www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 72 dagen geleden)
PR: LVTPR

Toshiba breidt reeks interne 2,5” SATA-drives uit

Nieuwe 7 mm 500 GB HDD voor mobiele apparaten verbetert opslagcapaciteit en prestaties van notebooks en gameconsoles

Breda, 13 april 2016 – Toshiba Europe GmbH (TEG) Storage Peripherals Division zal binnenkort het assortiment 2,5" HDD’s uitbreiden met een krachtige 500 GB[1] slimline-drive voor notebooks en gameconsoles.

De 7 mm metende L200 Slim Mobile Hard Drive, de nieuwste toevoeging aan de L200-serie voor draagbare computers, biedt betrouwbare prestaties voor gewone gebruikers en gamers. De schijf beschikt over Serial ATA 3.0 / ATA8 en combineert een eigen cache-algoritme met bufferbeheer dat snelle toegang tot veelgebruikte applicaties en data garandeert.

De nieuwe slimline-drive van Toshiba biedt Advanced Format-opslag (AF) en maakt gebruik van de opnametechnologieën Perpendicular Magnetic Recording (PMR) en Tunnel Magneto-Resistive (TMR) ten behoeve van hoge dichtheid, hoge snelheid en stabiliteit. De data worden beschermd door een interne sensor die de weerstand tegen schokken en trillingen verhoogt en technologie die de lade stabiliseert als de schijf wordt vervoerd.

Voor optimale prestaties ondersteunt de L200 – 7mm Native Command Queuing (NCQ), heeft hij een buffer van 8 MB en een rotatiesnelheid van 5400 rpm.

De nieuwe schijf is vanaf mei 2016 leverbaar voor een adviesprijs van € 49,99. De standaardgarantie bedraagt twee jaar.

(1) Eén gigabyte (1GB) betekent 109 = 1.000.000.000 bytes en één terabyte (1TB) betekent 1012 = 1.000.000.000.000 waarbij machten van 10 worden gebruikt. Een computerbesturingssysteem vermeldt de opslagcapaciteit echter met gebruik van machten van 2, wat leidt tot de volgende definitie van 1GB= 230 = 1.073.741.824 bytes en 1TB = 240 = 1.099.511.627.776 bytes, wat een lagere opslagcapaciteit oplevert. De beschikbare opslagcapaciteit (inclusief voorbeelden van verschillende mediabestanden) varieert afhankelijk van de bestandsgrootte, formaat, instellingen, software en besturingssysteem en andere factoren.

Over Toshiba's Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH Storage Peripherals Division, gevestigd in Neuss, Duitsland, brengt HDD- en SSD-opslagoplossingen gericht op consumenten en retailers in Europa. Het huidige productassortiment loopt uiteen van externe en interne harde schijven tot SSD's en oplossingen voor netwerkopslag.

Toshiba beschikt over ruim 40 jaar ervaring met de ontwikkeling en productie van harde schijven die door elke vooraanstaande fabrikant van notebooks worden gebruikt. Meer informatie over hoe Toshiba deze technologie toepast in eigen producten, is te vinden op http://www.toshiba.nl/hard-drives/

Over Toshiba
Toshiba Corporation, een Fortune 500-bedrijf, levert toonaangevende oplossingen in de vorm van geavanceerde elektronische en elektrische producten en systemen in drie marktsegmenten: Energie, dat een schoner en veiliger dagelijks leven ondersteunt, Infrastructuur, dat de kwaliteit van leven ondersteunt, en Storage, dat de moderne informatiemaatschappij ondersteunt. Op basis van het commitment van de Toshiba Group, ‘Committed to People, Committed to the Future’, bevordert Toshiba wereldwijd activiteiten die bijdragen aan de realisering van een wereld waarin toekomstige generaties een beter leven kunnen leiden.

Toshiba, in 1875 opgericht in Tokio, omvat vandaag de dag een mondiaal netwerk van meer dan 580 geconsolideerde ondernemingen met 199.000 werknemers en een jaaromzet van ruim 6,6 biljoen yen (55 miljard US dollar) (per 31 maart 2015).

Meer informatie over Toshiba is te vinden op: www.toshiba.nl

Contacten voor de media:

Storage Peripherals Division
Toshiba Europe GmbH
Julia Lepping
www.toshiba.eu/storage

The Communication Force

Nanda Bechtholt
nandab@communicationforce.com
Laatste van Toshiba
Toshiba Tec Retail gaat verder onder de naam Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux)

Toshiba en IGEL sluiten partnership voor mobiele thin client oplossing