloud

Amsterdam, 13 april 2016 – In aanloop naar de National Association of Broadcasters (NAB) Show heeft Adobe (Nasdaq:ADBE) een reeks nieuwe featuresbinnen de video- en filmbewerkingstools van Adobe Creative Cloud aangekondigd. Het gaat om functies die het nog makkelijker maken om video’s, animaties en audio te bewerken en eenvoudiger samen te werken. Het bedrijf speelt hiermee in op de toenemende vraag van media- en entertainmentbedrijven, creatieve professionals en grote bedrijven naar eenvoudigere manieren om impactvolle content te maken en delen. Adobe zal de nieuwe functies en workflows demonstreren op de Adobe stand (#SL3910) tijdens de NAB-beurs die van 18 tot en met 21 april plaatsvindt in Las Vegas.

De eerstvolgende grote release van Adobe Creative Cloud – die deze zomer beschikbaar zal zijn– bevat onder andere een reeks nieuwe features binnen Premiere Pro CC. Zo worden nieuwe Virtual Reality-mogelijkhedentoegevoegd en zal Adobe Stock uitgebreidere integratie met CC-applicaties bevatten. Tevens maken de nieuwe workflows het voor gebruikers van Adobe Bridge en Lightroom nog gemakkelijker om hun werk direct vanuit deze applicaties toe te voegen aan Adobe Stock.

De aankomende release van Adobe Creative Cloud bevat de volgende nieuwe mogelijkheden:
  • Direct bewerken tijdens het importerenbiedt gebruikers van Premiere Pro CC de mogelijkheid om direct aan de slag te gaan, terwijl de video- en audiobestanden op de achtergrond geïmporteerd worden.
  • Krachtige proxy-workflowsin Premiere Pro CC en Adobe Media Encoder CC stellen gebruikers in staat om eenvoudig te werken met zware 8K-, HDR- en HFR-media, zodat editors makkelijk kunnen switchen tussen native- en proxy-formaten, ook op lichtgewicht apparaten.
  • Uitgebreide Lumetri™ Color toolsbinnen Premiere Pro CC laten het toe om HSL Secondaries toe te voegen aan de editor’s toolkit, waardoor kleurcorrecties en aanpassingen nog makkelijker worden voor filmmakers.
  • Nieuwe video- en audiopreview enginein After Effects CC die superieure playback-mogelijkheden van gecachede frames biedt voor een naadloze ervaring.
  • Gemakkelijkere en efficiëntere Character Animatoromvat een vereenvoudigd animatieproces dat gebruikers helpt om op een eenvoudige wijze verschillende animatielagen te taggen en de verschillende bewegingen van een animatie vast te leggen. Gebruikers kunnen karakters animeren door ze te laten reageren op verschillende bewegingen.
  • Geheel nieuw geluidspaneelin Audition CC biedt iedereen de mogelijkheid om audiocontent te mixen met een professioneel resultaat.
  • Snel Adobe Stock assets vindenmet nieuwe zoekmogelijkheden in Creative Cloud Libraries. Assets met een licentie in de bibliotheek van gebruikers zijn nu gemakkelijker te identificeren vanwege handige labels, video’s worden getoond met informatie over de lengte en format van de video, en opgeslagen video’s zijn gelinkt aan video-previews op de Adobe Stock site.
De videotools van Adobe Creative Cloud groeien uit tot dé tools voor filmregisseurs van zowel Award winnende Hollywoodfilms als onafhankelijke films. Het meest recente voorbeeld is Deadpool, de blockbuster van 20th Century FOX die alle records verbreekt. Het post-productieteam van Deadpool heeft Adobe Premiere Pro CC gebruikt om de film te bewerken. Maar ook series worden met Premiere Pro CC bewerkt, waaronder de nieuwe Netflix-serie van David Fincer genaamd Mindhunter en de serie 6 Below van regisseur Scott Waugh met acteur Josh Harnett. De laatste wordt momenteel opgenomen in 6K RED en zal helemaal bewerkt worden in Premiere Pro.

Prijs en beschikbaarheid
Adobe laat tijdens NAB de toonaangevende updates zien, die in de komende maanden binnen Adobe Creative Cloud beschikbaar zijn. Kijk voor meer informatie op: http://www.adobe.com/go/video.

Handige links:
Laatste van Adobe Systems Benelux BV
Adobe voorspelt de visuele trends voor 2020

Onderzoek Adobe: impact van online formulieren op klantreis onderschat

Adobe presenteert de nieuwste technologieën tijdens ‘Summit Sneaks’
TOPdesk en Insocial komen met gezamenlijke dienst voor betere klantbeleving

Loopt een app vaak vast? Negen op de tien stapt over naar de concurrent

Workday voldoet aan groeiende vraag van klanten met recordaantal implementaties en hoogste klanttevredenheidsscore uit de sector

NTT creëert ’s werelds grootste connected stadium en genereert een ‘digital twin’ van de Tour de France

Ivanti Neurons for ITSM isgeïntegreerd met Citrix® Workspace™: verlaagt aantal helpdesk-tickets en biedt gepersonaliseerde werknemerservaring

BlackBerry IVY benoemd tot toonaangevend edge-to-cloud softwareplatform voor autofabrikanten en slimme steden

Nederlandse bedrijven Technologies Added en Sustainder spelen een hoofdrol in de serie ‘Digitally Enlightened’